Geld & Recht alle pijlers

Ben je hier voor verzekerd?

08-10-2011 21:02 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik lees al een tijdje mee (erg leuk dit forum) en dit is mijn eerste topic. Excuses wanneer het niet helemaal goed gaat.

Mijn vraag is het volgende:

Ik heb net een nieuwe broek a €100,- en vandaag bleef ik ergens achter haken, gevolg een winkelhaak! Ik voel me hier aardig ellendig door, vind het nl een hoop geld en de broek kan ik nu wel weggooien. Zal de verzekering dit dekken of is het belachelijk als ik ze hier over benader?

Bedankt voor jullie tips/adviezen!
Dat is jammer van je broek. Ik zou er ook goed ziek van zijn. Ik neem aan dat de verzekering dit niet dekt. Waar zou dit dan onder vallen denken je?
Nee joh. Natuurlijk niet.
Waarom niet? Natuurlijk kan je dit verzekeren. De enige vraag is: heb jij dit verzekerd?
Minstns een creditcardmij had dit standaard in he pakket zitten bijvoorbeeld
Nee,

Je zou wel terug kunnen gaan naar de winkel. Ik ben ooit eens met een nieuwe broek teruggegaan, had m een dag en er zat een grote vlek in die er niet uitging. Heb een nieuwe broek voor 50% gehad. Was erg lief!
ja dat ligt aan je verzekering. Ikzelf heb mijn laptop gesloopt (laten vallen) en die moest gemaakt worden was 170 euro kwijt. Dit viel binnen mijn verzekering alleen wel met 100 euro eigen risico. Dus je voorwaarden er eens bijpakken.
Broeken met scheuren zijn wel in

Ik kan me voorstellen dat je er van baalt. Weinig toe te voegen aan wat al geschreven is verder.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Als je een all risk dekking hebt op je inboedelpolis is het inderdaad gedekt. Kwestie van even je polis checken.
Kan je hem niet plakken? Er is een speciale soort stof met lijm wat je er dan achter kan plakken en er dan overheen strijken.dan is er bijna niets meer van te zien. Reparatiedoek heet het ofzo.

Er bestaat ook een soort poeder maar geen idee hoe dat werkt.
En anders gooi je het erop dat je je broek over een stoel had hangen en dat de kat erin vloog.. ofzo...
quote:vivelavie6 schreef op 08 oktober 2011 @ 21:09:

Nee,

Je zou wel terug kunnen gaan naar de winkel. Ik ben ooit eens met een nieuwe broek teruggegaan, had m een dag en er zat een grote vlek in die er niet uitging. Heb een nieuwe broek voor 50% gehad. Was erg lief!

?

Kun je dit eens toelichten?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 08 oktober 2011 @ 21:10:

ja dat ligt aan je verzekering. Ikzelf heb mijn laptop gesloopt (laten vallen) en die moest gemaakt worden was 170 euro kwijt. Dit viel binnen mijn verzekering alleen wel met 100 euro eigen risico. Dus je voorwaarden er eens bijpakken.Ieb, wat voor verzekering bedoel je? WA verzekering? Mijn laptop ook laatst kapot en wil nav jouw reactie ook kijken of mijn verzekering het vergoed, maar weet niet waar te zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:thuiszoethuis schreef op 08 oktober 2011 @ 21:19:

[...]

?

Kun je dit eens toelichten?Wat begrijp je dan niet? Je hebt een net nieuwe broek, die gaat stuk of er komt een vlek in, dan ga je naar de winkel om te vertellen hoe erg je het vind, en soms zijn winkels zo servicegericht dat ze je iets aanbieden om het leed te verzachten.
Natuurlijk vergoeden ze dit niet.

Jij bent ergens achter blijven haken.

Dat is pech, maar waarom zou een verzekeringsmaatschappij voor deze fout iets uitkeren?
Wa sluit meestal huisdieren en huisgenoten uit...
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 oktober 2011 @ 21:20:

[...]

Ieb, wat voor verzekering bedoel je? WA verzekering? Mijn laptop ook laatst kapot en wil nav jouw reactie ook kijken of mijn verzekering het vergoed, maar weet niet waar te zoeken.Wa kan dat niet dekken, hier is immers geen sprake van enige wettelike aansprakelijkheid
quote:hipslala schreef op 08 oktober 2011 @ 21:25:

Natuurlijk vergoeden ze dit niet.

Jij bent ergens achter blijven haken.

Dat is pech, maar waarom zou een verzekeringsmaatschappij voor deze fout iets uitkeren?Waarom niet? Natuurlik valt it wel te verzekeren. De enige vraag is of TO er voor verzekerd is en dat blijkt uit de polis
WA is wettelijke aansprakelijkheid; voor als je iets van een ander stuk maakt.

Misschien je inboedelverzekering (onwaarschijnlijk dat die all risk is), en de meeste kans heb je denk ik als je hem gekocht hebt met een creditcard want die geeft meestal een verzekering op al je aankopen.
Op een goede inboedelverzekering is dit gewoon gedekt. Wellicht met eigen risico, maar dat is een kwestie van de polis even erbij pakken. laptops e.d. vallen ook onder de inboedel. De zgn WA verzekering is eigenlijk een AVP (aansprakelijkheid particulieren) en die dekt schade die jij aan een ander toebrengt.
quote:Jorina schreef op 08 oktober 2011 @ 21:24:

[...]

Wat begrijp je dan niet? Je hebt een net nieuwe broek, die gaat stuk of er komt een vlek in, dan ga je naar de winkel om te vertellen hoe erg je het vind, en soms zijn winkels zo servicegericht dat ze je iets aanbieden om het leed te verzachten.

Ik snap niet dat je een ander op laat draaien voor je eigen fout.

Als je iets koopt en je ontdekt thuis een fout en je gaat er mee terug naar de winkel, en de winkelier helpt je verder dan praat je over service. Dat stukje service is ook niet meer dan vanzelfsprekend.

Maar wat heeft een winkelier te maken met wat jij met je aankopen die in goede staat de winkel verlaten? Ik ben oprecht verbaasd dat je daarmee een winkel terug binnen durft te stappen. WTF! Stukje eigen verantwoordelijkheid dragen?
quote:ritmeester schreef op 08 oktober 2011 @ 21:28:

[...]

Wa kan dat niet dekken, hier is immers geen sprake van enige wettelike aansprakelijkheidWelke verzekering bedoelt IBI dan? Inboedelverzekering?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank je Thunder en Pinks, had je bericht net gemist.
De enige WA verzekering is die van de auto (wettelijke aansprakelijkheid) en deze is dus ook verplicht! Alle andere verzekeringen zijn niet verplicht.
Als er al iemand voor moet opdraaien, dan zou dat de verzekering moeten zijn en niet de winkelier. Die staat er echt volledig buiten!

Succes ermee TO. Ik zou er ook van balen en als je recht op vergoeding hebt omdat je verzekerd bent, moet je dat zeker niet laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven