Belastingteruggave 2011
donderdag 3 mei 2012 om 14:16

woensdag 30 mei 2012 om 18:18

woensdag 30 mei 2012 om 20:55
@Fisbel, of wie er ook antwoord op weet. Mijn man kreeg vandaag een brief van de belastingdienst dat hij gewezen wordt op dat hij nog belasting kan terugvragen over 2010.
Omdat hij een kind heeft hebt u voor dat jaar nog recht op een of meer heffingskortingen. Dat schreven ze.
Ze hebben het dan over combinatiekorting omdat alleenstaandeouderkorting niet van toepassing is, wij zijn getrouwd.
Nu heb ik die combinatiekorting over 2010 ingevuld en teruggekregen. Heeft mijn man dan ook nog recht op combinatiekorting?
Er staat dat hij mogelijk ook nog over andere jaren belasting terug kan krijgen. Ik snap het niet meer. Iemand hier wel ? Dank alvast.
Omdat hij een kind heeft hebt u voor dat jaar nog recht op een of meer heffingskortingen. Dat schreven ze.
Ze hebben het dan over combinatiekorting omdat alleenstaandeouderkorting niet van toepassing is, wij zijn getrouwd.
Nu heb ik die combinatiekorting over 2010 ingevuld en teruggekregen. Heeft mijn man dan ook nog recht op combinatiekorting?
Er staat dat hij mogelijk ook nog over andere jaren belasting terug kan krijgen. Ik snap het niet meer. Iemand hier wel ? Dank alvast.

woensdag 30 mei 2012 om 22:34
Ik vind het toch wel bijzonder dat sommigen het nog steeds niet binnen hebben. Ik bedoel, we lopen (bijna) allemaal tegen dezelfde deadline aan van 1 april, tenzij uitstel is gevraagd.
Ik had mijn aangifte op 30 maart gedaan en begin mei had ik de teruggave al op mijn rekening staan. Voorheen was dat trouwens wel half juli. Waarvan ik altijd dacht, hoe later je indient, hoe later de brief van het terug te betalen bedrag danwel het te ontvangen bedrag.
Ik had mijn aangifte op 30 maart gedaan en begin mei had ik de teruggave al op mijn rekening staan. Voorheen was dat trouwens wel half juli. Waarvan ik altijd dacht, hoe later je indient, hoe later de brief van het terug te betalen bedrag danwel het te ontvangen bedrag.
woensdag 30 mei 2012 om 22:39
Misschien zijn sommige niet bijzonder omdat er niks opvallends is. Maar andere worder nader bekeken en duurt het langer?
Ik zou het me best kunnen voorstellen in mijn geval. Zonder erover te vertellen.
Ze hebben nog een maand om de brief te versturen... Dus opzich gaat het volgens regelgeving.
Toch blijft het zo dat buiten de nummers die onderzocht moeten worden er weinig pijl op te trekken is.
Ik zou het me best kunnen voorstellen in mijn geval. Zonder erover te vertellen.
Ze hebben nog een maand om de brief te versturen... Dus opzich gaat het volgens regelgeving.
Toch blijft het zo dat buiten de nummers die onderzocht moeten worden er weinig pijl op te trekken is.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

woensdag 30 mei 2012 om 23:06
Ik kijk ook smachtend naar de brievenbus elke dag. Heb in de derde week van januari al aangifte gedaan, niks bijzonders maar nog steeds niks, noppes, nada gehoord. Eerdere jaren was ik ook altijd erg vroeg en kreeg ik altijd rond april/mei bericht. Ik zou wel willen bellen maar doe het niet. Je weet dat ze tot 1 juli hebben en dan vind ik het zo zeurderig overkomen. Die mensen hebben ook wel wat beters te doen. Tenzij je alleen wil checken of ze de aangifte daadwerkelijk ontvangen hebben, maar ja, die melding heb ik in beeld gekregen dus dat weet ik wel.
woensdag 30 mei 2012 om 23:08

donderdag 31 mei 2012 om 07:07
Ik heb gister ook maar eens even gebelt. Wat blijkt, ik heb de papieren heel netjes ingeleverd bij onze financieel adviseur in februari.
Die heeft dus blijkbaar uitstel aangevraagt.
Bij de BD hebben ze m'n aangifte 6-4 binnen gehad waardoor ze niet kunnen garanderen dat ik m'n geld binnen heb voor 1 juli.
Echt balen als je alles op tijd inleverd..
Die heeft dus blijkbaar uitstel aangevraagt.
Bij de BD hebben ze m'n aangifte 6-4 binnen gehad waardoor ze niet kunnen garanderen dat ik m'n geld binnen heb voor 1 juli.
Echt balen als je alles op tijd inleverd..