Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou gek of hoe zit het?

16-06-2010 18:35 85 berichten
Afgelopen zaterdag ben ik gezellig een dagje wezen winkelen in een leuke stad, goed geslaagd. Behalve met 1 ding. Ik kocht bij winkel L. 4 artikelen in een aanbieding, bij 3 artikelen de 4e gratis.

Op de bon is de aanbieding aangegeven als korting op alle 4 de artikelen.

Normale prijs per stuk 8,95, korting per stuk 2,24, actie prijs 6,71. Totaal aankoop bedrag 26,85 euro.

Thuis aangekomen een artikel gepast, aangehouden en het bevalt niet. Pas vandaag weer tijd om naar de winkel L. (dus van dezelfde keten) in mijn eigen woonplaats te gaan om de overige 3 producten terug te brengen, kan binnen 8 dagen.

De winkelmevrouw zegt vandaag tegen me dat als ik ze terug breng, dat ik maar van 2 artikelen het geld terug krijg want de 4e was gratis en de 3e heb ik gedragen..... dus 2 keer 6,71. Volgens mij krijg ik 3 keer 6,71 terug omdat de 4e gratis is verrekend in korting over alle 4 de producten. Volgens de winkelmevrouw klopt dit niet en krijg ik echt maar 2 keer het bedrag terug, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Zaterdag ga ik dus maar weer terug naar de winkel L, waar ze dus hadden gezegd dat als het niet goed was ik de artikelen ook in mijn eigen stad kon terugbrengen, in de leuke stad en ga het daar (proberen) terug te brengen, maar ik wil wel zeker zijn van mijn standpunt. Wie haalt mij uit de verwarring, of is het bovenstaande al te verwarrend?
Je kunt die gedragen slip bij wijze van ludieke actie op MP zetten... kun je veel voor vangen hoor
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 19:01:

[...]

Neeheeeee....... de gedragen broek houdt ze zelf. De ongedragen slips brengt ze terug en ze betaalt dus 2 keer 6.95 voor de gratis slip.

OfzoNiet ofzo, zo is het.
Zie mijn laatste tip

Krijg ik ook een stempel?
quote:dannas schreef op 16 juni 2010 @ 19:00:

De winkelmevrouw zegt vandaag tegen me dat als ik ze terug breng, dat ik maar van 2 artikelen het geld terug krijg want de 4e was gratis en de 3e heb ik gedragen..... dus 2 keer 6,71. Volgens mij krijg ik 3 keer 6,71 terug omdat de 4e gratis is verrekend in korting over alle 4 de producten. Volgens de winkelmevrouw klopt dit niet en krijg ik echt maar 2 keer het bedrag terug, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Dus de winkeljuf stelt voor dat ze jou van de ¤ 26,85, ¤ 13.42 terug gaat geven. Dan heb je dus zometeen ¤ 13.43 voor één onderbroek betaald. Dat lijkt me wat veel als ze oorspronkelijk ¤ 8.95 per stuk moeten kosten. Wel een goede deal voor de winkel trouwens.

Mijn idee: je hebt ¤ 26.85 betaald. Eén onderbroek kost ¤ 8.95 (want niet in aanbieding, je koopt er immers maar 1), dus jij krijgt ¤ 17,90 terug voor drie onderbroeken die je terug brengt.En daar zou ik ook akkoord mee gaan, klinkt heel logisch!
Alle reacties Link kopieren
Ow, tja, minderbegaafd he?!

Dus de winkeljuf stelt voor dat ze jou van de ¤ 26,85, ¤ 13.42 terug gaat geven. Dan heb je dus zometeen ¤ 13.43 voor één onderbroek betaald. Dat lijkt me wat veel als ze oorspronkelijk ¤ 8.95 per stuk moeten kosten. Wel een goede deal voor de winkel trouwens.

Mijn idee: je hebt ¤ 26.85 betaald. Eén onderbroek kost ¤ 8.95 (want niet in aanbieding, je koopt er immers maar 1), dus jij krijgt ¤ 17,90 terug voor drie onderbroeken die je terug brengt.

(Wat je als laatste zegt had ik al gezegd, en dat zou anders niet uitmaken ware het niet dat ik nu even erkenning zoek voor mijn HB).

Mijn idee: je hebt ¤ 26.85 betaald. Eén onderbroek kost ¤ 8.95 (want niet in aanbieding, je koopt er immers maar 1), dus jij krijgt ¤ 17,90 terug voor drie onderbroeken die je terug brengt.Je hebt helemaal gelijk! Ik snap niet waarom de winkeljuf hier zo moeilijk over doet.
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 19:03:

Zie mijn laatste tip

Krijg ik ook een stempel?
Nostradame, dat heb je dan zo hoogbegaafd neergezet dat ik het niet uit je posting heb weten te destilleren :-)
Nou laten we ook even eerlijk zijn, ze zijn bij de Livera ook niet HB he.... Ik bedoel leuk op een verjaardag: Wat doe jij voor werk Loes? Nou ik zit in de makelaardij . Goh wat interessant, en Lieke wat doe jij? Ik verkoop onderbroeken en kan niet rekenen

Mijn idee: je hebt ¤ 26.85 betaald. Eén onderbroek kost ¤ 8.95 (want niet in aanbieding, je koopt er immers maar 1), dus jij krijgt ¤ 17,90 terug voor drie onderbroeken die je terug brengt.

Zoooo jij bent zeker hoogbegaafd?!

Maar mee eens. Dit is een heel eerlijk voorstel. Al vind ik nog steeds dat je omdat de korting op de bon per artikel staat, je daar recht op hebt.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 19:05:

Nou laten we ook even eerlijk zijn, ze zijn bij de Livera ook niet HB he.... Ik bedoel leuk op een verjaardag: Wat doe jij voor werk Loes? Nou ik zit in de makelaardij . Goh wat interessant, en Lieke wat doe jij? Ik verkoop onderbroeken en kan niet rekenen Het zijn hier al van die mutsen domme dozen vage types dat ik er in principe nooit kom, maar in de stad waar ik zaterdag was viel het allemaal wel mee...
quote:dannas schreef op 16 juni 2010 @ 19:05:

Nostradame, dat heb je dan zo hoogbegaafd neergezet dat ik het niet uit je posting heb weten te destilleren :-)

"Maaarrr, omdat die actie gold bij 4 artikelen en je na het terugbrengen eigenlijk maar 1 hebt gekocht, kost dan ene artikel dus ineens toch 8,95. Dus ehm... Lastig...

Anyway moet je zo veel geld terug krijgen dat je 8,95 hebt betaald."

Zeg, ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim

Duidelijk tog of niet dan
De overeenkomst die je hebt gesloten bevat een actie: 4 halen, 3 betalen, hetgeen een korting van 2.24 per slip zou opleveren. Je hebt, als je er 3 terug brengt, niet aan de actie voorwaarden voldaan die recht zouden geven op de korting van 2 euro 2,24. Dus geldt ook naar mijn mening dat jij, zoals dannas, al uit een heeft gezet, voor de gedragen slip het reguliere bedrag van 8.95 zal moeten afrekenen! Deze prijs zou immers ook hebben gegolden indien jij bij het sluiten van de oorspronkelijke overeenkomst met Livera slechts 1 slipje zou hebben gekocht.
quote:Festini schreef op 16 juni 2010 @ 19:07:

[...]

Het zijn hier al van die mutsen domme dozen vage types dat ik er in principe nooit kom, maar in de stad waar ik zaterdag was viel het allemaal wel mee...Misschien zijn ze wel HB en undercover MB.
Maar goed, tot zover bedankt allemaal en ik ga zaterdag met de redenering van dannas in gedachten naar de winkel waar ik ze gekocht heb en dan maar kijken wat er gaat gebeuren!
P.S. Deze Pauwin is jurist (wink)
De overeenkomst die je hebt gesloten bevat een actie: 4 halen, 3 betalen, hetgeen een korting van 2.24 per slip zou opleveren. Je hebt, als je er 3 terug brengt, niet aan de actie voorwaarden voldaan die recht zouden geven op de korting van 2 euro 2,24. Dus geldt ook naar mijn mening dat jij, zoals dannas, al uit een heeft gezet, voor de gedragen slip het reguliere bedrag van 8.95 zal moeten afrekenen! Deze prijs zou immers ook hebben gegolden indien jij bij het sluiten van de oorspronkelijke overeenkomst met Livera slechts 1 slipje zou hebben gekocht.quote:pauwin schreef op 16 juni 2010 @ 19:11:

P.S. Deze Pauwin is jurist (wink)*na wat nieuwe topics vol klapstoeltjes e.d.gelezen, mijn reactie maar ge-delete*
quote:pauwin schreef op 16 juni 2010 @ 19:11:

P.S. Deze Pauwin is jurist (wink)

Wauw, een erkende?

*valt neer op haar knieën*
Puh, dat zei ik ook al en ik ben niet eens jurist.
Fuck, een echte in ons midden!
De aanbieding geldt alleen bij aankoop van 4

Nu je er 3 terug brengt is die ene die je houdt voor de originele prijs. Je moet dus 8,95 betalen voor die ene slip. De rest hoor je terug te krijgen.
Ojee mosterd
Doen juristen ook aan HB-verklaringen afgeven?
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 19:27:

Fuck, een echte in ons midden!

Wat een aanwinst voor ons mooie forum!

We zoeken nu alleen nog een erkende coach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven