Geld & Recht alle pijlers

Betalen aan incasso bureau ja of nee?

21-06-2010 21:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zal even kort het verhaal uitleggen, wellicht of iemand advies heeft hoe ik dit verder kan afhandelen?

September vorig jaar heb ik een sterreparatie aan de autoruit laten uitvoeren op een parkeerplaats bij een winkelcentrum.

De persoon die dat deed vertelde mij dat dit gedekt werd door de autoverzekering (FBTO WA+casco). Een aantal weken later kreeg ik een rekening toegestuurd omdat de verzekering deze reparatie toch niet dekte. Polisvoorwaarden nagelezen en inderdaad de verzekering dekt alleen werkzaamheden door een door hun aangewezen bedrijf.

Vervolgens heb ik via de email contact gehad met dit bedrijf omdat ik het bedrag wel erg hoog vond voor 5 minuten amateuristisch werk, er werd een beetje spul uit een tubetje en een plakkertje op het sterretje gedaan, en na een tijdje werd het plakkertje er weer af gehaald. (overigens moest ik zelf thuis nog enkelen plakkertjes zelf verwijderen).

Naar aanleiding van het email contact zijn we overeengekomen dat ik 25 euro zou betalen, dit heb ik ook netjes gedaan.

Vandaag kreeg ik ineens een brief van een incasso bureau met het verzoek om de rekening alsnog te betalen. Ik heb al gelijk een email gestuurd met het hele bovenstaande verhaal en dat ik niet van plan was om aan hun verzoek te voldoen. Hier heb ik nog geen reactie op gehad.

Het zat mij allemaal toch niet lekker en toen ben ik wat gaan speuren. Op de brief van het incasso bureau staat geen telefoonnummer vermeld dus ik 1850 gebeld en van hun heb ik een telefoonnummer gekregen, wat blijkt nummer is niet in gebruik. Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken, blijkt dat het reparatiebedrijf en het incassobureau op hetzelfde adres staan. Het reparatiebedrijf is uit het handelsregister gehaald bij de KvK en het incassobureau staat hier niet eens ingeschreven. Het 06 nummer op de rekening van het reparatiebedrijf blijkt buiten bedrijf te zijn.

Ik vind dit erg dubieus allemaal en ben dus niet van plan om te gaan betalen, maar ik ben wel bang dat ik over een tijdje een nog hogere rekening krijg, of dat er zelfs een deurwaarder aan de deur staat.

Weten jullie wat het beste is om te doen in dit geval? Ik heb hier nog nooit mee van doen gehad en ik vertrouw het hele zaakje niet.

Normaal betaal ik altijd netjes mijn rekeningen

Miepke
Even bellen met de consuwijzer en/of het juridisch loket. Telefonisch informeren over de te nemen stappen zijn geen kosten aan verbonden, en deze twee instanties kunnen toch het meeste duidelijkheid geven.
meenemen naar politiebureau en daar je ondervindingen neerleggen.

dit stinkt een beetje lijkt me.

wel een geweldig idee trouwens,begin een waardeloos bedrijf en een incassobedrijf in één en binnenlopen maar.....
Ik heb dit laatst ook laten doen op de parkeerplaats en kreeg idd vd verzekering te horen dat ze dit niet dekten ivm verkeerde reperateur.

Dit was in maart denk ik, tot nu toe nog nix gehoord van de reperateur , gelukkig maar denk ik nu..

Succes !!
Je weet toch ook dat je Paul moet bellen van Carglass
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ken het, ook 25 euro moeten betalen. Bedrijf bleek volgens verzekering veel te hoge bedragen te declareren. Ik had het in Haarlem laten doen.
of martin
Ik heb een email gestuurd naar de consuwijzer, ff afwachten wat hun ervan zeggen. Ik heb getwijfeld om dit bij de politie neer te leggen, maar ik betwijfel of ze hier ook echt iets mee doen. Ik kan er natuurlijk wel mee dreigen als ik ooit antwoord op mijn email krijg.

Had ik Carglass maar gebeld, deze wordt wel vergoedt door mijn verzekering. Wijze les voor de volgende keer.
je hebt al betaald.. en dat kan je bewijzen.

ga naar het politiebureau en neem alles mee plus afschrift.
Heb je zwart op wit staan dat je maar 25 euro hoefde te betalen?
Ik heb helaas geen bewijs meer dat ik maar 25 euro moest betalen, de computer is daarna een keer gecrashd en de emails zijn toen ook verdwenen. Ik kan wel bewijzen dat ik die 25 euro betaald heb, maar is dat genoeg?
Mosterd...
ik zeg ook, naar de politie. Dit riekt naar pure oplichterij!!
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 21 juni 2010 @ 22:06:

Heb je zwart op wit staan dat je maar 25 euro hoefde te betalen?Ja, dat is wel belangrijk, als ik dat zou hebben, plus betaalbewijs, zou ik het niet voldoen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:MiepkeWiebke schreef op 21 juni 2010 @ 22:09:

Ik heb helaas geen bewijs meer dat ik maar 25 euro moest betalen, de computer is daarna een keer gecrashd en de emails zijn toen ook verdwenen. Ik kan wel bewijzen dat ik die 25 euro betaald heb, maar is dat genoeg?

Dan heb je geen bewijs meer, hè, bah wat vervelend.

Aan de andere kant, zij weten natuurlijk niet, dat je comp kapot is gegaan.

Refereer er nog maar even aan , in een mail, dat jullie toendertijd 25 euro zijn overeengekomen.

Idee?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven