Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Wij waren eens op een camping en gingen patat halen, ze hadden zelfgemaakte gehaktballen met een broodje en dat wilde mijn man bestellen met mayonaise. Dat kon niet, daar moest mosterd bij, na ongeveer een kwartier kreeg mijn man van een zeer gestreste dame dan maar een broodje bal met een zakje mayo en een zakje mosterd. Want die mosterd hoorde erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:KitKeller schreef op 23 april 2017 @ 14:02: [...]



Treurig...

Leuke werktijden ook. Fulltime, 38 uur, en dan van maandag t/m vrijdag van 8 tot 'ongeveer' 5 uur Hulpje voor deze functie kan, mits het om 14- à 16-jarigen gaat. Of het moet niet gaan om jongeren van 18-27 jaar (dat zijn immers meerderjarigen), maar om licht gehandicapten. In beide gevallen is 38u/week niet haalbaar.

Of het moet niet hulpje heten, maar instapfunctie met een garantie op opklimmen op korte termijn. Niet de vage suggestie die er nu als lokkertje staat.



Het is dus vooral iets voor de sociale werkplaats waar mensen eenvoudig werk doen of misschien iets gecompliceerder maar dan onder volledig toezicht. Daar zijn genoeg mensen eruit getrapt onder het mom dat ze in een reguliere baan geholpen (zullen) worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 23 april 2017 @ 17:01:

Wij waren eens op een camping en gingen patat halen, ze hadden zelfgemaakte gehaktballen met een broodje en dat wilde mijn man bestellen met mayonaise. Dat kon niet, daar moest mosterd bij, na ongeveer een kwartier kreeg mijn man van een zeer gestreste dame dan maar een broodje bal met een zakje mayo en een zakje mosterd. Want die mosterd hoorde erbij.Haha wat heeft hij met dat zakje gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 23 april 2017 @ 14:54:

[...]





Oh wat raar. Bij een vakantiepark bedienden wij ook niet aan het zwembad en mochten mensen geen glazen meenemen, maar dat is nog best logisch.



Had je niet gevraagd waarom ze daar niet bedienden? Als dat stuk nog gewoon bij het terras hoort zouden ze toch een goede reden moeten hebben vind ik. Niet echt klantvriendelijk.Dat stuk van het terras ligt nogal ver van de keuken, met een aantal trapjes naar beneden. Ik vond het maar vreemd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 22 april 2017 @ 17:54:

Niet helemaal on-topic maar ik kwam op Facebook deze vacature tegen en ik moest m even ergens delen: https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=d600df69d4978237



De functietitel is... hulpje! Daar zou ik ook spontaan klantonvriendelijk van worden als dat mijn baan was...Ik weet van een bepaald ingenieurskantoor dat ze daar de functie bureauhulp hebben. Klinkt suf, de werkzaamheden zijn ook niet heel bijzonder, maar het is een gewilde functie omdat het voor mensen die nog in opleiding zijn dan al in aanraking kunnen komen met het bedrijf en de werkzaamheden. Daarnaast vergroot het de kans dat je aangenomen wordt voor een echte functie als je klaar bent met je studie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bij Bakker Bart bestelde ik voor mijn kinderen:

"Twee bruine bolletjes met oude kaas"

Verkoopster: "Met jonge kaas?"

Ik: "Nee, oude kaas."

Verkoopster: "De meeste kinderen lusten geen oude kaas."

Ik: "De mijne wel."

Kinderen: "Ja, lekker, oude kaas!"

Dat gaf blijkbaar de doorslag. Ze heeft nog een paar keer met verbazing staan kijken hoe de kinderen met smaak hun broodje opaten.



Alsof ik niet weet wat ze lekker vinden...
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 24 april 2017 @ 11:28:

Bij Bakker Bart bestelde ik voor mijn kinderen:

"Twee bruine bolletjes met oude kaas"

Verkoopster: "Met jonge kaas?"

Ik: "Nee, oude kaas."

Verkoopster: "De meeste kinderen lusten geen oude kaas."

Ik: "De mijne wel."

Kinderen: "Ja, lekker, oude kaas!"

Dat gaf blijkbaar de doorslag. Ze heeft nog een paar keer met verbazing staan kijken hoe de kinderen met smaak hun broodje opaten.



Alsof ik niet weet wat ze lekker vinden... Je moet wel een ontaarde moeder zijn volgens die verkoopster.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
In dezelfde categorie: man op leeftijd staat in de winkel met een stuk chocolade in zijn hand. Nee, zegt zijn vrouw, eveneens op leeftijd, dat lust jij helemaal niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
ik was net in de winkel en ging een broodje halen.. was er een meisje van een jaar of 8 die ging ook een broodje pakken, zonder tang.. dat lijkt me oke als je veder geen andere broodjes aanraakt, maar nee ze had eerst 3 andere broodjes in haar handen voordat ze de gene had die nog lekker warm was... bah! je begrijpt wel dat ik een ander soort broodje heb gekozen..

Moeder stond erbij en lachte ja lekker he zo warm broodje.

kwestie alleen voeding geen opvoeding...
quote:ekeim schreef op 24 april 2017 @ 11:28:

Bij Bakker Bart bestelde ik voor mijn kinderen:

"Twee bruine bolletjes met oude kaas"

Verkoopster: "Met jonge kaas?"

Ik: "Nee, oude kaas."

Verkoopster: "De meeste kinderen lusten geen oude kaas."

Ik: "De mijne wel."

Kinderen: "Ja, lekker, oude kaas!"

Dat gaf blijkbaar de doorslag. Ze heeft nog een paar keer met verbazing staan kijken hoe de kinderen met smaak hun broodje opaten.



Alsof ik niet weet wat ze lekker vinden...

Die van mij

Ist geen jonge kaas, wel oude kaas. Maw....schotel iets voor met jonge kaas en het bord zal niet aangeraakt worden. Met oude kaas gaat het er binnen no time in allemaal.
quote:Floor789 schreef op 24 april 2017 @ 13:16:

ik was net in de winkel en ging een broodje halen.. was er een meisje van een jaar of 8 die ging ook een broodje pakken, zonder tang.. dat lijkt me oke als je veder geen andere broodjes aanraakt, maar nee ze had eerst 3 andere broodjes in haar handen voordat ze de gene had die nog lekker warm was... bah! je begrijpt wel dat ik een ander soort broodje heb gekozen..

Moeder stond erbij en lachte ja lekker he zo warm broodje.

kwestie alleen voeding geen opvoeding...

Sommige mensen denken dat, omdat het kinderen betreft, dit acceptabel is. Ik vind het ook smerig.

Ik ga zelfs zo ver dat ik ook thuis niet wil dat iemand aan mijn eten zit. Dus mijn brood is mijn brood, ik raak het aan en niemand anders. Laat staan dus dat ik het fijn vind elders dan thuis met andere handen en vingers dan die van mijn gezinsleden,
Trouwens net meegemaakt.........





Zit in een tentje waar een grote vitrineachtige kast staan met schepsnoep. Per 100 gram te betalen. Niet goedkoop ook.



Loopt er steeds 1 kindlangs van een maar of 4 die snoepjes pakt en in mond stopt. Niet 1 keer, maar de hele tijd. Laatste keer voor ik zelf vertrok handje vol met enkele snoepjes tegelijk. Ouders bekijken het van een afstand en lachen er om.



Echt, als die van mij dat zou doen zouden oorlellen ineens heeeeeeeeel lang zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 14 april 2017 @ 20:58:

Ik stond vandaag even in de Hunkemoller in mijn stad, moest wachten tot mijn telefoon klaar was bij de telefoonwinkel. Loop ik naar de paskamers met een BH, staan de 3 medewerksters zo druk met elkaar te beppen dat ze niet eens zagen dat er een klant (ik dus) naar de paskamers wilde. Ze stonden voor de doorgang. Ook toen ik daarna iets wilde vragen kwam ik er gewoon amper tussen, schijnbaar was het een erg interessant gesprek.



Nou goed, gepast en niet mijn smaak. Dus ik de paskamer uit, mezelf weer tussen hen door wurmend de winkel in. Hoor ik ineens 1 van die 3 meiden zeggen "ik kreeg echt een domme vraag van een klant". Andere dame: "wat dan?" Eerste dame: " waarom het zo druk was

Het is goede vrijdag duhh HIHIHI".



En ik had nog geen 5 minuten geleden aan een cassiere in het Kruidvat gevraagd waarom het zo stervens druk was.... was niet eens in me opgekomen dat het goede vrijdag was vandaag eigenlijk.



Maar goed, asociale boel daar dus. Totaal niet klantgericht op die specifieke locatie.



Al meerdere malen slechte ervaringen gehad bij de hunkemoller. Toppunt was dat ik om 16.45 niet meer mocht passen want ze gingen "bijna" dicht. Toen mijn man zei: "Uhh het duurt nog 3 kwartier voordat jullie dicht gaan. Je hoeft zelf niets te doen, mijn vrouw past zelf" kreeg hij toegebeten dat zij ook graag op tijd weg wilden en anders moesten ze straks nog een keer de paskamers schoonmaken.



Ik heb er een klacht over ingediend. Mafkezen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Over de tang en broodjes gesproken. Ik werkte vroeger bij de bakker en toen hadden we ook een tang voor de broodjes. Als je vervolgens wat zei tegen de mensen die geen tang gebruikte, kreeg je er een grote mond voor terug....



Of de kinderen/volwassenen die al een bolletje opeten nog voordat ze aan het afrekenen zijn! Kan je niet heel even wachten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn Hunkemöller zijn ze eigenlijk altijd wel behulpzaam, dus het zal ook wel per vestiging verschillen. Ik vind het eerder een probleem dat ze zo weinig fatsoenlijks in mijn cupmaat hebben daar.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug paste ik iets in een kledingwinkel maar het zat net allemaal te krap dus de verkoopster stelde voor een maat groter thuis te laten bezorgen omdat ze die niet meer hadden.

Ik kreeg het thuisbezorgd en het artikel zat niet mooi dus ik bracht het terug naar de winkel. Er werd eerst als moeilijk gedaan om mijn geld terug te krijgen, ze wilden het storten. Maar aangezien ik het cash had betaald wilde ik dat ook terug. Vervolgens snuffelde in nog even in de winkel en vond nog iets om te passen, sta ik in het pashokje belt de verkoopster haar collega in de andere winkel en begint een heel verhaal over mij en hoe lastig het wel niet was dat ze me cash moest terug betalen. Ik voelde me verschrikkelijk ongewenst, ze zullen me niet snel terug zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?Vind ik niet. Ik drink alleen water en heb altijd flesje water in mijn tas. En water kopen vind ik te duur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?Eerlijk gezegd met de prijzen van tegenwoordig vind ik het niet heel gierig. Ik heb doe het ook zo af en toe
Alle reacties Link kopieren
Anders was ik namelijk van de week heel erg gierig. Maar ik vind het drinken in de bios (het eten trouwens ook) gewoon erg prijzig.
Alle reacties Link kopieren
misschien al eens geschreven op t forum maar past hier wel.



Ik had een erfenis gekregen en wilde daar een mooi sieraad van kopen. Nou woon ik in een dorp waarbij het oude deel enorm gelovig is en het nieuwe deel niet.

Het was zomer en echt een warme dag. De thermometer haalde die dag zeker 35 graden en ik liep in een korte broek en een hemdje de plaatselijke juwelier binnen om eens te kijken of ze er iets moois hadden. De verkoopster keek zeer geïrriteerd van boven naar beneden mijn lijf langs en zei toen: Kan ik u helpen?

Ik gaf aan dat ik op zoek was naar oorbellen waarop zei antwoordde: Nou die hebben wij vast niet voor u. Alles dat wij verkopen is heel duur! En ik werd daarna een soort van richting de deur gedirigeerd.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?

Het is hoogstens zuinig of knieperig, aangezien een andere er geen last van heeft.

Maar bij veel bioscopen mag het niet volgens de huisregels en houden ze zelfs tassencontrole...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Greyli schreef op 24 april 2017 @ 13:50:

Is het trouwens gierig als je naar de bios gaat en je eigen drinken meeneemt? Maar wel je eten koopt in de bios?

Nee vind ik niet, moeten ze maar geen belachelijke prijzen voor een flesje water vragen.

Sterker nog, ik neem meestal een klein flesje wijn en een zakje popcorn van de AH mee, die naast de bioscoop zit. Scheelt nogal.
Ik doe het ook wel hoor, dat zelf meenemen van flesje water of een pakje drinken voor kind. En een snoepzakje, zakje chips of popcorn koop ik wel daar. Of andersom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 24 april 2017 @ 14:09:

[...]

Nee vind ik niet, moeten ze maar geen belachelijke prijzen voor een flesje water vragen.

Sterker nog, ik neem meestal een klein flesje wijn en een zakje popcorn van de AH mee, die naast de bioscoop zit. Scheelt nogal.Idd, ik gun ze best hun omzet, maar dan moeten ze ook niet van die idiote prijzen vragen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven