Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
26-06-2021 12:14
Nee nog steeds niets. Ook niet online dat er iets onderweg is. Ik heb enorm de pest in.
Toch maar gaanbellen maandag Meerkat!
Hier dagtekening 25 juni en ook uitbetaald.
Normaal zeg ik dan, tot volgend jaar. Maar helaas.....
Alle reacties Link kopieren
Polarvide schreef:
26-06-2021 12:09
Oké even een vraagje, ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb geen brief gekregen dat ik aangifte moest doen, maar deed het toch omdat ik dat gewend ben en meestal geld terug krijg. Dit keer moest ik bijna 300 euro terugbetalen, balen natuurlijk maar geen ramp. Ik had even gegoogled of ik het dan wel echt moest versturen, en kwam zelf tot de conclusie dat ik wél verplicht ben om mijn aangifte in te dienen, ook al heb ik geen aangifte brief gekregen, omdat ik dus meer dan een x bedrag moet terugbetalen. Dus ik de aangifte ingediend.

Nu had ik het daar nog eens over met mijn schoonvader, en hij is er van overtuigd dat ik helemaal geen aangifte had hoeven doen. Weten jullie hoe dat zit?

Heb ik mezelf onnodig 300 euro armer gemaakt nu. of had ik gelijk en moest ik het wel indienen?
Jij hebt gelijk.
De belastingdienst stuurt iedereen waarvan ze sowieso verwachten dat ze moeten betalen/terug krijgen een uitnodiging tot het doen van aangifte.
Maar ook als je geen uitnodiging krijgt en meer dan 47 euro aan belasting zou moeten betalen bij de aangifte moet je aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier Meerkat. Ik heb net een brief gekregen. Het moet handmatig beoordeeld worden en dat kan drie jaar duren, maar streven is 1 maart 2022. En zo ga je als ZZP'er dus failliet aan de overheid... :'( :'( :'(
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, Meerkat! Hoe kan dat nou?!
Van alle schrijvers hier, gunde ik jou nog wel het meest een snelle uitbetaling.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
29-06-2021 16:58
Oh nee, Meerkat! Hoe kan dat nou?!
Van alle schrijvers hier, gunde ik jou nog wel het meest een snelle uitbetaling.

Tja, 2020 zag er - zó gek - wel heel anders uit dan voorgaande jaren. Dus dat willen ze toch eens even goed onder de loep nemen. Sjongejonge jonge... gestoord zijn ze. Ik heb een verzoek ingediend tot snellere afhandeling. En mijn boekhouder gaat er morgen ook achteraan. In deze tijden dit zo aanpakken. Krankzinnig.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Echt belachelijk, natuurlijk zag 2020 er heel anders uit! Ik vraag me dan toch af of ze dat bij alle ZZPers, die te lijden hebben gehad onder de coronamaatregelen, gaan doen. Want dan gaat het inderdaad nog wel even duren..
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben de definitieve aanslag gekregen zo'n 8 weken na het indienen van het M-biljet. We krijgen zo'n 2500 euro terug dus dat komt lekker uit. Dagtekening 17 juli dus ben benieuwd wanneer het geld binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik op 30 juni flink heb geklaagd bij de belastingdienst dat ze mijn aangifte handmatig wilden beoordelen en dat dat 3 jaar (...) zou kunnen duren (en dat in tijden van corona-crisis en zzp'er zijn) kreeg ik gister eindelijk bericht: ze hebben er nu toch voor gekozen een voorlopige aanslag op te leggen dd 23 juli, dus als het goed is krijg ik deze week gestort...

Duimen jullie?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Kattentuintje schreef:
20-07-2021 13:16
Nadat ik op 30 juni flink heb geklaagd bij de belastingdienst dat ze mijn aangifte handmatig wilden beoordelen en dat dat 3 jaar (...) zou kunnen duren (en dat in tijden van corona-crisis en zzp'er zijn) kreeg ik gister eindelijk bericht: ze hebben er nu toch voor gekozen een voorlopige aanslag op te leggen dd 23 juli, dus als het goed is krijg ik deze week gestort...

Duimen jullie?
@kattentuintje, hoe heb je geklaagd? Man en ik hebben samen aangifte gedaan, ik heb 'mijn' gedeelte teruggekregen. Man kreeg brief dat ze inderdaad de aangifte handmatig willen beoordelen en dit 3 jaar kan duren...
Ik snap er niks van. Dezelfde aangifte toch? Ben echt clueless.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
20-07-2021 16:10
@kattentuintje, hoe heb je geklaagd? Man en ik hebben samen aangifte gedaan, ik heb 'mijn' gedeelte teruggekregen. Man kreeg brief dat ze inderdaad de aangifte handmatig willen beoordelen en dit 3 jaar kan duren...
Ik snap er niks van. Dezelfde aangifte toch? Ben echt clueless.

Via hun telefoonnummer. Daar trof ik iemand die namens mij een verzoek heeft ingediend.
We're just two lost souls

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven