Geld & Recht alle pijlers

Ben ik echt een materialistisch w*f?!

08-01-2012 16:58 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende:

Na een paar maanden samen te hebben gewoond heb ik de beslissing gemaakt weer ‘thuis’ te gaan wonen. Het kwam voor hem niet helemaal als een verrassing, het ging al langer niet goed en praatte daar veel over. De dag dat ik het vertelde heb ik al mijn spullen gepakt (niet bijzonder veel) en ben weg gegaan.

Via sms hadden we nog contact en heb hem gevraagd wat hij met de gordijnen en nog wat grote spullen wou, deze had ik namelijk betaald. Hij wou ze graag houden en we hadden een prijs afgesproken, namelijk 500 euro. ( totaal ben ik er 760 euro aan kwijt geweest, nu 4 maanden oud dus) Ik vond het een redelijk bedrag. Wel wou hij graag een kostenoverzicht per mail zodat alles goed op papier zou staan dus dat heb ik gedaan, de bonnetjes overal van zelfs ingescand en mee gestuurd.

Een paar dagen later kwam ik bij hem om post op te halen en toen vertelde hij dat hij de 500 euro niet ging betalen en dat ik de spullen ook niet mee kreeg. Hij vond mij materialistisch, hebzuchtig en egoistisch omdat ik al mijn spullen had meegenomen zonder overleg en ik niet dacht aan gevoelens. Ik werd hier boos om omdat ik het daarmee totaal niet eens was. We hebben vanaf het begin afgesproken spullen en betalingen gescheiden te houden zodat duidelijk was wat van wie was als het niet goed zou gaan. Ik heb de helft mee betaald aan de hypotheek en vast lasten en zag dit als ‘huur’.

Dat hij nu begint met : we zijn zolang samen geweest dus de spullen zijn ook van ‘ons’ en je vergeet de gevoelens, vind ik een beetje onzin. Het lijkt mij redelijk dat ik met de spullen waarmee ik gekomen ben en de spullen die ik gekocht heb ook weer mee terug neem nu het uit is. Het leek mij niet nodig om dit te overleggen met hem.

'

Ook waren een groot deel van ‘mijn’ spullen niet echt van mij maar van mijn moeder. Mijn moeder woonde bij haar vriend en haar eigen huis stond al een poosje te koop dus de spullen die er stonden mochten wij lenen. Het lijkt mij logische dat deze spullen weer naar haar terug gaan en dat we daar niet eerst over hoeven te overleggen. In zijn huis staan nog alle spullen die erin stonden voordat ik erbij in kwam wonen.

Een samenlevingscontract hadden we niet, was wel de bedoeling om dit in december te laten opstellen maar toen ging het al niet goed en wou hij het niet meer. Achteraf heel dom natuurlijk.

Zijn vrienden en ouders waren het met hem eens. Ze hadden dit nooit van mij verwacht. Ben ik nou echt een materialistisch w*f die alleen maar denkt aan ‘mijn’ spullen en niet aan gevoelens en onze relatie?
hij manipuleert je of probeert dat althans zijn vrienden en familie kiezen zijn kant omdat hij tegenover hun in een slachtofferrol stapt ,wat nogal vreemd is jouw materialistisch te noemen terwijl hij wel zo handig is een berekening te fixen .feiten zijn feiten jouw spullen BLIJVEN jouw spullen .Daar heb je dus gewoon recht op .Hij doet dit ook omdat hij hiermee macht over jou krijgt. hij heeft nu leverage so to speak
Een paar maanden samen gewoond? En jij hebt meebetaald aan de hypotheek? Mooi, dan is het huis een heel klein stukje van jou.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Sorry maar wat heeft gevoel hier mee vandoen.

Nee het zijn jou spullen dus gewoon mee nemen lijkt mij.

Daarbij de spullen van je moeder geef je terug dus kan hij zich wel druk over maken maar lijkt mij terecht.

Hypotheek heb jij ook mee betaald als huur daar val jij nu toch ook niet over.
Oveigens heb ik ook strijd, want mijn soon to be ex meent dat alles wat ik heb meegebracht destijds (dus mijn persoonlijke spullen als mijn eigen baby-foto's om maar een klein voorbeeld te noemen) allemaal van hem is. Ik ben mijn hele persoonlijke geschiedenis kwijt. 41 jaar om precies te zijn. De parels van mijn oma, alles weg. Alsof er brand is geweest.
Nee hoor, je handelt gewoon eerlijk en logisch, laat je niets aanpraten.
This is an unacceptable timeline
Ik vind dat je het op een correcte wijze hebt afgehandeld.

Waarom zou je spullen die van jou zijn bij hem achter moeten laten?

Als hij het niet wil betalen dan vind ik dat hij ze aan jou terug moet geven.

Maar als ik je een tip mag geven............als hij het en niet terug wilt geven en geen geld wil geven neem dan je verlies en laat het erbij zitten.

Zeg hem 1x duidelijk hoe teleurgesteld/kwaad je hierover bent maar ga er verder geen strijd over voeren. Wens hem er veel succes en ga veder met je leven.
Snap niet zo goed waarom je je dat afvraagt. Jouw spullen zijn gewoon jouw spullen en natuurlijk hoor je die te krijgen of moet hij daarvoor betalen als hij ze wil overnemen. Ander punt is of je ze ook kan opeisen, moet je nl. wel aantonen dat het jouw spullen zijn en dat hij ze heeft, maar dat staat hier los van.
Je hebt de sleutel nog? Van de week als hij weg is je spullen halen.
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:

Snap niet zo goed waarom je je dat afvraagt. Jouw spullen zijn gewoon jouw spullen en natuurlijk hoor je die te krijgen of moet hij daarvoor betalen als hij ze wil overnemen. Ander punt is of je ze ook kan opeisen, moet je nl. wel aantonen dat het jouw spullen zijn en dat hij ze heeft, maar dat staat hier los van.Bonnetjes zijn wel een aardig bewijs hoor
Fame: wat een ei. Ben je alles echt kwijt?
This is an unacceptable timeline
quote:feeks schreef op 08 januari 2012 @ 17:11:

Je hebt de sleutel nog? Van de week als hij weg is je spullen halen.En de helft van de gordijnen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. Neem je verlies en focus op positieve dingen.
Wat een rare beredenering houdt je ex erop na zeg.

Zijn jouw spullen die jij betaald heb dus hoezo materialistisch?

Ik vind dat meer van iemand die niet of minimaal bijdraagt maar wel de helft of meer opeist.

Fame, ook bij jou heb ik een WTF?! moment.

Jouw baby foto's en parels van je oma opeisen?

Sommige mensen sporen daadwerkelijk niet.

Djeez......

Sterkte ermee btw, een scheiding sucks zeker als iemand zulke acties uithaalt.
Love...miss..will never forget you..
bedankt voor de snelle reacties.

En idd Ragweed hij heeft zo wel macht over mij, hij pakt mij op mijn zwakke punt: namelijk hoe anderen over mij denken. Hij weet dat ik daar heel erg mee zit.

En iedereen hoort natuurlijk alleen zijn kant van het verhaal. Hij heeft vast gezegd dat ik ALLES mee heb genomen en zomaar vertrokken ben. Toch doet het me pijn te horen hoe ze over mij denken nu, terwijl ik echt dacht dat het inmiddels ook mijn vrienden waren. Tot nu toe helemaal niks van hun gehoord, geen smsje of nieuwjaarswens, niks..

Zoals jullie ook zeggen, ik heb mee betaald aan hypotheek en alles en daar begin ik ook niet over tegen hem, heb enige wat ik wil is mijn eigen spullen. Ben allang blij dat ik wat spullen heb voor als ik hopelijk dit jaar nog een huisje toegewezen krijg.
Je hebt gewoon recht op je eigen spullen, en als hij de gordijnen niet wil betalen dan kan je ze gewoon meenemen.

Natuurlijk ben je niet materialistisch, je komt voor jezelf op en dat is heel iets anders.
quote:feeks schreef op 08 januari 2012 @ 17:12:

[...]

Bonnetjes zijn wel een aardig bewijs hoorJa, dat je ooit die spullen hebt gekocht, maar nog niet dat hij ze heeft. Als ze er over gemailed heeft en hij heeft een mail teruggeschreven waaruit je kan afleiden dat hij ze inderdaad heeft of iig had, ligt het bijvoorbeeld wat makkelijker.
Maar de kortste weg is idd ze gewoon ophalen als hij er niet is.
Hij heeft recht op jouw spullen omdat ze van "jullie" geworden zijn?! Dan heb jij op deze manier dus ook aanspraak op zijn spullen.

Nog afgezien daarvan vind ik het niet netjes dat hij eerst met de 500 euro heeft ingestemd en daar dan later op terugkomt.

Als ik jou was zou ik di gordijnen enzo gewoon op gaan halen als hij er niet meer voor wil betalen.

Tuurlijk doet het pijn als het uitgaat, maar dat is nog geen smoesje om dingen niet correct en zakelijk te hoeven afhandelen.
Wat moet jij met die gordijnen dan? En als je net samenwoont zal er toch wel meer zijn uitgegeven dan E 760?
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 17:20:

[...]

Ja, dat je ooit die spullen hebt gekocht, maar nog niet dat hij ze heeft. Als ze er over gemailed heeft en hij heeft een mail teruggeschreven waaruit je kan afleiden dat hij ze inderdaad heeft of iig had, ligt het bijvoorbeeld wat makkelijker.

per sms, dus bewijs genoeg.

TO, haal je spullen van de week uit huis als hij er niet is en die zogenaamde vrienden zijn geen vrienden en ook niet belangrijk
quote:kerstklok schreef op 08 januari 2012 @ 17:22:

Wat moet jij met die gordijnen dan? En als je net samenwoont zal er toch wel meer zijn uitgegeven dan E 760?al gebruikt ze ze als wcpapier, haar gordijnen, haar eigendom
Fame

Wat een klote situatie! Daar is mijn probleem niks bij!

Ik heb inmiddels bijna al mijn spullen, alleen de gordijnen nog, deze zou ik van de week terug krijgen. Zijn erg breed en lang dus passen overal wel. Hij wil ze niet overnemen want hij vond ze toen niet echt nodig. Hij had de oude gordijnen van de vorige bewoner er nog hangen en dat vond hij wel prima. (daarom betaalde hij er in eerste instantie ook niet aan mee)

Het gaat mij niet eens zo om de spullen, en laat het er idd ook bij nu maar vind het heel vervelend hoe mensen nu over mij denken.. Dan ga je wel aan jezelf twijfelen.
quote:tyche schreef op 08 januari 2012 @ 17:12:

Fame: wat een ei. Ben je alles echt kwijt?

Yep, de lijst van de moeder van Jan Smit is er niets bij. En dan gaat het hier om persoonlijke zaken dus. Zaken waar geen materiele waarde aanzit (los van die parels, of mijn jeugdige postzegelverzameling, of de antieke kinderwagen uit mijn familie, of, of, of....) IS gewoon de investering die ik volgens ega heb gedaan in de relatie en alles is nu van hem vindt hij. Maar ja, hij is dan ook echt gediagnostiseerd op zwaar geestesziek. Maar die spullen, tot mijn grote verdriet weg. Ik heb zelfs geen foto's van onze kinderen. Kratten vo heb ik gemaakt en af laten drukkenl, maar ik heb alleen de schoolfoto's. Geen baby-foto's helemaal niets. verder niets. En dan zijn ze al 16 en 17.

Maar ja, dit is niet mijn topic he.

TO, jouw spullen zijn van jou. Je hebt maar een paar maanden samen gewoond en daar ook "huur"voor betaald, dus gewoon alles wat jij hebt betaald ophalen. Klaar. En als hij niet meewerkt dan geef je gewoon aan dat je een advocaat inschakelt. (dreigen is meestal genoeg...)
quote:Snorhaar schreef op 08 januari 2012 @ 17:22:

Hij heeft recht op jouw spullen omdat ze van "jullie" geworden zijn?! Dan heb jij op deze manier dus ook aanspraak op zijn spullen.

Nog afgezien daarvan vind ik het niet netjes dat hij eerst met de 500 euro heeft ingestemd en daar dan later op terugkomt.

Als ik jou was zou ik di gordijnen enzo gewoon op gaan halen als hij er niet meer voor wil betalen.

Tuurlijk doet het pijn als het uitgaat, maar dat is nog geen smoesje om dingen niet correct en zakelijk te hoeven afhandelen.

Dat is idd zijn redenatie, het zijn inmiddels onze spullen geworden. Ik reageerde daar ook op als: ik heb ook gevoelens voor JOUW tv, mag ik die dan ook mee flauwe reactie natuurlijk..

Ik denk dat hij erop terug kwam omdat vrienden/familie op hem in hebben gepraat. In de email en in de sms staat dat hij met dat bedrag akkoord is gegaan.

Ik heb geen sleutel meer van zijn huis en dan nog zou ik niet zomaar in zijn huis gaan als het alleen om spullen gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven