Geld & Recht alle pijlers

Bedrag enveloppe kado bruiloft

21-02-2019 14:56 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al : welk bedrag doet men in de enveloppe -> uitgenodigd voor avondfeest bruiloft van nichtje waar ik 1x per jaar contact mee heb ( Geen ruzie of zo, door grote familie weinig contact, zijn erg leuke mensen).

40? 50? 100?
.....
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
24-02-2019 18:04
Ik vind 150 euro veel. Volgens mij gaven man en ik aan schoonzus 100 euro en aan mijn broer die het wat kleiner vierde gaven we een dinerbon van 80 euro ofzo?

Tja ik zie ook verjaardagcadeaus van 20 of 25 euro voorbij komen. Dan snap ik dat je bij een bruiloft ook hoger zit dan wat wij in de familie doen. Hier geven we 10 euro voor een cadeau in de fam. En voor de kinderen (grote fam) zelfs maar 5 euro. Dat wordt bij elkaar gelegd en zo wordt daar 1 of meerdere cadeaus voor gekocht.
Oh, dat zou ik nou weer nooit doen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Ongeacht het feestje dat er gegeven wordt.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
06-03-2019 12:30
Wat is een openbar?

Dat je gratis te drinken krijgt. Als dat het niet is, moet je zelf voor je consumpties betalen. Of je krijgt muntjes of zo, waarmee je een beperkt aantal drankjes gratis krijgt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Marie-Antoinettexx schreef:
25-02-2019 18:44
Openbar: 50 euro. Geen openbar? 25 euro
een bruiloft heeft toch altijd gratis-drank???
lilalinda schreef:
06-03-2019 16:23
een bruiloft heeft toch altijd gratis-drank???
Heb hier al wel 'ns vaker voorbij zien komen dat gasten 2 consumpties gratis kregen en daarna zelf moesten betalen op 'n bruiloft. Heel erg krenterig. Daar ga je geen uur voor in de auto zitten in elk geval lijkt me.
Volgens mij komt dat amper voor in Nederland. Is meer iets Engels/Amerikaans? Heb het ook al eens gehoord over een Spaanse bruiloft.

Zijn er nog andere landen waar dat normaal is? Weet iemand dat?


Heel grappig want wij staan bekend om krenterigheid. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-03-2019 18:13
Volgens mij komt dat amper voor in Nederland. Is meer iets Engels/Amerikaans? Heb het ook al eens gehoord over een Spaanse bruiloft.

Mijn UK-bruiloften nooit meegemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Rondje Google leert echt, dat het overal zeer onebleefd is, dat gasten hun eigen drank betalen
In Amerika betaald het bruidspaar (of de ouders) alles hoor en hoeven gasten zeker niets te betalen.

Maar lilalinda je hebt vast mijn topic over drank op de bruiloft niet gelezen wat ik toen geopend heb. ;)
Het komt amper voor en het is inderdaad heel erg onbeleefd, zeker als je het niet van te voren vermeld.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-03-2019 18:56
In Amerika betaald het bruidspaar (of de ouders) alles hoor en hoeven gasten zeker niets te betalen.

Maar lilalinda je hebt vast mijn topic over drank op de bruiloft niet gelezen wat ik toen geopend heb. ;)
Het komt amper voor en het is inderdaad heel erg onbeleefd, zeker als je het niet van te voren vermeld.
Oh,mik wil best geloven, dat er knieperds zijn, die je voor drank laten betalen.
Net Zo goed, als dat er knieperds zijn, die met twee tientjes aankomen als kado
Maar normaal is het niet
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-03-2019 18:56
In Amerika betaald het bruidspaar (of de ouders) alles hoor en hoeven gasten zeker niets te betalen.

Maar lilalinda je hebt vast mijn topic over drank op de bruiloft niet gelezen wat ik toen geopend heb. ;)
Het komt amper voor en het is inderdaad heel erg onbeleefd, zeker als je het niet van te voren vermeld.
Oh,mik wil best geloven, dat er knieperds zijn, die je voor drank laten betalen.
Net Zo goed, als dat er knieperds zijn, die met twee tientjes aankomen als kado
Maar normaal is het niet
Nee normaal is het zeer zeker niet!
dianaf schreef:
06-03-2019 16:08
Dat je gratis te drinken krijgt. Als dat het niet is, moet je zelf voor je consumpties betalen. Of je krijgt muntjes of zo, waarmee je een beperkt aantal drankjes gratis krijgt.
Zal wel anders heten hoor, want het woord "openbar" bestaat niet
LAgirl82 schreef:
06-03-2019 18:56
In Amerika betaald het bruidspaar (of de ouders) alles hoor en hoeven gasten zeker niets te betalen.

Maar lilalinda je hebt vast mijn topic over drank op de bruiloft niet gelezen wat ik toen geopend heb. ;)
Het komt amper voor en het is inderdaad heel erg onbeleefd, zeker als je het niet van te voren vermeld.

Amerika is nogal groot he, lijkt me nogal een raar statement.

Je ziet anders vaak zat in die bruidsows dat dat dus niet waar is. Zelf bruidmeisjes jurken betalen en open bar is daar wel een bestaand iets. Dat betekend ook dat er bruiloften zijn waar de bar is die niet open is. Dus geen ongelimiteerd drinken. Moeten ze muntjes kopen inderdaad.

Ik ben zelf in Engeland naar zo'n bruiloft geweest en daar was dat ook best bekend.

Het zal wel verschillen per regio of milieu. Maar net doen alsof dat niet bestaat is lulkoek.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
06-03-2019 23:31
Zal wel anders heten hoor, want het woord "openbar" bestaat niet
Het is ook ‘open bar’
Ik ken nogal veel van de Amerikaanse cultuur. En hoewel bruiloften daar heel anders zijn dan hier heb ik nog nooit gehoord dat er daar een feest is waar de bar niet open is.
Wel vaak dat er geen alcohol werd geschonken, of dat er geen diner bij was.
Alcohol is daar in sommige regio's nogal een 'hot topic'.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-03-2019 07:57
Ik ken nogal veel van de Amerikaanse cultuur. En hoewel bruiloften daar heel anders zijn dan hier heb ik nog nooit gehoord dat er daar een feest is waar de bar niet open is.
Wel vaak dat er geen alcohol werd geschonken, of dat er geen diner bij was.
Alcohol is daar in sommige regio's nogal een 'hot topic'.
Hoe dat zo?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat LAgirl het heeft over streng gereformeerden die geen alcohol drinken.
Maar dat is maar een heel kleine groep.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-03-2019 18:47
Mijn UK-bruiloften nooit meegemaakt!
Ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
07-03-2019 14:45
Ik wel.
En hoe gaan die dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
AnAppleADay schreef:
07-03-2019 11:46
Ik denk dat LAgirl het heeft over streng gereformeerden die geen alcohol drinken.
Maar dat is maar een heel kleine groep.

Nee, in Amerika zijn het meer de baptists die geen alcohol drinken, en dan meer de fundamental baptists.
Alcohol is daar nogal controversieel. En dan heb je ook nog de zogenaamde 'dry counties'.
Een county is een soort "provincie" en er zijn in de VS nog steeds droge counties waar dus alle verkoop van alcohol verboden is, zowel in winkels als in bars. De meeste dry counties liggen in de staat Arkansas denk ik.
Alcohol is daar gewoon niet zo ingeburgerd als hier. Zeker niet in het zuiden.
Het is niet echt een kleine groep dus. Als je weet dat een Amerikaan zich echt 'Christelijk' noemt zou ik een beetje voorzichtig en terughoudend zijn op het gebied van alcohol. Daar zijn Amerikanen nu eenmaal anders in.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-03-2019 16:59
Nee, in Amerika zijn het meer de baptists die geen alcohol drinken, en dan meer de fundamental baptists.
Alcohol is daar nogal controversieel. En dan heb je ook nog de zogenaamde 'dry counties'.
Een county is een soort "provincie" en er zijn in de VS nog steeds droge counties waar dus alle verkoop van alcohol verboden is, zowel in winkels als in bars. De meeste dry counties liggen in de staat Arkansas denk ik.
Alcohol is daar gewoon niet zo ingeburgerd als hier. Zeker niet in het zuiden.
Het is niet echt een kleine groep dus. Als je weet dat een Amerikaan zich echt 'Christelijk' noemt zou ik een beetje voorzichtig en terughoudend zijn op het gebied van alcohol. Daar zijn Amerikanen nu eenmaal anders in.
Baptist, gereformeerden, we bedoelen hetzelfde.
En dat is echt een hele kleine groep die zo streng is.

Edit: minder dan 6% van de bevolking leeft in die dry counties.
https://www.quora.com/What-percent-of-t ... of-alcohol

En hier: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2 ... -by-faith/
De helft van de protestanten (waar baptist onder valt) drinkt gewoon alcohol, tov 62% van de atheisten, geen groot verschil dus.
anappleaday wijzigde dit bericht op 07-03-2019 17:09
18.56% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
07-03-2019 17:05
Baptist, gereformeerden, we bedoelen hetzelfde.
En dat is echt een hele kleine groep die zo streng is.

Edit: minder dan 6% van de bevolking leeft in die dry counties.
https://www.quora.com/What-percent-of-t ... of-alcohol

Verkijk je daar maar niet op hoor. De meeste baptists drinken daar geen alcohol.
Ik heb in het zuiden gewoond en de meeste zijn er echt wel afkerig van.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-03-2019 17:09
Verkijk je daar maar niet op hoor. De meeste baptists drinken daar geen alcohol.
Ik heb in het zuiden gewoond en de meeste zijn er echt wel afkerig van.
Zie mijn 2e toegevoegde link.
Alle reacties Link kopieren
En ik weet echt wel dat ze er zijn, maar het is niet zo dat de meeste Christians principieel bezwaar hebben tegen alcohol. Dat zijn maar kleine stromingen.
AnAppleADay schreef:
07-03-2019 17:10
Zie mijn 2e toegevoegde link.

Ja, mijn ervaring is toch echt wel anders. Mensen die staande ovaties en luid applaus kregen als ze zeiden dat ze geen alcohol drinken ect.
Mensen die protestacties hielden bij supermarkten die alcohol verkopen.
Mensen die niet als serveerder willen werken omdat ze dan alcohol moeten serveren en dat tegen hun principes inging. En mensen die het niet eens wilde aanraken. En dat was echt geen minderheid. En die waren ook echt niet zo heel erg streng gelovig verder.
Maar goed. Dat is gewoon hoe ik het heb ervaren en gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven