Geld & Recht alle pijlers

Belatingdienst.. snap er soms niets van

28-10-2011 13:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar kreeg ik een brief. Beste Poldervrouw u hoeft geen aangifte meer te doen.. Dus heb ik niet meer apart aangifte gedaan, maar sta uiteraard wel vermeld op die van mijn partner (getrouwd etc.). Krijg ik vandaag dus de belastingbrief.. Ik "mag" weer aangifte doen .. Er is niets veranderd sinds vorig jaar.. zucht..

Soms snap ik er geen reet van.. Dan wel, dan niet... Make up your mind..

Ik doe dus dit jaar maar weer wél aangifte , maar dat kan dan toch gewoon op die van mijn partner ? Ik kan daar ergens aanklikken ? Toch ?
Mariap, voor zover ik weet geven kinderdagverblijven zelf geen opvanggegevens door aan de belastingdienst (renseignering). Wel moet je kinderdagverblijf in een register (LRK) staan ingeschreven, alleen dan heb je recht op kinderopvangtoeslag. Die controle wordt wel uitgevoerd.

Hebben jullie toevallig erg laat aangifte inkomstenbelasting gedaan over 2009? De toeslag wordt namelijk definitief vastgesteld o.b.v. het inkomen dat je opgeeft bij je belastingaangifte. Als je die pas heel laat hebt ingediend (lees: bijv. maart van dit jaar, dat kan), dan zou het best kunnen dat de toeslag nog steeds niet definitief is vastgesteld. Niet netjes, maar wel de realiteit. Ik ben zelf belastingadviseur, en ik zie dat ook wel eens voorbijkomen. Blijven bellen, zou ik zeggen. Je hebt nu een brief gestuurd, dat is ook goed, dan krijg je persoonlijk antwoord en dan heb je een naam waar je naar kunt vragen. Iemand die iets van je dossier weet. Succes.
..
De wereld van de kinderopvangtoeslag ken ik niet zo goed Kakelvers. Er zijn diverse (ervarings)deskundigen op dit forum die beter op de hoogte zijn. Ik weet dat definitieve berekeningen 2008 nog dit jaar massaal zijn verstuurd. Veel definitieve berekeningen 2009 moeten nog worden verstuurd.

De late berekening definitieve kinderopvangtoeslag is op diverse fora met enige regelmaat te lezen. Op dit forum bijvoorbeeld: Lees hier

Algemene informatie van de Belastingdienst (geeft een antwoord oa op de vraag waarom sommigen wel een jaaropgave moeten overleggen en anderen niet)

Controle door de Belastingdienst

Voordat wij de beschikking Definitieve berekening 2009 versturen, controleren wij uw gegevens. De gegevens die u hebt opgegeven, vergelijken we met de gegevens van bijvoorbeeld uw gemeente en kinderopvanginstelling. Wijken de gegevens te veel af, dan nemen wij contact met u op.

Overigens ter geruststelling: ik werk niet bij de Belastingdienst, heb daar ook nooit gewerkt.
Jammer fisbel, dat je hier niet meer van weet.Maar toch bedankt voor je antwoord.

Ik wacht nu even de reactie op de brief af (ik las dat ze binnen 6 weken moeten reageren) en anders ga ik weer bellen. Het is dat ik met dat stomme conflict in mijn hoofd zit (we zijn bij die creche weggegaan met veel gedoe en 1 ding daarvan was dat de administratie en de personeelsbezetting een zootje was), vandaar dat ikn u bang ben dat dat de oorzaak is....
Volgens mij worden er geen gegevens doorgegeven van kinderdagverblijven ed aan de belastingdienst (renseignering).

Misschien een tip voor de toekomst:

Zodra het jaar afgelopen is op basis van de jaartotalen een wijziging KOT indienen. Het verschil wordt dan alvast uitgekeerd of ingevorderd, en hoef je niet meer te wachten op de definitieve beschikking (wat soms enorm lang duurt). De uiteindelijke verrekening zou dus nihil moeten zijn.
Kakelvers: waarom verwijdert u steeds uw bijdragen? U hoeft zich voor uw eigen bijdragen toch niet te schamen? Incidenteel verwijderen zou kunnen, maar ook in vorige topics paste u deze werkwijze toe. Het deleaten van eigen bijdragen is echt heel ongebruikelijk op fora en niet erg logisch omdat er gereageerd kan worden op een (vorige) bijdrage. Voor een consistent geheel dienen er dan geen brokstukken in de topic verwijderd te worden.

Soms kan de beheerder om verwijdering worden verzocht, maar dan gaat het meestal om de volledige topic. En uw eigen bijdragen helemaal verwijderen kan niet, omdat u gequoted wordt. Het is wellicht beter in de toekomst geen bijdragen meer te leveren. Of wel, maar dan zonder deleaten achteraf.
Ik denk dat ik inderdaad geen berichten meer ga plaatsen. Gezien uw eerdere bericht Fisbel bent u aan het zoeken geweest in mijn eerdere berichten. Dat is nu precies de reden van het verwijderen...ik houd er niet van als derden gaan zoeken naar informatie over mijn privé-leven en deze samengevat in een bericht zetten zoals u heeft gedaan.
U trekt de enig juiste conclusie: U kunt beter geen bijdragen meer plaatsen op dit forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven