Geld & Recht alle pijlers

Ben je hier voor verzekerd?

08-10-2011 21:02 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik lees al een tijdje mee (erg leuk dit forum) en dit is mijn eerste topic. Excuses wanneer het niet helemaal goed gaat.

Mijn vraag is het volgende:

Ik heb net een nieuwe broek a €100,- en vandaag bleef ik ergens achter haken, gevolg een winkelhaak! Ik voel me hier aardig ellendig door, vind het nl een hoop geld en de broek kan ik nu wel weggooien. Zal de verzekering dit dekken of is het belachelijk als ik ze hier over benader?

Bedankt voor jullie tips/adviezen!
Super al die reacties, dank jullie wel! De meningen zijn verdeelt, ik zal toch eens informeren bij de verzekeringsmaatschappij. Volgens mij ben ik goed verzekerd.

Broek trouwens online bij Zalando gekocht, niet met creditcard dus daar kan ik het ook niet op verhalen.

Zelf gebruik ik wel eens dat plakspul om kleding te repareren, maar ik ben bang dat dit nu niet gaat lukken
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 oktober 2011 @ 21:31:

[...]

Welke verzekering bedoelt IBI dan? Inboedelverzekering?

Yep all-risk inboedelverzekering maar volgens mij hangt daar best wel een hoog prijskaartje aan wellicht wel meer dan dat het oplevert.

(heb je je laptop inmiddels wel al terug MV?)
@pinks veel verzekeraars bieden een allrisk dekking aan op de inboedelpolis. Bijv. Interpolis (standaard) en Centraal Beheer (keuze). Dat je kat het heeft gedaan is een vreselijke domme tip! Op eigen wa polis geen dekking want kat maakt schade aan eigen zaken en is geen derden in de zin van de polis. En op de inboedel

(ook allrisk) is schade door huisdieren uitgesloten. Dus wees eerlijk en wie weet.
Ik heb eens een gat gebrand in mijn nieuwe trui, gewoon vergoed gekregen.
Bazinga!
@ ibi betaal geloof ik nog geen euro extra voor all risk.
quote:thuiszoethuis schreef op 08 oktober 2011 @ 21:30:

[...]

Ik snap niet dat je een ander op laat draaien voor je eigen fout.

Als je iets koopt en je ontdekt thuis een fout en je gaat er mee terug naar de winkel, en de winkelier helpt je verder dan praat je over service. Dat stukje service is ook niet meer dan vanzelfsprekend.

Maar wat heeft een winkelier te maken met wat jij met je aankopen die in goede staat de winkel verlaten? Ik ben oprecht verbaasd dat je daarmee een winkel terug binnen durft te stappen. WTF! Stukje eigen verantwoordelijkheid dragen?Ach, ik ben meer van het 'wie niet waagt, wie niet wint'.
quote:thuiszoethuis schreef op 08 oktober 2011 @ 21:30:

[...]

Ik snap niet dat je een ander op laat draaien voor je eigen fout.

Als je iets koopt en je ontdekt thuis een fout en je gaat er mee terug naar de winkel, en de winkelier helpt je verder dan praat je over service. Dat stukje service is ook niet meer dan vanzelfsprekend.

Maar wat heeft een winkelier te maken met wat jij met je aankopen die in goede staat de winkel verlaten? Ik ben oprecht verbaasd dat je daarmee een winkel terug binnen durft te stappen. WTF! Stukje eigen verantwoordelijkheid dragen?

Nou nou dat kan ook wel wat minder fel. Je kan het toch altijd proberen niet geschoten altijd mis. Toevallig had ik van de week koffie besteld en deed ik er zelf per ongeluk melk in ipv. suiker. Dus ik vraag om een nieuwe koffie vanwege de melk die ik er zelf in heb gedaan. Met het afrekenen werd gezegd dat ik de tweede koffie van het huis was. Wat een service!

Nog een voorbeeld ik was met een client kaarten gaan kopen op de markt. Toen we thuis aankwamen bleek dat de client de tas met kaarten ergens had laten staan. We zijn terug gegaan om nieuwe kaarten te kopen en raakte aan de praat met verkoper. Client mocht nieuwe kaarten pakken en hoefde niet af te rekenen.

Ze hoeven dit niet te doen staan volledig in hun recht het niet te doen maar toch gaan we nu weer terug naar deze verkopers vanwege hun extra stukje service.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 08 oktober 2011 @ 21:55:

@ ibi betaal geloof ik nog geen euro extra voor all risk.echt? Ik weet dat wij toen wel behoorlijk wat meer zijn gaan betalen maar wij hadden toen alle verzekering onder gebracht bij 1 verzekeraar en ik weet niet meer precies wat die veranderingen waren.
quote:balance1977 schreef op 08 oktober 2011 @ 21:42:

Super al die reacties, dank jullie wel! De meningen zijn verdeelt, ik zal toch eens informeren bij de verzekeringsmaatschappij. Volgens mij ben ik goed verzekerd.

Broek trouwens online bij Zalando gekocht, niet met creditcard dus daar kan ik het ook niet op verhalen.

Zelf gebruik ik wel eens dat plakspul om kleding te repareren, maar ik ben bang dat dit nu niet gaat lukken

Je kan het altijd vragen aan je verzekering toch? Nee heb je, ......

Toch zonde, waar zit de haak dan precies? Valt het erg op als je het zigzagend naait (of laat naaien)??
Een kaartje of een kopje koffie krijg je van mij ook met een grote glimlach mee hoor. Of ook zoiets, een kleintje dat een ijsje krijgt en het bolletje valt pardoes nog voor de ijscokar van het hoorntje op de grond. Dat vind ik toch van een heel andere orde

Altijd proberen vind ik geen correcte instelling. Komt wel lekker hollands over
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 08 oktober 2011 @ 21:52:

[...]

Yep all-risk inboedelverzekering maar volgens mij hangt daar best wel een hoog prijskaartje aan wellicht wel meer dan dat het oplevert.

(heb je je laptop inmiddels wel al terug MV?)Ja Ieb, heb hem nu eindelijk terug. Het zou me zo helpen zeg als ik een deel vergoed krijg. Ik ga morgen zoeken in de papieren, dank je lieverd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Voor zover ik weet kan je dit wel laten vergoeden bij je verzekering. Een vriend van me heeft dit eens met een brandgat van een sigaret gehad en kreeg geld terug van de verzekering! Volgens mij zowieso als je het via een ander speelt (dus dat iemand anders de oorzaak is van het kapotte kledingstuk) moet het wel lukken. Ik zou het in elk geval proberen, succes ermee!
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 oktober 2011 @ 22:08:

[...]

Ja Ieb, heb hem nu eindelijk terug. Het zou me zo helpen zeg als ik een deel vergoed krijg. Ik ga morgen zoeken in de papieren, dank je lieverd.wel fijn dat je hem weer terug hebt. Gewoon even kijken je weet maar nooit. Succes ermee meis
quote:mwillemse1983 schreef op 08 oktober 2011 @ 22:09:

Voor zover ik weet kan je dit wel laten vergoeden bij je verzekering. Een vriend van me heeft dit eens met een brandgat van een sigaret gehad en kreeg geld terug van de verzekering! Volgens mij zowieso als je het via een ander speelt (dus dat iemand anders de oorzaak is van het kapotte kledingstuk) moet het wel lukken. Ik zou het in elk geval proberen, succes ermee!dat laatste is fraude plegen mede daardoor zijn de verzekeringen zo duur. Luister als je niet all-risk verzekerd bent dan neem je het risico dat je het niet vergoed krijgt wel zo eerlijk.
quote:ritmeester schreef op 08 oktober 2011 @ 21:29:

[...]

Waarom niet? Natuurlik valt it wel te verzekeren. De enige vraag is of TO er voor verzekerd is en dat blijkt uit de polisVolgens mij zou je het mee kunnen laten verzekeren bij je inboedel, maar daar zal vast een prijskaartje aan hangen en ik denk dat de verzekeraar een broek wel in 12 maanden afschrijft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Er bestaat sinds enige tijd een 'all risk' dekking op je inboedel en opstal verzekering. Voor deze dekking betaal je wat meer premie en vergoed bijvoorbeeld dit soort schades.

Zeggen dat je kat erin is gaan hangen lijkt me niet handig. Omdat je A. dan aan het frauderen bent en B. schade door huisdieren doorgaans uitgesloten is.

De aansprakelijkheidsverzekering (wa verzekering) is niet verplicht, maar als je die hebt kan je die niet aanspreken omdat die verzekering is voor schade die jij toebrengt aan derden.

Ik zou even bellen, een gekke vraag is het zeker niet.
Je schrijft niet waar je achter bent blijven haken. Wat is het 'iets' dat de schade heeft veroorzaakt? Is het mogelijk dat de eigenaar van dat 'iets' aansprakelijk is voor de schade?

Ik zou met je broek naar de Turkse kleermaker gaan. Financieel zul je je hier geen buil aan vallen, en die mensen kunnen soms echt wonderen verrichten met kapotte kleding.
Ik moet helemaal niks!
Je kunt altijd je verzekering erover bellen. Ik had laatst mijn ereader zelf laten vallen en die was ook kapot. Ik dacht niet dat het verzekerd was, maar iedereen om me heen zei dat ik er toch de inboedelverzekering eens over moest bellen. Het was idd niet verzekerd, maar ze hebben toen uit coulance de helft van de aanschafprijs vergoed (was 1 jaar oud). Dat hoefden ze natuurlijk niet te doen, maar ik was er wel erg blij mee!
..
Mijn verzekering vergoed dit wel. Wij hadden afgelopen winter een akkefietje waar we de verzekering voor nodig hadden en ik kreeg toen te horen dat ze erg verbaast waren over het feit dat we nog nooit wat geclaimd hadden bij de verzekering. Ik kreeg toen ook te horen dat, als ik bijvoorbeeld een kledingstuk zou laten verbranden met het strijken, ik dat ook gewoon kon claimen. Of als ik een gat zou branden in m'n kleding met mijn sigaret dit gewoon gemeld kon worden bij de verzekering.

Ik heb altijd gedacht dat dit een gevalletje "eigen schuld, dikke bult" zou zijn maar blijkbaar valt het allemaal onder m'n verzekering.

Ik zou dus gewoon even bellen en het vragen; niet geschoten is altijd mis!
Schroeien valt onder de brand dekking en dat is de basisdekking die iedereen wel heeft op zijn inboedelverzekering. Dus of je het nu zelf veroorzaakt of niet schroeien/ zengen/ smelten valt daaronder.

Iets laten vallen of per ongeluk stuk maken, zoals bij TO valt alleen onder de meest uitgebreide (all risk) dekking en die hebben niet zo heel veel mensen.
Vragen aan moeder/goede vriendin/zus of die het willen opgeven aan hun WA.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 08 oktober 2011 @ 22:11:

[...]

dat laatste is fraude plegen mede daardoor zijn de verzekeringen zo duur. Luister als je niet all-risk verzekerd bent dan neem je het risico dat je het niet vergoed krijgt wel zo eerlijk.En verzekeraars zijn wel altijd eerlijk?
quote:MaddyAlbright schreef op 09 oktober 2011 @ 13:01:

[...]

En verzekeraars zijn wel altijd eerlijk?

De moraliteit van een kleuter: ja maar hullie doen het oooohoooook.

Wat sneu.
quote:MaddyAlbright schreef op 09 oktober 2011 @ 12:55:

Vragen aan moeder/goede vriendin/zus of die het willen opgeven aan hun WA.

Dit soort gedrag is exact wat verzekeringen duur maakt. Kom op; dat doe je toch niet?

Ja het kan. Ik zou ook spullen uit de supermarkt kunnen jatten. Kan, vrij makkelijk zelfs. Maar dat doe je toch niet?

Of iets kopen bij de hema, thuis brengen, met tasje en bon terug gaan, in de hema hetzelfde artikel pakken en het 'terugbrengen' bij de klantenservice en mn geld terug krijgen. Kan. Makkelijk. Maar dat doe je toch niet?

Waarom zou je dan wel de verzekering oplichten?
Verzekeraars oplichten is geen goed idee. ALLE schades worden in een centraal register gemeld. Mocht je betrapt worden heb je echt een probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven