Geld & Recht alle pijlers

Bedrijf gaat na mijn ontslag toch maar niet bezuinigen...?

08-11-2010 17:56 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Maar waarom heb je dan ontslag genomen? Je had toch ook rustig kunnen zoeken naar een andere baan?

Blijkbaar hebben ze geld genoeg nu jouw enorme salaris is afgevallen
Denk het niet, je bent tenslotte zelf opgestapt.Als je ontslagen zou zijn dan was het anders.
.
Nee, iets in me zegt ook dat ik geen poot heb om op te staan. En toch, ergens klopt het ook niet, dat je als werkgever eerst dit zegt en vervolgens dat. Ik bedoel, het heeft nogal consequenties voor je personeel natuurlijk als dat er ineens 20% op achteruitgaat. Je kan toch niet iedere maand iets anders roepen? Want dat is wel waar het een beetje op gaat lijken.
Maar booyah, dat bod was er al, dat heb ik in september al gekregen. Volgens de nieuwe regels, inmiddels alweer verouderde regels dus.
Ik denk niet dat je enige rechten hebt. Je hebt tenslotte zelf vrijwillig ontslag genomen.

En als je er niet meer werkt, hoeft je ex-baas jou toch ook nergens meer over in te lichten. Dus zo vreemd vind ik dat niet dat ze dat inderdaad niet gedaan hebben.

Vind je keuze om ontslag te nemen trouwens nogal drastisch. Waarom niet eerst even afwachten en desnoods dan vanuit je huidige baan verder gaan kijken wanneer het je niet meer bevalt.

Bij ons worden zeer regelmatig meerdere organisatorische wijzigingen aangekondigd, sterker nog, het is maar zelden dat er niet iets speelt. En heel vaak worden er ook berichten gegeven of uitspraken gedaan dat de wijzigingen personele gevolgen zullen hebben. In praktijk is het altijd weer afwachten hoe het gaat lopen. Ik vind je beslissing om bij de eerste de beste aankondiging alvast ontslag te gaan nemen op zijn zachts gezegd niet erg slim.
quote:boebele schreef op 08 november 2010 @ 18:02:

Nee, iets in me zegt ook dat ik geen poot heb om op te staan. En toch, ergens klopt het ook niet, dat je als werkgever eerst dit zegt en vervolgens dat. Ik bedoel, het heeft nogal consequenties voor je personeel natuurlijk als dat er ineens 20% op achteruitgaat. Je kan toch niet iedere maand iets anders roepen? Want dat is wel waar het een beetje op gaat lijken.

Het bedrijf zal die maatregelen genomen hebben om juist te voorkomen dat er mensen op straat komen te staan.

Jij hebt zelf die keuze gemaakt, zij hebben jullie bericht over de komende veranderingen. Zij hebben jullie bericht vanuit die situatie. Wat niet meer dan redelijk is, zou ik zeggen.

Dat het 1,5 maand later anders is, doet niets af aan het feit dat je zelf ontslag hebt genomen. Veel mensen wachten een aantal weken, als de storm nog steeds niet over is gewaaid of er is niets veranderd of het wordt slechter, dan gaan ze op zoek naar een andere baan.
DTJ, ik werkte er tot vorige week nog. Zoals ik al zei heeft dit alles zich afgespeeld in een tijdsbestek van pakweg 1,5 maand. Ik ben er net 1 week weg en dan hoor ik dit.

Niet heel vreemd dat ik daar boos over ben. Maar zo te lezen heb ik dus inderdaad geen rechten. Bizar, want ik weet dat ze me wel heel hard nodig hebben, maar dat terzijde.
Weer solliciteren dan ;)
Maar je hebt ZELF ontslag genomen. Vraag me nog steeds af waarom, want nu heb je helemaal nergens recht op, niet eens op een uitkering.
quote:boebele schreef op 08 november 2010 @ 18:08:

DTJ, ik werkte er tot vorige week nog. Zoals ik al zei heeft dit alles zich afgespeeld in een tijdsbestek van pakweg 1,5 maand. Ik ben er net 1 week weg en dan hoor ik dit.

Niet heel vreemd dat ik daar boos over ben. Maar zo te lezen heb ik dus inderdaad geen rechten. Bizar, want ik weet dat ze me wel heel hard nodig hebben, maar dat terzijde.

Was het niet zo dat jij zelfs nog een aanbod hebt gehad van je oud-leidinggevende? Correct me if i'm wrong.

Zie je daar nog kansen? Trouwens als je zo verontwaardigd bent hoe ze eigenlijk met jou "hun personeel"omgaan, waarom wil je nog voor zo'n bedrijf werken?

Ik begrijp wel wat je dwarszit hoor, het lijkt net of je jaren met de postcodeloterij meespeelt, dan te horen krijgt dat ze ermee gaan stoppen en dat je dan je loten opzegt en 1,5 maand later gaan ze toch nog door en valt het lot op jouw postcode.
Hoeveel personeel liep er? Misschien heb jij de baas wel een gunst gedaan door ontslag te nemen en kan hij nu door de besparing van jou loonkosten de maatregel terugdraaien.
quote:boebele schreef op 08 november 2010 @ 18:08:

Niet heel vreemd dat ik daar boos over ben. Maar zo te lezen heb ik dus inderdaad geen rechten. Bizar, want ik weet dat ze me wel heel hard nodig hebben, maar dat terzijde.Was jouw salaris zo hoog, dat ze nu jij weg bent die 20% bezuinigingen zo van tafel konden vegen?
quote:MeSoHappy schreef op 08 november 2010 @ 18:18:

Hoeveel personeel liep er? Misschien heb jij de baas wel een gunst gedaan door ontslag te nemen en kan hij nu door de besparing van jou loonkosten de maatregel terugdraaien.

dat denk ik dus ook. Misschien wouden ze reorganiseren maar mochten ze niemand gedwongen ontslaan om te besparen. Dan scheelt het dat jij opstaat en zegt ; IK GA. Dan hoeven er misschien geen/minder bezuinigingsplannen worden doorgevoerd.

En in de toekomst niet zo hard van stapel lopen. Ook omdat je zelf ontslag nam, heb je geen recht op WW-uitkering. Ik zou iets beter nadenken.
Sneu dat je nu hoort dat de bezuinigingsplannen worden teruggedraaid, maar 1 ding snap ik niet, heb je echt zelf ontslag genomen of ben je akkoord gegaan met een beëindigingsovereenkomst met wederzijds goedvinden?
Waarom heb jij ontslag genomen?? Je hebt nu geen poot om op te staan.
Ik heb ontslag genomen omdat ik er geen 20% op achteruit wilde gaan, vooral ook omdat mijn directe collega's met vaste contracten niets hoefden in te leveren. Het was slikken of stikken eigenlijk, en daar had ik geen zin in.

En ja, ik heb mezelf 1,5 maand de tijd gegund om iets anders te vinden en dat is redelijk gelukt (heb ook al een vaste baan dus dit was niet mijn enige dienstbetrekking), maar ik heb toch het gevoel dat het hele verhaal nogal zinloos is geweest.

Het stomme is gewoon dat ik er nog geen week weg ben en dan dit te horen krijg. Waarschijnlijk is er tijdens mijn laatste weken ook al het een en ander bijgesteld, maar daar ben ik niet van op de hoogte gesteld. Vind ik vreemd, aangezien ik er nog wel in dienst was.

En nee, er is me geen aanbod gedaan (weet niet meer wie dat vroeg?), het was slikken of stikken.
En oja, ik verdiende er om precies te zijn 1200 euro bruto per maand, dus of ik in mijn eentje het gat kan dichten betwijfel ik Bovendien zijn er nieuwe mensen ingezet, en die moeten toch ook echt betaald worden.
quote:DTJ schreef op 08 november 2010 @ 18:05:

En heel vaak worden er ook berichten gegeven of uitspraken gedaan dat de wijzigingen personele gevolgen zullen hebben. In praktijk is het altijd weer afwachten hoe het gaat lopen. Ik vind je beslissing om bij de eerste de beste aankondiging alvast ontslag te gaan nemen op zijn zachts gezegd niet erg slim.

En wat als de salarissen al aangepast zijn? Dan is er toch geen sprake meer van even afwachten hoe het gaat lopen?

En dit was natuurlijk niet de eerste de beste aankondiging. Dit speelt al vanaf vorig jaar namelijk, maar ik heb afgewacht of de gevolgen echt zo desastreus zouden zijn als het leek. En ja, dat waren ze dus. Dacht ik.
Boebele, ik snap werkelijk niet waar jij zo boos om bent. Je hebt zelf ontslag genomen, dat kun jij je werkgever niet verwijten. En een gevolg daarvan is dat je geen deel meer uitmaakt van de toekomst van het bedrijf en daar dus ook niet over geinformeerd hoeft te worden.
Waar ik boos over ben? Dat ze eerst zeggen: rot maar op, en vervolgens de hele handel terugdraaien, nog geen week na mijn vertrek.

Maar goed, blijkbaar ben ik de enige dit het een rare gang van zaken vind. Het zal wel normaal zijn dan.
hey boebele, ik kan me juist heel goed voorstellen dat je je zo voelt want ik vind het ook een rare zaak om te lezen.

Desalniettemin heb jij zelf ontslag genomen. ook dat begrijp ik, want ik zou mij ook niet zo laten behandelen.

Maar het is wel super vervelend..

Maar wat zou je willen dan? Dat je je baan terug krijgt?
Nou ze zeggen natuurlijk niet rot maar op. Dat heb jijzelf besloten wat ik me overigens wel goed kan voorstellen.

Tja ik vind het ook niet normaal maar vrees idd. dat je geen rechten meer hebt. Zonde.
quote:boebele schreef op 08 november 2010 @ 17:56:

Ik ben meteen naar de directie gestapt om aan te geven dat ik het met de bezuinigingen niet eens was, en dan vooral niet met de manier waarop deze zijn aangekondigd (veel te laat en in de vakantie), maar het enige wat ik te horen kreeg was dat ik mocht opstappen als ik het er niet mee eens was.\

(de baas was behoorlijk pissig namelijk) .

Ik denk toch dat hij het dús niet in het belang van het bedrijf vond om je op de hoogte te stellen. Had hij je willen behouden dan had hij er de kans toe gehad. Hij hoefde niet eens wat te doen om van je af te komen, jij nam de beslissing zelf.

Ik snap je boosheid eigenlijk niet, het klinkt niet als een prettige wijze van omgaan met elkaar. Wees blij dat je weg bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven