Geld & Recht alle pijlers

betaald ouderschapsverlof academische ziekenhuizen?

21-02-2010 18:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik weet niet zie goed of dit beter bij kinderen of geld en recht moet, dus maar even allebei.

Wie weet of je bij de academische ziekenhuizen recht hebt op een doorbetaling tijdens ouderschapsverlof? En zo ja, hoeveel? Of is dat niet voor alle ziekenhuizen hetzelfde?
Kijk even in de CAO waar de betreffende functie onder valt... heb je direct het juiste antwoord.
Cao checken of pz vragen lijkt me.
In academische ziekenhuis is het helemaal onbetaald. Helaas.
Je kunt wel via de belastingdienst een vergoeding aanvragen voor elk uur onbetaald ouderschapsverlof.

Kan vooraf , maar ook achteraf.

Kijk even op de site vd belastingdienst of ministerie van szw / postbus 51
Dan krijg je maximaal ongeveer 700 euro per maand ouderschapsverlofkorting (bij fulltime ouderschapsverlof).
Je krijgt niks,...je krijgt het in mindering van je te betalen belasting. Is hetzelfde maar toch net even anders.
dank jullie wel. Ik weet dat je van de belasting nog een deeltje kunt krijgen, maar sommige werkgevers vergoeden zelf een deel. Bedankt voor de antwoorden.
quote:Annickaatje schreef op 21 februari 2010 @ 19:18:

Je kunt wel via de belastingdienst een vergoeding aanvragen voor elk uur onbetaald ouderschapsverlof.

Kan vooraf , maar ook achteraf.

Kijk even op de site vd belastingdienst of ministerie van szw / postbus 51Je mag per onbetaald verlofuur de helft van het minimumuurloon in mindering brengen op je belastbaar loon. Dit doe je bij je aangifte IB achteraf en is ook alleen mogelijk als je loon ook daarwerkelijk lager is dan je loon van het jaar daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven