Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ben ik de enige die moeite heeft om de juiste link te vinden?

Site ligt eruit, maar tjonge, ik vond dat het moeilijk te vinden was.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-03-2021 10:34
Ben ik de enige die moeite heeft om de juiste link te vinden?

Site ligt eruit, maar tjonge, ik vond dat het moeilijk te vinden was.
5 x klikken en 4 x als je direct naar mijn.belastingdienst.nl gaat....
Alle reacties Link kopieren
Word niks vandaag... wilde er zsm vanaf zijn, maar dat gaat hem dus niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte is verstuurd! Had wel erg veel geduld nodig dit keer...
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
01-03-2021 08:43
Op je laatste loonstrook staat onder cummulatief toch ook wat je jaarinkomen en afgehouden loonbelasting?
Klopt maar die heb ik ook niet gekregen ze sturen die loonstroken nooit we blijven vragen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-03-2021 10:34
Ben ik de enige die moeite heeft om de juiste link te vinden?

Site ligt eruit, maar tjonge, ik vond dat het moeilijk te vinden was.
Ik moest ook heel goed zoeken! Dacht al hoezo staat dit niet heel duidelijk met een knop.
Alle reacties Link kopieren
FireMe schreef:
01-03-2021 06:40
Moet je beter lezen. Oorzaak-gevolg.

elmo1972 schreef: ↑21-02-2021 20:47
Ik verwacht zo,n 1500 terug ivm meerdere banen.
Happy__ schreef: ↑21-02-2021 18:25
Hier een bedrag van €1000+ terug door meerdere baantjes tegelijkertijd.
Als je meerdere banen tegelijkertijd hebt, dan is het niet onwaarschijnlijk dat je teveel betaald. Want je mag de heffingskorting maar bij één werkgever tegelijkertijd hebben. En als je dan twee parttime banen hebt, met een normaal salaris, dan betaal je teveel. Dus dan weet je van te voren dat je terug krijgt.
Dus de conclusie; ik heb meerdere banen tegelijkertijd gehad, dus ik krijg geld terug, is vrij pausibel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal omdat er behoorlijk wat zorgkosten toch níet aftrekbaar blijken :cry: (zorgkosten die níet vergoed zijn doel ik dan op). En ja, we zaten daarmee boven het drempelbedrag.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
01-03-2021 10:23
Nou als ze bewust extra hebben afgedragen bij die meerdere baantjes klopt dat toch? Deed ik ook zo toen ik twee banen had, expres teveel betalen.
dianaf schreef:
01-03-2021 13:37
Als je meerdere banen tegelijkertijd hebt, dan is het niet onwaarschijnlijk dat je teveel betaald. Want je mag de heffingskorting maar bij één werkgever tegelijkertijd hebben. En als je dan twee parttime banen hebt, met een normaal salaris, dan betaal je teveel. Dus dan weet je van te voren dat je terug krijgt.
Dus de conclusie; ik heb meerdere banen tegelijkertijd gehad, dus ik krijg geld terug, is vrij pausibel.
Nee dat is het niet. Als je meerdere banen tegelijk hebt dan is het net zo waarschijnlijk of zelfs waarschijnlijker dat je te weinig betaald. Want veel mensen passen de loonheffingskorting toe op één werkgever (of nog erger, op beide) waardoor je per saldo teveel loonheffingskorting ontvangt omdat deze is berekend enkel op dat ene loon.
Die andere lonen zorgen ervoor (want vaak weten de werkgevers niet van elkaar) dat je verzamelinkomen hoger is, dus recht hebt op minder loonheffingskorting.

Maar los van wat waarschijnlijk of niet waarschijnlijk is. Je krijgt dus geen belasting terug OMDAT je meerdere banen hebt, je krijgt terug als je de loonheffingskorting niet hebt laten toepassen. Of dat nou bij één of meerdere werkgevers is.
fireme wijzigde dit bericht op 01-03-2021 15:03
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het kostte wat moeite, maar het is gelukt. Teruggave is ongeveer zoals verwacht, kan mooi op de spaarrekening (en die mag wel wat gespekt worden want veel dure plannen).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij, dacht dat ik ongeveer niks terug zou krijgen maar toch een aardig bedrag! Kan mooi op spaarrekening voor vakantie Australië!
Alle reacties Link kopieren
In de ochtend was het te druk maar rond 13.00 uur kon ik inloggen in de app.
Alles stond klaar, nagekeken en ik krijg weer een fijn bedrag terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon hem een half uurtje gelden eindelijk na het in 5 delen in te vullen (meer nalopen) eindelijk verzenden. Viel me een beetje tegen, volgens mij wordt het bedrag dat ik terug krijg jaarlijks fors minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet door bij de belastingdienst. Te druk op de webite.
Wie wat wil die moet wat.
Pff, ik geef het op voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam ik vannacht deels doorheen, maar kon hem niet afmaken. Vanmorgen om half 6 kwam ik wat verder. Ik zou terug moeten betalen met mijn minimale inkomen door mijn overige inkomsten (die ook niet echt veel zijn). O, en volgens de Belastingdienst heb ik onroerend goed (wat ik niet heb). Nu kom ik er niet meer in, dus ik probeer het over een paar dagen nog wel een keer.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
FireMe schreef:
01-03-2021 14:27
Nee dat is het niet. Als je meerdere banen tegelijk hebt dan is het net zo waarschijnlijk of zelfs waarschijnlijker dat je te weinig betaald. Want veel mensen passen de loonheffingskorting toe op één werkgever (of nog erger, op beide) waardoor je per saldo teveel loonheffingskorting ontvangt omdat deze is berekend enkel op dat ene loon.
Die andere lonen zorgen ervoor (want vaak weten de werkgevers niet van elkaar) dat je verzamelinkomen hoger is, dus recht hebt op minder loonheffingskorting.

Maar los van wat waarschijnlijk of niet waarschijnlijk is. Je krijgt dus geen belasting terug OMDAT je meerdere banen hebt, je krijgt terug als je de loonheffingskorting niet hebt laten toepassen. Of dat nou bij één of meerdere werkgevers is.
Het heeft niet alleen met de heffingskorting te maken, ook met de schijven en verschillende tarieven waarmee gerekend wordt bij verschillende jaarinkomens.

Als je je goed wil voorbereiden kun je je bruto (maand)salaris bij elkaar optellen en dan in de loontabel kijken hoeveel er ingehouden zou moeten worden. Dan weet je gelijk of dat er te veel of weinig ingehouden wordt en wat je dus kan verwachten bij de inkomstenbelasting.

Uiteindelijk maakt het niet uit, maar ik vind het wel fijn om van te voren te weten wat je kunt verwachten. Jammer als je verwacht geld terug te krijgen omdat je dat iemand hebt zien schrijven en het blijkt dan dat je veel moet betalen.


Ik heb vanochtend rond 11 uur mijn aangifte ingediend. Moest inderdaad wel een aantal keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht wel even tot midden maart;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik zeg, zo moeilijk is het vandaag de dag toch niet om servercapaciteit bij te schakelen?

Na meerdere pogingen de aangifte in kunnen vullen, maar verzenden lukt niet.

Krijg wel meer terug dan ik had verwacht, ik heb ook meerdere banen gehad dit jaar en steeds bij m'n hoogste salaris de korting laten verrekenen.
Nou, ik sta paf. Man komt thuis en vraagt of het gelukt is... op mijn 'nee' zegt hij dat twee collega's het op het werk op de telefoon hebben kunnen doen... Snap er de ballen niet van
Einde van de ochtend na 300 pogingen wel gelukt. € 1500 terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook niet verder en word er steeds uit gegooid. Zonder alles goed na te kijken komt het er voor nu op neer dat ik 120 euro terug moet betalen.
Ik gok dat het komt door wat verlate inkomsten van een vroegere werkgever (1,5 jaar na uit dienst) waar wel loonheffing van is ingehouden maar nog geen premies voor verzekeringen. Jammer van het geld maar dan kan dat boek ook eindelijk dicht. :bye:
Over een paar dagen kijk ik alles nog wel een keer na voor ik het verstuur.
Vanochtend vroeg even snel gekeken. Bedrag viel mij iets tegen. Dacht dat ik meer inkomensafhankelijke combinatiekorting zou krijgen... had zelf grove berekening gemaakt en kwam op 500 euro meer uit.
Helaas kwam ik er later op de dag niet meer in. Net nog even geprobeerd, maar geef het op. Wacht wel even een weekje!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 10 euro terug maarja dat betalen ze niet uit :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven