Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2024 (dagtekening)

14-04-2025 20:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het is weer zover de vragen over "heeft iemand al een brief ontvangen met dagtekening van de BD en wanneer heb jij je aangifte gedaan "
bboy wijzigde dit bericht op 16-04-2025 22:46
10.86% gewijzigd
Hier nog geen dagtekening. Op 1 maart aangifte gedaan.

Meteen even teruggekeken naar voorgaande jaren en meestal dagtekening eerste week mei, met 1 uitschieter naar eind april.

We kunnen het geld goed gebruiken momenteel dus kijken er naar uit.
Ik heb begin maart belasting aangifte gedaan omdat ik het fijn vind om meteen te weten hoeveel ik moet betalen. Betaal alles graag maar gewoon snel, dan ben ik er van af.
Ik heb nog geen aangifte gedaan
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
MyLittlePony schreef:
14-04-2025 22:34
Ik heb nog geen aangifte gedaan

Ik ook niet. Mijn adviseur vraagt standaard uitstel voor mij aan. :)
Frizz schreef:
14-04-2025 22:44
Ik ook niet. Mijn adviseur vraagt standaard uitstel voor mij aan. :)
Ja hier ook. Hoewel ik dit jaar vanwege de rente toch niet al te lang wil wachten
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Ik heb er ook nog niet naar gekeken. Moet elk jaar ondanks goede voornemens weer uitstel aanvragen. Ga ik deze week doen. Aangifte zal wel weer september worden.
Ik heb 1 maart aangifte gedaan. Krijg dit jaar meer terug dan anders, dus zit er ook op te wachten. Ze hebben het 12-3 geregistreerd, nog geen dagtekening.
MyLittlePony schreef:
14-04-2025 22:46
Ja hier ook. Hoewel ik dit jaar vanwege de rente toch niet al te lang wil wachten

Oh? Hoe zit dat?
Frizz schreef:
15-04-2025 07:55
Oh? Hoe zit dat?
Over welke periode betaalt u belastingrente?
Ontvangen wij uw aangifte op of na 1 mei en hoeven we niet af te wijken van de aangifte? Dan berekenen we belastingrente vanaf 1 juli volgend op het jaar waarover u aangifte doet, tot maximaal 19 weken na de ontvangst van uw aangifte. De berekening van de belastingrente eindigt in elk geval 6 weken na de datum op de aanslag, als dat een kortere periode is dan de genoemde 19 weken. Dit geldt ook wanneer u bijvoorbeeld uitstel voor uw aangifte hebt aangevraagd.

Moeten we bij het opleggen van de aanslag afwijken van uw aangifte? Dan berekenen we belastingrente over de periode van 1 juli volgend op het jaar waarover u aangifte doet, tot 6 weken na de datum op de aanslag. Dit geldt ook als u de aangifte hebt ingediend voor 1 mei.
En het rentepercentage is 6,5%.
Dagtekening betekent toch alleen maar de datum?
Ik neem aan dat je de aanslag bedoelt?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Frizz schreef:
15-04-2025 07:55
Oh? Hoe zit dat?
Ik moet een tamelijk enorme smak dividendbelasting afrekenen, en later aangeven betekent rente betalen over dat bedrag.
Hoe kan je zien of je een dagtekening hebt?
Taskmaster schreef:
15-04-2025 09:56
Hoe kan je zien of je een dagtekening hebt?
De dagtekening is de datum op de aanslag.
De aanslag vind je in je (digitale) brievenbus.

En soms al iets eerder op de website van de Belastingdienst.

U krijgt op verschillende manieren bericht van ons
-in Mijn Belastingdienst
-in uw Berichtenbox op MijnOverheid
U krijgt een e-mail zodra er post is over uw aangifte. Nog geen account? Activeer uw account meteen op MijnOverheid(opent nieuw venster).
-per post
De blauwe envelop valt pas een paar dagen later op de mat.
Gewoon _melon met login problemen
Hier inkomen geregistreerd op 5-4-2025 zag ik net. Geen dagtekening nog
Bboy schreef:
14-04-2025 20:15
Ja het is weer zover de vragen over "heeft iemand al een dagtekening ontvangen van de BD en wanneer heb jij je aangifte gedaan "
Dagtekening? Dat is gewoon een datum die op de (in dit geval) aanslag staat. Je bedoelt of iemand al een definitieve aanslag IB 2024 heeft ontvangen. Is het nu nog een beetje te vroeg voor, ik ontvang het meestal in de 1e week van mei.
Hier geregistreerd inkomen op 13 maart, het is nog even afwachten.
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik ben sinds 7 maanden ondernemer mijn boekhouder heeft uitstel aangevraagd doet hij bij al zijn klanten werd mij verteld, ik moet hier wel aan wennen voorheen deed ik het zelf in maart al maar nu er pand en personeelskosten bij zitten durf ik dat niet meer. Ik vind het ene kant wat lastig geen idee wanneer hij het wel gaat doen ik heb heel veel kosten gemaakt dus teruggave zal er best wel zijn en ook welkom zijn maar het lijkt er op dat hij het niet voor een mei gaat doen.
Lavendel22 schreef:
18-04-2025 06:11
Ik ben sinds 7 maanden ondernemer mijn boekhouder heeft uitstel aangevraagd doet hij bij al zijn klanten werd mij verteld, ik moet hier wel aan wennen voorheen deed ik het zelf in maart al maar nu er pand en personeelskosten bij zitten durf ik dat niet meer. Ik vind het ene kant wat lastig geen idee wanneer hij het wel gaat doen ik heb heel veel kosten gemaakt dus teruggave zal er best wel zijn en ook welkom zijn maar het lijkt er op dat hij het niet voor een mei gaat doen.
Veel kosten betekent niet automatisch een teruggave. Heb je een voorlopige aanslag betaald?
Heb je winst gemaakt? Sinds 7 maanden, dus 4 maanden in 2024? Ervoor was je in loondienst?
Pelle schreef:
18-04-2025 06:46
Veel kosten betekent niet automatisch een teruggave. Heb je een voorlopige aanslag betaald?
Heb je winst gemaakt? Sinds 7 maanden, dus 4 maanden in 2024? Ervoor was je in loondienst?
Ik heb nog niets hoeven betalen.. Ja ik heb afgelopen 7 maanden winst gemaakt 3 maanden in 2024 startend dus minder omzet 1 maand 0. En daarvoor was ik loondienst. Dus het is gewoon even nieuw voor mij.
Lavendel22 schreef:
19-04-2025 06:43
Ik heb nog niets hoeven betalen.. Ja ik heb afgelopen 7 maanden winst gemaakt 3 maanden in 2024 startend dus minder omzet 1 maand 0. En daarvoor was ik loondienst. Dus het is gewoon even nieuw voor mij.
En toch winst over die zeven maanden?
Lavendel22 schreef:
Ik heb nog niets hoeven betalen.. Ja ik heb afgelopen 7 maanden omzet gemaakt 3 maanden in 2024 startend dus minder omzet 1 maand 0 omzet. En daarvoor was ik loondienst. Dus het is gewoon even nieuw voor mij.
ldp schreef:
19-04-2025 07:11
En toch winst over die zeven maanden?
Gewijzigd ik bedoelde omzet.
Lavendel22 schreef:
Maar die 7 maanden doen er niet toe. De aangifte gaat over 2024. Dus toen was je slechts 3 maanden ondernemer. Dat het nieuw is, snap ik. Maar veel kosten betekent niet automatisch een teruggave. En er zit verschil tussen uitgaven en kosten.
Als jij bijvoorbeeld een laptop hebt gekocht van 1.500, zijn dit geen kosten. En je hebt iemand in loondienst, vanaf de start?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven