Geld & Recht alle pijlers

Bedrag oppas

01-02-2017 12:09 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gevraagd om wekelijks op te passen op 3 schoolgaande kinderen. Het zal gaan om ongeveer acht uur per week (totaal). Momenteel ben ik 20 jaar. Ik pas van jongs af aan al op op kinderen van verschillende leeftijden. Wat is een reëel bedrag om te vragen?

Toevoeging: het gaat om overdag. Ik zal de kinderen uit school halen en samen met ze naar huis fietsen.
Ook bij een ander baantje krijg je betaald naar je kunnen en je verantwoordingen hoor.

Hoofd afdeling hamburger bakken verdient ook meer dan degene die alleen de hamburger mag omflippen.
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 12:59:

[...]

Hoeveel betaal jij je oppas dan? De meiden die soms een paar uurtjes komen babysitten? Ik ken echt niemand die daar veel meer dan het minimumloon voor betaalt.

Ik geef al 2x aan wat ik zou vragen als ik TO was ( die 20 is, vraag me af wat die verdienen in de kinderopvangper uur op die leeftijd) en dat zou ik ze dus ook betalen.. minimaal die 7,50 per uur geven. Zeker als ze kinderen moet ophalen en veilig thuis moet brengen. Zelfs wat meer zou ik niet raar vinden.

En avonduren en weekenden zou ik ook meer betalen. En nee het groeit niet op mijn rug maar vind ik wel een normaal bedrag.
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 13:02:

Ook bij een ander baantje krijg je betaald naar je kunnen en je verantwoordingen hoor.

Hoofd afdeling hamburger bakken verdient ook meer dan degene die alleen de hamburger mag omflippen.Als je als 18-jarige een bijbaan hebt (naast je studie) krijg je standaard het minimum jeugdloon. Daar zit amper verschil tussen.
Zorg dat je tenminste minimum (jeugd)loon verdient een maak afspraken over hoe te handelen als het minder uren worden of niet doorgaat. Jij houd die dag voor hen vrij en kunt dan niet bij een ander iets verdienen ook dat moet beloond worden.

Ik had ooit oppas voor een uurtje zodat ik kon sporten en man op school zat. Duurde maximaal een uur en oppas kreeg vijf euro ook als ze voor maar tien minuten was gekomen. Daardoor hield zij elke donderdag vrij voor ons
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 13:03:

[...]

Ik zou ze minimaal die 7,50 per uur geven. Zeker als ze kinderen moet ophalen en veilig thuis moet brengen.

En avonduren en weekenden zou ik ook meer betalen. En nee het groeit niet op mijn rug maar vind ik wel een normaal bedrag.Waarom is 7,50 dan beter dan de 5,50 die een 20-jarige achter de kassa verdient of de 6 die ik betaal? Waar komt dat bedrag vandaan? In de kinderopvang verdient ze ook 5,50 per uur op de leeftijd van 20 hoor.
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 13:04:

[...]

Als je als 18-jarige een bijbaan hebt (naast je studie) krijg je standaard het minimum jeugdloon. Daar zit amper verschil tussen.Dat ligt gewoon aan je functie/ bijbaan. Of baan. Maar goed je wil per se gelijk hebben. Betaal jij max 5,50 aan een 20 jarige en ik wat meer. Prima toch.
Ik zou rond de 6/7e gaan zitten. Voor een gastouder betaal je 5€ per uur per kind. Die hebben diploma's en ehbo (althans de mijne)
Ik betaal 10e per uur

Overdag

Oppas doet alles wat ik doe

23 jr
--
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 13:06:

[...]

Dat ligt gewoon aan je functie/ bijbaan. Of baan. Maar goed je wil per se gelijk hebben. Betaal jij 5,50 aan een 20jarige en ik wat meer.

In de kinderopvang verdient ze ook 5,50 per uur.

Het staat je natuurlijk vrij om te betalen wat je wilt. Ben gewoon verbaasd want iedereen die ik ken betaalt 4/5 en ik ben met mijn 6 euro altijd royaal, bevestigen mijn oppasmeiden ook (ik betaal meer dan hun andere oppasadressen).
quote:nieuwsbrief schreef op 01 februari 2017 @ 13:07:

Ik zou rond de 6/7e gaan zitten. Voor een gastouder betaal je 5€ per uur per kind. Die hebben diploma's en ehbo (althans de mijne)En groot verschil: daar krijg je kinderopvangtoeslag voor.
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 13:09:

[...]

En groot verschil: daar krijg je kinderopvangtoeslag voor.

Ik niet althans, bijna niet!!

Maar dat zag ik even over het hoofd, dan is 7€ misschien wat ruim en zou ik eerder naar 6 gaan!
quote:tinnifin schreef op 01 februari 2017 @ 13:08:

Ik betaal 10e per uur

Overdag

Oppas doet alles wat ik doe

23 jrIk doe hetzelfde; iets meer dan minimumloon betalen. Minimumloon voor 23jarige is 9 euro geloof ik.
quote:nieuwsbrief schreef op 01 februari 2017 @ 13:10:

[...]

Ik niet althans, bijna niet!!

Maar dat zag ik even over het hoofd, dan is 7€ misschien wat ruim en zou ik eerder naar 6 gaan!Haha, maar dan verdien je hopelijk teveel :-)
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 12:35:

Overigens is het minimumloon voor een 20-jarige 5,50. Dat verdien je in een winkel oid. Dus voor oppassen is dat dan toch ook redelijk?

10 euro per uur vind ik echt heel veel! Dat zou ik nooit betalen! Iedereen die ik ken, betaalt minder dan ik. 4 of 5 euro per uur. Mijn oppasmeiden vinden die 6 euro heel royaal zeggen ze.Vakantiegeld, afdracht belasting (denk niet dat de ouders dat zelf doen) ziektedagen verlofdagen... Die heb je in een winkel wel bij zo'n oppasbaan niet. Vandaar dat je dus echt meer moet vragen. Ongeveer een derde van het bruto bedrag is wat je krijgt Als jij die 550 van een winkel aanhoud zou TO dus zomaar 15 per uur moeten verdienen. (ongeveer dan)

Tientje lijkt me dus heel redelijk en zeker niet te veel.
Goedefee: avonduren meer moet je echt niet doen hoor! Mijn meiden vragen dan zelfs minder omdat kind slaapt en zij op de bank tv zitten te kijken. Dat is gebruikelijk! (Ik betaal ze overigens gewoon hetzelfde als overdag)
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 12:58:

[...]

Ik snap je echt niet. Voor wie onbetaalbaar? Ik kan 5,50 euro per uur makkelijk betalen. En voor mijn oppas is de 6 euro die ze bij mij krijgt goed betaald want meer dan bij haar baantje in de supermarkt.

Als je 20 bent, is er geen bijbaan waar je meer verdient. Dus hoezo 'onbetaalbaar'?Maar betaal jij door bij ziekte, vakantie en doe je afdracht aan de belasting?
quote:nina1966 schreef op 01 februari 2017 @ 13:13:

[...]

Vakantiegeld, afdracht belasting (denk niet dat de ouders dat zelf doen) ziektedagen verlofdagen... Die heb je in een winkel wel bij zo'n oppasbaan niet. Vandaar dat je dus echt meer moet vragen. Ongeveer een derde van het bruto bedrag is wat je krijgt Als jij die 550 van een winkel aanhoud zou TO dus zomaar 15 per uur moeten verdienen. (ongeveer dan)

Netto verdienen ze minder per uur in een winkel dan die 5,50. Dus als je over belastingen begint, zou dat juist betekenen dat oppassen MINDER moet betalen dan die 5,50. Want oppassen is zwart en je betaalt er geen belasting over, wel over je minimumloon in een winkel (overigens is dat heeel weinig).

Verder krijgen mijn oppasmeiden altijd vakantiegeld van mij.
quote:nina1966 schreef op 01 februari 2017 @ 13:13:

[...]

Vakantiegeld, afdracht belasting (denk niet dat de ouders dat zelf doen) ziektedagen verlofdagen... Die heb je in een winkel wel bij zo'n oppasbaan niet. Vandaar dat je dus echt meer moet vragen. Ongeveer een derde van het bruto bedrag is wat je krijgt Als jij die 550 van een winkel aanhoud zou TO dus zomaar 15 per uur moeten verdienen. (ongeveer dan)

Nee hoor, je krijgt tweederde van je brutoloon uitbetaald. En jongeren in een bijbaan dragen bijna niks af, want dankzij de heffingskorting is hun brutoloon bijna gelijk aan hun nettoloon.

Je moet wel heel veel verdienen om 66%belasting te betalen.
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 13:15:

[...]

Netto verdienen ze minder per uur in een winkel dan die 5,50. Dus als je over belastingen begint, zou dat juist betekenen dat oppassen MINDER moet betalen dan die 5,50. Want oppassen is zwart en je betaalt er geen belasting over, wel over je minimumloon in een winkel (overigens is dat heeel weinig).

Verder krijgen mijn oppasmeiden altijd vakantiegeld van mij.Waarom is oppassen zwart? En als jij zwart betaald is het helemaal schandalig wat je betaald. Kniepert. Echt een wonder dat ze nog bij je willen oppassen.
quote:hannaeva schreef op 01 februari 2017 @ 12:35:

Overigens is het minimumloon voor een 20-jarige 5,50. Dat verdien je in een winkel oid. Dus voor oppassen is dat dan toch ook redelijk?In de winkel is dit wit betaald en wordt dus bij ziekte en vakantie doorbetaald.Bovendien bouwen ze er ww en pensioen mee op.
quote:nina1966 schreef op 01 februari 2017 @ 13:15:

[...]

Maar betaal jij door bij ziekte, vakantie en doe je afdracht aan de belasting?

Dat oppassen zwart is, betekent juist dat het beter betaalt: oppas hoeft geen belasting af te dragen over haar loon als oppas, wel over haar loon achter de kassa.

Ik betaal vakantiegeld. En geen ziekte nee, het is niet voor niks zwart. Overigens komt ziekte zelden voor; ik bel immers pas als ik oppas nodig heb en dan weet ze meteen al of ze ziek is of niet.
quote:nina1966 schreef op 01 februari 2017 @ 13:17:

[...]

Waarom is oppassen zwart? En als jij zwart betaald is het helemaal schandalig wat je betaald. Kniepert. Echt een wonder dat ze nog bij je willen oppassen.Dan regel jij het toch wit, staat je vrij hoor.
quote:nina1966 schreef op 01 februari 2017 @ 13:15:

[...]

Maar betaal jij door bij ziekte, vakantie en doe je afdracht aan de belasting?Ook dat.
quote:sssssst schreef op 01 februari 2017 @ 13:16:

[...]

Nee hoor, je krijgt tweederde van je brutoloon uitbetaald. En jongeren in een bijbaan dragen bijna niks af, want dankzij de heffingskorting is hun brutoloon bijna gelijk aan hun nettoloon.

Je moet wel heel veel verdienen om 66%belasting te betalen.Een jongere of onder de zoveel uur kan de belasting terugvragen idd, maar dan moet die er wel betaald zijn. Zwart mag dus echt wel wat hoger zijn dan het minimum in de super.
Ik krijg bij een vriendin ook een tientje per uur. Ze heeft 3 jongens onder de 7 en ik zorg ook dat ze niet meer hoeft te koken etc. Vind het schatten van kinderen maar heb mijn handen er ook echt aan vol dus we zijn beide reuze tevreden met dit bedrag.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven