Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
Volgens mij mogen ze er nog 10 werkdagen na dagtekening over doen het te storten, Maja.

Pixie, vervelend dat je zo klem zit wat betreft de post! Hopelijk is het toch snel opgelost.
Hier ook nog niets over 2011... :(
Om precies te zijn is de heffingsrente tweede kwartaal 2012 2.3% en derde kwartaal 2012 2.5%. Op mijn spaarrekening heb ik een hogere rente dus wel belang bij een snelle uitbetaling.
hier ook nog niks .............
catootje76 schreef op 30 mei 2012 @ 16:53:

hier ook nog niks .............
Hier ook nog niks,we hebben nog een maand!
Hier ook niks. Van ons beide niet!

Krijg ik info als ik bel? Ben bang dat er misschien iets mis is gegaan ofzo.

Ze zitten natuurlijk niet te wachten dat iedereen gaat bellen... Maar ben benieuwd of ze iets kunnen zeggen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Mies85 schreef op 30 mei 2012 @ 18:18:

Hier ook niks. Van ons beide niet!

Krijg ik info als ik bel? Ben bang dat er misschien iets mis is gegaan ofzo.

Ze zitten natuurlijk niet te wachten dat iedereen gaat bellen... Maar ben benieuwd of ze iets kunnen zeggen.

het heeft zeker zin,je weet dan in elk geval of het binnen is gekomen.

en als je mazzel hebt kunnen ze ook al een dagtekening zeggen.
Hij is 13mrt ontvangen nog geen dagtekening hij is inbehandeling... Niks anders dan... Wachten tot 01-07 pfff
Ik heb gebeld en ze konden zien dat mijn dagtekening 4 juni is, van mijn man stond nog niks in het systeem.
Half april pas ingevuld, gisteren brief en vandaag al uitbetaald! Ik ben blij :-]
Oooo jij hebt tenminste rap een brief in het vooruitzicht! Ik ook! Maar wanneer :-p
Ze hebben gewoon tot 1 juli, dat weet ik. Maar ik zou toch wel eens willen weten hoe ze daar alles verwerken. Weet iemand dat?

Het is toch raar dat er helemaal geen logica zit in volgorde van binnenkomst?
@Fisbel, of wie er ook antwoord op weet. Mijn man kreeg vandaag een brief van de belastingdienst dat hij gewezen wordt op dat hij nog belasting kan terugvragen over 2010.

Omdat hij een kind heeft hebt u voor dat jaar nog recht op een of meer heffingskortingen. Dat schreven ze.

Ze hebben het dan over combinatiekorting omdat alleenstaandeouderkorting niet van toepassing is, wij zijn getrouwd.

Nu heb ik die combinatiekorting over 2010 ingevuld en teruggekregen. Heeft mijn man dan ook nog recht op combinatiekorting?

Er staat dat hij mogelijk ook nog over andere jaren belasting terug kan krijgen. Ik snap het niet meer. Iemand hier wel ? Dank alvast.
nog steeds niks ik kan niet meer wachten mijn hele leven is al wachten wachten wachten maar owee als zij van jou geld moeten krijgen morgen weer een dag :~
Ik vind het toch wel bijzonder dat sommigen het nog steeds niet binnen hebben. Ik bedoel, we lopen (bijna) allemaal tegen dezelfde deadline aan van 1 april, tenzij uitstel is gevraagd.

Ik had mijn aangifte op 30 maart gedaan en begin mei had ik de teruggave al op mijn rekening staan. Voorheen was dat trouwens wel half juli. Waarvan ik altijd dacht, hoe later je indient, hoe later de brief van het terug te betalen bedrag danwel het te ontvangen bedrag.
Misschien zijn sommige niet bijzonder omdat er niks opvallends is. Maar andere worder nader bekeken en duurt het langer?

Ik zou het me best kunnen voorstellen in mijn geval. Zonder erover te vertellen.

Ze hebben nog een maand om de brief te versturen... Dus opzich gaat het volgens regelgeving.

Toch blijft het zo dat buiten de nummers die onderzocht moeten worden er weinig pijl op te trekken is.
Wij zijn verhuisd van koopwoning naar koopwoning. Misschien is dat al bijzonder en duurt het daarom langer.
Ik kijk ook smachtend naar de brievenbus elke dag. Heb in de derde week van januari al aangifte gedaan, niks bijzonders maar nog steeds niks, noppes, nada gehoord. Eerdere jaren was ik ook altijd erg vroeg en kreeg ik altijd rond april/mei bericht. Ik zou wel willen bellen maar doe het niet. Je weet dat ze tot 1 juli hebben en dan vind ik het zo zeurderig overkomen. Die mensen hebben ook wel wat beters te doen. Tenzij je alleen wil checken of ze de aangifte daadwerkelijk ontvangen hebben, maar ja, die melding heb ik in beeld gekregen dus dat weet ik wel.
Die mensen op het call center zitten er voor deze vragen. Ze konden me inderdaad vertellen dat er nog geen brief de deur uit was en ook geen dagtekening bekent.

Nou, brengt wel rust tot volgende week.
Verwacht een groot bedrag terug en verwacht dan ook dat ze mijn aangifte driedubbel gaan controleren. Het zou mij verbazen als ik voor juli iets hoor.
Mies85 schreef op 30 mei 2012 @ 20:22:

Oooo jij hebt tenminste rap een brief in het vooruitzicht! Ik ook! Maar wanneer :-p
Indien en voorzover jij daadwerkelijk lekker bent, alsdan neem ik graag de verplichting van de fiscus over om jou uit te betalen. Wachten hoef je dan met een absolute zekerheid niet meer te doen.
gabriell schreef op 31 mei 2012 @ 01:10:

[...]

Indien en voorzover jij daadwerkelijk lekker bent, alsdan neem ik graag de verplichting van de fiscus over om jou uit te betalen. Wachten hoef je dan met een absolute zekerheid niet meer te doen.
Heb jij je speciaal voor dit soort onzin aangemeld? Goeie grap man!
Nog steeds niets gehoord hier...
Ik heb gister ook maar eens even gebelt. Wat blijkt, ik heb de papieren heel netjes ingeleverd bij onze financieel adviseur in februari.

Die heeft dus blijkbaar uitstel aangevraagt.

Bij de BD hebben ze m'n aangifte 6-4 binnen gehad waardoor ze niet kunnen garanderen dat ik m'n geld binnen heb voor 1 juli.

Echt balen als je alles op tijd inleverd..
Wij hadden op 2 februari aangifte gedaan. Dagtekening 2-6 gaven ze gisteren door ... Nog even een paar daagjes doorbijten ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven