Belastingteruggave 2011
donderdag 3 mei 2012 om 14:16
zondag 27 mei 2012 om 23:18
Misschien toch nog even een getalsvoorbeeld ter verduidelijking. Werkgevers moeten belasting inhouden m.b.v. de witte tabel. Zie: hier
Als Iduna drie banen heeft met inkomens van bijvoorbeeld ¤ 7000, ¤ 4000 en ¤ 9000 / totaal ¤ 20.000 zal over elk inkomen 33,1% belasting worden ingehouden - belastingjaar 2012. Als je een nieuwe werkgever krijgt eind van het jaar zal ook deze regulier dit percentage moeten inhouden, ook als duidelijk is dat dit percentage te weinig is.
Bij de aangifte zal er bijbetaaldmoeten worden:
schijf 1 - ¤ 0 tot ¤ 18.945 / 33,1%
schijf 2 - ¤ 18.945 tot 33.863 / 41,95%
Bijbetalen: (20.000 - 18.945) x (41,95 - 33,1) % is ¤ 94
NB; in de praktijk kan dit bedrag enkele euro's afwijken. Als er grotere afwijkingen zijn is er wat bijzonders aan de hand, er is bijvoorbeeld iets met de loonheffingskorting.
Als Iduna drie banen heeft met inkomens van bijvoorbeeld ¤ 7000, ¤ 4000 en ¤ 9000 / totaal ¤ 20.000 zal over elk inkomen 33,1% belasting worden ingehouden - belastingjaar 2012. Als je een nieuwe werkgever krijgt eind van het jaar zal ook deze regulier dit percentage moeten inhouden, ook als duidelijk is dat dit percentage te weinig is.
Bij de aangifte zal er bijbetaaldmoeten worden:
schijf 1 - ¤ 0 tot ¤ 18.945 / 33,1%
schijf 2 - ¤ 18.945 tot 33.863 / 41,95%
Bijbetalen: (20.000 - 18.945) x (41,95 - 33,1) % is ¤ 94
NB; in de praktijk kan dit bedrag enkele euro's afwijken. Als er grotere afwijkingen zijn is er wat bijzonders aan de hand, er is bijvoorbeeld iets met de loonheffingskorting.
zondag 27 mei 2012 om 23:41
Moet je die brief nou ontvangen voor 1-06 of geld en brief?
Zal nu pas weer vanaf dinsdag spannend worden
ik vind het gewoon heel spannend haha. Kwam terug van vakantie maar heb dus ook nog geen brief. Schoonvader heeft mijn/onze aangifte gedaan 04-03 ( is belasting adviseur)
Zal nu pas weer vanaf dinsdag spannend worden

Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

dinsdag 29 mei 2012 om 11:36
zucht, ik lig al dagen bij de brievenbus, maar ook nog niks. Het helpt ook niet echt dat de postbezorging zo slecht is de laatste tijd (ik kreeg mijn laatste loonstrookje bv 2 dagen ná mijn loon, normaal krijg ik die 2 dagen ervoor). Ik krijg ook vaak post van de buren of hetzelfde huisnr maar dan in een andere straat; ik ben bang dat mijn brieven straks ergens anders belanden (goed dat geld komt toch wel, maar toch....)
dinsdag 29 mei 2012 om 11:45

dinsdag 29 mei 2012 om 12:07
Als dát toch eens zou helpen.
![:-]](https://forum.viva.nl/smilies/77_happy.gif)
Al mijn gegevens liggen dusdanig op straat dat misbruik kinderlijk eenvoudig is in de verkeerde handen. Klantenservicemedewerkers zijn elke keer weer oh zo verbaasd als ik weer eens klagend aan de lijn hang, elke keer weer dat onzinnige "sorry, uw postbezorger"-lulkaartje, maar verbetering zit er niet in.
On topic dan; nee, nog niets gezien of gehoord. We zullen wel zien voor 1-7. Hopelijk ligt er daarnaast binnenkort ook een definitieve aanslag 2010 in de bus. Afgelopen maand de nodige bonnen etc. moeten inleveren daarover ter controle, dus hopelijk is die nu ook snel afgerond.
when you wish upon a star...
dinsdag 29 mei 2012 om 12:17
Ik lees dit topic en hooooop dat de postbezorger snel met een blauwe envelop aankomt.
Halve minuut later: postbezorger, met blauwe envelop!
Bijna een dansje door de kamer, maar toch nog even de brief checken natuurlijk...
Is het niet de belastingteruggave, maar een acceptgiro voor de maandelijkse terugbetaling aan de belasting...
Jammmmmmmmer!!!
Halve minuut later: postbezorger, met blauwe envelop!
Bijna een dansje door de kamer, maar toch nog even de brief checken natuurlijk...
Is het niet de belastingteruggave, maar een acceptgiro voor de maandelijkse terugbetaling aan de belasting...
Jammmmmmmmer!!!

dinsdag 29 mei 2012 om 12:23

dinsdag 29 mei 2012 om 12:37
Maar ik werk via uitzendbureau en krijg wekelijks betaald! Dus nu heb ik een week niks omdat ik nog niet genoeg vrijedagen had opgebouwd. Dus ik begin nu toch wel iets te balen 
Had ook wat rekening opstapel zodat ik die kon betalen met belastinggeld. Maar einde termijn komt al inzicht en ik heb het geld natuurlijk nog niet ontvangen
Begint spannend te worden dus haha.

Had ook wat rekening opstapel zodat ik die kon betalen met belastinggeld. Maar einde termijn komt al inzicht en ik heb het geld natuurlijk nog niet ontvangen

Begint spannend te worden dus haha.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft