Geld & Recht alle pijlers

Bedrijf beginnen

01-08-2016 21:22 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan iedereen die een bedrijf is begonnen of willen beginnen.

Hoe hebben jullie dat gedaan en waar liepen/lopen jullie tegen aan? Wat zijn jullie ervaringen?

Ben heel benieuwd?
life is worth waiting for
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 22:46:

bezuinig niet op verzekering, bedrijfsaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, pensioen en arbeidsongeschiktheidHeel belangrijk!
Ik kom ook net kijken, ben illustrator en heb dus een eenmanszaak. Ik kan er nog niet van rondkomen helaas.
Ik ben ook van plan binnenkort te gaan starten.

Waar ik het meest tegenaan loop, is het bereiken van mijn doelgroep (op een betaalbare manier). Vanuit ervaringen van eerder werk weet ik hoe belangrijk het is om in deze branche naamsbekendheid te hebben, maar ook hoe moeilijk het is om die te krijgen. Daar ben ik dus nog mee aan het puzzelen.

Belastingen e.d. zijn verder niet bepaald mijn ding, maar heb meerdere mensen in mijn omgeving die dat voor hun werk doen, dus daar kan ik gelukkig erg veel van leren.

Mijn plan is trouwens ook om te starten naast een baan in loondienst, omdat het waarschijnlijk best een tijdje duurt voordat ik ervan kan rondkomen. Dus ik heb in die zin ook nog wel een vangnet.
Begin de eerste tijd als zelfstandige in bijberoep en hou je huidige job deeltijds aan.

De eerste 3 jaar komt er immers waarschijnlijk geen cent aan inkomen uit je bedrijf. Als er al iets overblijft, is dat om de rekeningen en facturen te betalen.

Zorg dat je wel iets weet van de financiën. Je wil echt geen boekhoudkantoor tegenkomen dat je in de maling neemt! Of hoger springt dan je stok lang is.

Zorg ook dat elke huisgenoot het met je plannen eens is.

Veel kans dat je hen - zeker in begin - hard zal nodig hebben.

Of dat de kinderen hun moeder bijvoorbeeld nauwelijks zien, omdat ze zowat elke dag en avond aan 't werk is.

Zoek ook bijvoorbeeld op voorhand al hulp als je denkt dat bijvoorbeeld de hond 2 à 3 keer per dag uitlaten een tijdsprobleem gaat worden.
THX allemaal.
life is worth waiting for

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven