Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou gek of hoe zit het?

16-06-2010 18:35 85 berichten
Afgelopen zaterdag ben ik gezellig een dagje wezen winkelen in een leuke stad, goed geslaagd. Behalve met 1 ding. Ik kocht bij winkel L. 4 artikelen in een aanbieding, bij 3 artikelen de 4e gratis.

Op de bon is de aanbieding aangegeven als korting op alle 4 de artikelen.

Normale prijs per stuk 8,95, korting per stuk 2,24, actie prijs 6,71. Totaal aankoop bedrag 26,85 euro.

Thuis aangekomen een artikel gepast, aangehouden en het bevalt niet. Pas vandaag weer tijd om naar de winkel L. (dus van dezelfde keten) in mijn eigen woonplaats te gaan om de overige 3 producten terug te brengen, kan binnen 8 dagen.

De winkelmevrouw zegt vandaag tegen me dat als ik ze terug breng, dat ik maar van 2 artikelen het geld terug krijg want de 4e was gratis en de 3e heb ik gedragen..... dus 2 keer 6,71. Volgens mij krijg ik 3 keer 6,71 terug omdat de 4e gratis is verrekend in korting over alle 4 de producten. Volgens de winkelmevrouw klopt dit niet en krijg ik echt maar 2 keer het bedrag terug, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Zaterdag ga ik dus maar weer terug naar de winkel L, waar ze dus hadden gezegd dat als het niet goed was ik de artikelen ook in mijn eigen stad kon terugbrengen, in de leuke stad en ga het daar (proberen) terug te brengen, maar ik wil wel zeker zijn van mijn standpunt. Wie haalt mij uit de verwarring, of is het bovenstaande al te verwarrend?
Alle reacties Link kopieren
nou echt fris vind ik het niet nee.

(en het is barbaBella, of je moet me erg rellerig vinden )
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:54:

Kan iemand de hoogbegaafde hockeyster er even bij halen?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Passen doe je toch ook met je eigen slip aan? En je wast toch je broekjes voor je ze gaat dragen... Gewoon niet aan denken welke ongewassen types er voor jou ingezeten hebben
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:54:

Kan iemand de hoogbegaafde hockeyster er even bij halen?Was ze hockeyster dan?
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:51:

[...]

maar dat zou betekenen dat we allemaal vier voor de prijs van drie kunnen gaan halen, en er weer drie terugbrengen en dan de gratis slip mogen houden Slimme tactiek , ik haal me er gelijk 40 op, betaal er 30 , houd er 10 en breng er weer 30 terug en wil het volledige aankoopbedrag terug. Dikke winst

Nee, dat staat er niet. Het artikel kost 8,95. Ze koopt er 4. Daarvan is er 1 gratis. Maar in plaats van 3x8,95 aan te slaan, wordt er bij allevier de producten 1/4e afgetrokken. Ze kosten dan dus 6,71. Ze krijgt dus óf 6,71x3 terug.

Maar nu ik het een paar keer beredeneerd heb op deze manier, zou het inderdaad zo kunnen zijn dat ze in totaal 8,95 moet blijven betalen voor die ene die ze houdt en dus goed bekeken 2x 8,95 teruggkrijgt. Shit...

Maar goed, ik blijf erbij dat ze het dan gewoon anders op de bon hadden moeten zetten.
je m'excuse BarbaBella
Nee suus, want je betaal 4x 6 nog wat en krijgt het 3x terug. Als je er maar 1 wilt, kan je er wel beter 4 kopen en drie terugbrengen.. Ben je 2 euro goedkoper uit.

Zo. Even mijn coach bellen voor een hoogbegaafdheidsverklaring.
Ik zeg... lekker belangrijk, ruil ze voor goede broekjes, probleem opgelost
De winkelmvrouw heeft het óf verkeerd gezegd of Festini heef het verkeerd begrepen.
quote:Jumpsje schreef op 16 juni 2010 @ 18:56:

Nee suus, want je betaal 4x 6 nog wat en krijgt het 3x terug. Als je er maar 1 wilt, kan je er wel beter 4 kopen en drie terugbrengen.. Ben je 2 euro goedkoper uit.

Zo. Even mijn coach bellen voor een hoogbegaafdheidsverklaring.Ik vraag het mijn zoon wel een keer als ie weer binnen is
je moet ook geen slips bij Hünkemoller kopen, die zitten altijd bagger
ik begrijp er echt niets meer van. (maar heb wel op hockey gezeten)

Het is toch inderdaad dan gewoon 25% korting per artikel?
Kan iemand even erkennen dat ik gelijk heb en alsnog die stempel op mijn voorhoofd zetten die ik zonet op het punt stond te krijgen??
quote:Jumpsje schreef op 16 juni 2010 @ 18:56:

Zo. Even mijn coach bellen voor een hoogbegaafdheidsverklaring.Ja maar dan hadden ze het anders op de bon moeten zetten vind ik. Als het echt de 4e gratis is, moeten ze niet op de bon de korting per artikel specificeren.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:58:

je moet ook geen slips bij Hünkemoller kopen, die zitten altijd bagger sloggi heeft toch ook altijd van die 4 voor 3 aanbiedingen?
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:58:

je moet ook geen slips bij Hünkemoller kopen, die zitten altijd bagger Maar dit was de L! Wel opletten hoor!
quote:nostradame schreef op 16 juni 2010 @ 18:57:

De winkelmvrouw heeft het óf verkeerd gezegd of Festini heef het verkeerd begrepen.Ik dacht eerst ook dat ik haar niet goed begreep, dus ik heb het nog een keer gevraagd, en haar antwoord was dus hetzelfde.
Ga je een gedragen onderbroek terugbrengen?

Mag ik heel hard lachen?

De winkelmevrouw zegt vandaag tegen me dat als ik ze terug breng, dat ik maar van 2 artikelen het geld terug krijg want de 4e was gratis en de 3e heb ik gedragen..... dus 2 keer 6,71. Volgens mij krijg ik 3 keer 6,71 terug omdat de 4e gratis is verrekend in korting over alle 4 de producten. Volgens de winkelmevrouw klopt dit niet en krijg ik echt maar 2 keer het bedrag terug, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Dus de winkeljuf stelt voor dat ze jou van de ¤ 26,85, ¤ 13.42 terug gaat geven. Dan heb je dus zometeen ¤ 13.43 voor één onderbroek betaald. Dat lijkt me wat veel als ze oorspronkelijk ¤ 8.95 per stuk moeten kosten. Wel een goede deal voor de winkel trouwens.

Mijn idee: je hebt ¤ 26.85 betaald. Eén onderbroek kost ¤ 8.95 (want niet in aanbieding, je koopt er immers maar 1), dus jij krijgt ¤ 17,90 terug voor drie onderbroeken die je terug brengt.
De Livera! Nog erger

Nostra...

quote:nostradame schreef op 16 juni 2010 @ 18:59:

[...]

Maar dit was de L! Wel opletten hoor!Jep, de Livera, en de slips zijn van Ten Cate.
Iris, de 4e is nooit écht gratis.. Ze zouden wel gek zijn, dan krijg je nl. wat suus zei!

Zelfsbij de appie is 'de 2e'nooit echt gratis!
quote:Whiskers schreef op 16 juni 2010 @ 19:00:

Mag ik heel hard lachen?

Neeheeeee....... de gedragen broek houdt ze zelf. De ongedragen slips brengt ze terug en ze betaalt dus 2 keer 6.95 voor de gratis slip.

Ofzo
quote:Festini schreef op 16 juni 2010 @ 18:59:

[...]

Ik dacht eerst ook dat ik haar niet goed begreep, dus ik heb het nog een keer gevraagd, en haar antwoord was dus hetzelfde.

Waarschijnlijk is ze minderbegaafd.

Maar ik denk dat jij ook geen gelijk had. Hoe dan ook hebben ze het wel onduidelijk aangepakt, dan kunnen ze toch beter op de bon 1x het bedrag van 8,95 aftrekken?
quote:Whiskers schreef op 16 juni 2010 @ 19:00:

Mag ik heel hard lachen?

neeee whis, dat is nu het hele probleem, ze wil er 3 terug brengen, want ze had er 1 gedragen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven