Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2024 (dagtekening)

14-04-2025 20:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het is weer zover de vragen over "heeft iemand al een brief ontvangen met dagtekening van de BD en wanneer heb jij je aangifte gedaan "
bboy wijzigde dit bericht op 16-04-2025 22:46
10.86% gewijzigd
Pelle schreef:
19-04-2025 15:45
Maar die 7 maanden doen er niet toe. De aangifte gaat over 2024. Dus toen was je slechts 3 maanden ondernemer. Dat het nieuw is, snap ik. Maar veel kosten betekent niet automatisch een teruggave. En er zit verschil tussen uitgaven en kosten.
Als jij bijvoorbeeld een laptop hebt gekocht van 1.500, zijn dit geen kosten. En je hebt iemand in loondienst, vanaf de start?
Ik snap het. Ik heb een praktijkovername gedaan met 1 man personeel ja. Dus idd pand kosten en personeelskosten. Uitgaven idd veel gedaan maar die komen iedere maand terug.
Ik ben wel benieuwd waarom er uitstel aangevraagd wordt? De 1 maart komt niet als verrassing, dus waarom (standaard) uitstel aanvragen, met welk doel?
Soumis schreef:
21-04-2025 10:30
Ik ben wel benieuwd waarom er uitstel aangevraagd wordt? De 1 maart komt niet als verrassing, dus waarom (standaard) uitstel aanvragen, met welk doel?
Omdat administratiekantoren veel klanten hebben en die niet allemaal tegelijk kunnen verwerken.
Soumis schreef:
Hij zegt dit voor als zijn klanten te doen.. Wellicht idd omdat het veel klanten zijn en veel werk.
Soumis schreef:
Gebeurt eigenlijk standaard voor ondernemers. Maar dat wil niet zeggen dat de aangifte ook standaard later wordt ingediend. Ligt eraan hoe druk de accountant het heeft.
Lavendel22 schreef:
21-04-2025 18:28
Hij zegt dit voor als zijn klanten te doen.. Wellicht idd omdat het veel klanten zijn en veel werk.
Accountants en belastingadviseurs kunnen onmogelijk alle aangifte indienen in de periode 1 maart tot 1 mei. Ze moeten eerst inventariseren hoeveel winst er is en vervolgens aangifte doen. Anders hebben ze na 1 mei bijna niets meer te doen.
Zelf net ook even uitstel gevraagd. Zo. Even respijt.
Bij mij staat er een datum voor definitief geregistreerd inkomen dat is 17-04-2025. Nog geen datum bij correspondentie, maar vorige jaar was de datum 19-4 en hebben we het geld op 6 mei ontvangen dus het zal nu ook wel rond die datum er zijn.
amjl wijzigde dit bericht op 22-04-2025 10:16
0.83% gewijzigd
Hier staat hij definitief op 19 april! Ze zijn weer lekker op tijd dit jaar!
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven