Geld & Recht alle pijlers

Bijstand....ervaringen?

04-05-2021 18:08 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die nu in de bijstand zitten/recent hebben gezeten? Ik moet vanwege persoonlijke omstandigheden straks waarschijnlijk een tijdje in de bijstand zitten (heb geen recht meer op WW) om een periode te overbruggen voordat ik een baan vind....ik vroeg me af hoe het allemaal werkt? Moet ik me elke week bij de gemeente melden met overzicht van sollicitaties of word ik straks naar allerlei trainingen gestuurd om mij snel aan werk te krijgen? Zijn er ook andere verplichtingen??
Fluiten naar je bijstand kan niet, mag niet, Het is een RECHT in Nederland.
PizzaVreter schreef:
07-05-2021 17:18
Het is proces in Rotterdam is als volgt, je dient je aanvraag in en je krijgt meteen te horen dat het 8 weken duurt voordat je weet of je recht hebt op bijstand. Er wordt meteen een afspraak ingepland met "Buro Werk" van de gemeente rotterdam die alleen uit voormalige intercedentes bestaat.
Hun taak is om jou binnen 4 weken aan het werk te helpen, als jij niet meewerkt kun je naar de bijstand fluiten. En wat doen deze mensen, die sturen je naar belfabrieken waar ze aan de lopende band mensen aannemen. En het er niet toe doet dat je het woord je "unstable" niet kan uitspreken of niet weet wat het betekend (let wel dit was bij KPN!!!).

Ik denk dat TO er heel snel uitgefilterd gaat worden en ik denk dat jij een heel vertekend beeld heb van hoe het er de afgelopen jaren aan toe gaat bij de bijstand.
Wat een onzin blijf jij typen hier. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
07-05-2021 18:08
Wat een onzin blijf jij typen hier. :facepalm:

Dat denk ik nou ook van jou :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
06-05-2021 10:44
Zelfs mijn net 19 jarige (mbo 4) dochter weet dit allemaal al dus dat zou je dan van een 30+ jarige wo'r als To helemaal mogen verwachten.
Misschien moest die 30-jarige meer uur in de week aan haar opleiding besteden, of hoeft uw dochter niet zelf te koken, of is uw dochter hoogbegaafd en TO een ploeteraar, ik weet het niet.

Het kan natuurlijk dat TO oogkleppen opheeft, of moeite heeft om lang vooruit te denken.

Ik vermoed dat ze slecht vooruitkijkt doordat ze het druk heeft.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
07-05-2021 18:08
Wat een onzin blijf jij typen hier. :facepalm:
Want jij weet precies hoe het in alle 355 verschillende Nederlandse gemeentes is geregeld?
Knap van je.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net in het AD dat er door de versoepelingen er in de horeca een enorme vraag naar personeel is. Komt dat even goed uit TO! Dan kun je prima als serveerster o.i.d. tijdelijk aan de slag tot je een baan naar je zin vindt.

Een gezonde jonge meid hoort natuurlijk niet in de bijstand en ik vind het heel bijzonder dat een uitkering aanvragen eerder in je opkomt dan gewoon een baantje ter overbrugging zoeken. Iemand die alles aanpakt, laat een veel betere mentaliteit zien dan iemand die volkomen onnodig liever haar hand ophoudt. Daar kijkt een werkgever echt wel naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven