Geld & Recht alle pijlers

Bankrekening zonder salaris openen, waar?

03-01-2011 15:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag een extra betaalrekening openen. Hier komt dan geen salaris op binnen. Het gaat een en/of rekening worden.

Heeft iemand enig idee waar dit het goedkoopst is? ik zie door de banken het bos niet meer.
'Vroegah' kon dat bij de postbank, dus ik zou de ING proberen!
lees graag even mee. ik zoek er ook een om mijn freelance inkomsten op te kunnen laten storten. ik heb ook een baan met vast inkomen, maar dat wil ik gescheiden houden.
Waarom zou je geen bankrekening kunnen openen zonder salaris? Het is toch geen hypotheek?

Ik had ook zo'n rekening, het enige was dat ik wel af en toe geld moest storten omdat de kosten van het pasje etc. wel afgeschreven werden. Heb de rekening overigens net opgezegd (ING).
heb bij abn een extra prive rek geopend.. kost 3,55 per 3 mnd ofzo..
quote:HEMAlover schreef op 03 januari 2011 @ 15:08:

'Vroegah' kon dat bij de postbank, dus ik zou de ING proberen!

vroegah kon dat bij iedere retailbank, en tegenwoordig nog steeds.

Je kan via google prijsvergelijkingen vinden, zoals deze: http://www.bankenvergelijking.nl/prive-bankrekening/
Wij hebben een extra rekening bij de Rabobank, het RaboDirectpakket. Dit pakket heeft geen papieren afschriften en kost 4,40 euro per kwartaal met 1 bankpas, een extra bankpas kost 3,95 euro per kwartaal.

Als je al een rekening hebt bij de Rabobank en je sluit deze rekening af en wilt geen bankpas, dan kost het 2,60 euro per kwartaal.
dat er een vast salaris (of andere 'voeding') opkomt is vaak wel een eis om rood te kunnen staan
Ik heb vorig jaar een extra rekening geopend bij ASN: lage kosten en daarnaast krijg je een rente-vergoeding van 1% over het saldo.
Ik ben net samen gaan wonen en wij hebben een rekening geopend bij ING.

We hebben niet door hoeven geven of er iedere maand een vast bedrag op komt... hebben er wel wat op moeten zetten toen om de eerste service kosten van te betalen.

We hoefde hier geen rekening aan te koppelen of iets dergelijks... gewoon even langs gegaan en binnen 5 minuten was het rond. Volgens mij kan dat ook gewoon via internet maar omdat wij 2 betaalpassen wilde en we ook onze verzekeringen bij ING wilde afsluiten (via mijn studentenrekening, ideaal), en ik mijn adres moest wijzigen zijn we maar even langs gegaan.
Bij de ASN kan het in ieder geval zonder salaris en allemaal via internet. Kosten zijn volgens mij vrij laag, maar dat houd ik eerlijk gezegd niet zo bij. Ik bankier bij de ASN vanwege de projecten waar ze in investeren (veel milieu gerelateerd).
Moneyou, gratis en goeie rente zonder beperkingen, alleen je huidige rekening als tegenrekening gebruiken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Moneyyou is geen betaalrekening
Thx! het gaat idd om een betaalrekening, ons spaargeld staat al bij mone you.
Ik zou gewoon bij de bank waar je nu al zit met je betaalrekening een extra betaalrekening openen. Lijkt mij het handigst.
Wij hebben ook een extra rekening bij de rabobank simpele rekening wordt alleen geld voor de maandelijkse boodschappen gestort,volgens mij kost deze rekening ook niet zoveel
triodos
Bertje, dat heb ik laatst 'uitgezocht' bij de KvK starterdag en ABN kwam er het gunstigste uiy. Bij hen hoef je tot een bedrag van 7.000e pj geen zakelijke rekening te openen, bij ING en Rabo wel. Bij t openen vd rekening moet je alleen niet zeggen dat t om zakelijke inkomsten gaat want dan willen ze je een zak. Rekening aansmeren!
Wij hebben gewoon een en/of rekening geopend bij de Rabobank.. Hebben het niet over salaris gehad toen..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven