Geld & Recht alle pijlers

bedrijfsmakelaar gezocht no cure no pay

27-01-2011 10:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand misschien ervaring met een bedrijfsmakelaar die een onderneming wilde verkopen.

Ik zoek me suf op internet, kan maar weinig vinden waar ik vertrouwen in heb.

Zit niet te wachten op een bedrijfsmakelaar die al bij voorbaat mij geld afhandig maakt, liever dus no cure no pay.

Iemand een goede tip?
Hoi Faillietofniet, ik heb goede ervaring met de site businessesforsale.com.

Tot verleden jaar hadden ik en mijn partner een redelijk groot en goedlopend bedrijf (40 FTE) in het buitenland dat wij wilden verkopen wegens remigratie naar Nederland; dit is in enkele weken tijd - gratis - gelukt via deze site.

Aanmelden kost niets en - afhangende van wat voor business je aanbiedt - lopen de reacties met contactgegevens van geinteresseerden je mailbox binnen.

Ik zou overigens wel een andere gebruikersnaam kiezen aldaar (niemand wil een bijna-failliete toko kopen!)

Financiele gegevens zoals jaarrekeningen e.d. zou ik wel bijvoegen voor een grotere respons.

Geluk gewenst!
ik ken verschillende bemiddelaars, maar alleen in specifieke branches. Wat voor onderneming wil je verkopen?

Of is de onderneming zelf (vrijwel) voorbij, en wil je een fiscaal interessante schulden-BV verkopen?
detailhandel, jaaromzet ¤300.000, goede naam, slechte ondernemer (ik). veel vaste klanten, a2 locatie middelgrote stad. Moet up to date worden gemaakt dmv website/internetverkoop.

Jaaromzet kan dan makkelijk stijgen tot 400.000
Daar ken ik geen makelaar in, maar ik ben via een andere route niet onbekend met de branche, vandaar: is dat wel een levensvatbare omzet? Wat voor marge zit daar op? Met 300K, maar ook met 400K en een beetje normale kosten moet je volgens mij een erg goede bruto marge hebben wil je daar een normaal inkomen aan verdienen.

Weet je wel zeker dat jij een beroerde ondernemer bent, en de onderneming verder wel potenieel gezond is?
Bedankt voor het meedenken. Ja, het is een potentieel gezond bedrijf. Er moet alleen een "harde' ondernemer in. Ik heb nu al bijna drie jaar een burnout zal ik maar zeggen.

Kan niet goed onderhandelen, maak te weinig kosten (vergeet dan weer de auto op te geven voor kilometers, bonnen voor de koffie, beurskosten etc.) ik heb fouten gemaakt.

Ik ga vandaag bovenstaande makelaar en andere makelaars (gevonden via google) gewoon aanschrijven.
quote:faillietofniet schreef op 28 januari 2011 @ 07:32:

Bedankt voor het meedenken. Ja, het is een potentieel gezond bedrijf. Er moet alleen een "harde' ondernemer in. Ik heb nu al bijna drie jaar een burnout zal ik maar zeggen.

Kan niet goed onderhandelen, maak te weinig kosten (vergeet dan weer de auto op te geven voor kilometers, bonnen voor de koffie, beurskosten etc.) ik heb fouten gemaakt.

Ik ga vandaag bovenstaande makelaar en andere makelaars (gevonden via google) gewoon aanschrijven.

Uit wat je hier vertelt begrijp ik niet waarom je op een deconfiture afstevende. Te weinig kosten maken is IB/VpB-technisch dom, maar brengt je niet tot faillissement.

Ik denk dat je een verrekt goede onderbouwing zal moeten produceren bij de bewering dat deze onderneming levensvatbaar is.

Maar goed, daar had je je gratis accountant al voor, waarover je tegen je eigen boekhouder dan weer geniepig doet. Ik geloof al met al niet dat ik, gezien die houding, nog verder ga meedenken.

Succes er mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven