Geld & Recht alle pijlers

Binnen hoeveel tijd na parkeerbon moet het voertuig weg zijn

16-04-2011 17:00 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een rustig smalle straat, op een hoek bij een kruising. Iemand uit de buurt rijdt voor zijn werk in een megagrote bus van meer dan 6 meter lengte en ongeveer 2,6 meter hoogte.

Niemand in de buurt wil dit gevaarte voor zijn of haar huis hebben want je zit vervolgens dagen tegen een witte reus aan te staren. Daarnaast is het erg moeilijk manoevreren door de straat als dat onding er staat en levert het gevaarlijke situaties op. Een paar weken geleden parkeerde meneer dus vrolijk zijn slagschip bij ons voor de deur achter ons kleine autootje. We zijn naar buiten gegaan en hebben vriendelijk duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend waren en dat het bovendien erg gevaarlijk is bij de kruising. We kregen gelijk en meneer zou de auto de volgende ochtend gelijk weghalen. Oke, so far so good....

Afgelopen donderdagavond hoor ik het groffe geluid van een diesel en zie meneer weer vrolijk het witte slagschip bij ons voor de deur zetten. We zijn toen niet naar buiten gegaan maar de volgende ochtend is manlief gaan kijken waar deze meneer woonde om hem te vertellen dat dat ding toch echt weg moest. Helaas niemand in de straat wist waar deze man precies woonde en het op t adres dat wij dachten werd niet open gedaan. Oke, de maat is vol, we bellen de politie om raad. Politie is geweest en heeft geconcludeerd dat het gevaarte helemaal niet in de bebouwde kom mag staan vanwege de immense afmetingen ! Er prijkt nu sinds gisteravond een mooie gele bon tussen de ruitenwissers maar de auto staat er nog steeds. Het vervelende is namelijk dat deze meneer de auto meestal alleen op woensdag en donderdag gebruikt en dat ding dus meer stil staat dan rijdt. Ik ben blij dat er nu wel wat aan wordt gedaan maar ik vraag me af hoelang dat ding hier nu nog mag staan.. Ik bedoel als de bestuurder pas volgende week weer een keer om zijn bus komt en dan pas de bekeuring ziet ? Of zou hij nu binnen 2 dagen of zo echt weg moeten ? Overigens is het een bedrijfsbus op naam van een bedrijf, dat bedrijf wordt ingelicht door de politie. Maar hoelang zou ik nu nog last van dat grote witte ding kunnen hebben ??
Bleh wat kinderachtig TO hij heeft al een bon en dan nog zo zielig doen. Weet je ik zou de politie bellen en hopen dat die weggesleept wordt kun jij net zo vrolijk toekijken als dat hij parkeerde!
Ik zou hem lekker laten staan tot ie hem komt ophalen. Er is toch geen echt onoverkomenlijk probleem om nog een paar dagen te wachten? Daarna zal hij het waarschijnlijk niet meer doen.
Je moet op het platteland gaan wonen :-)
Ik vind de vraag van TO eigenlijk helemaal niet zo raar. Als dit formaat niet in een woonwijk mag parkeren, zal die bus enórm zijn en kan ik me voorstellen dat dat erg vervelend is als die zo ongeveer voor je huis staat.

.
Ja het is dan wel vervelend etwt maar ze weet dat die maar soms ermee rijd en hij heeft al een bon wat die niet kan ruiken. Wat zou TO dan willen?
Volgens mij wil ze niets doen, maar simpelweg weten of er een regel is dat voertuigen met zo'n bon binnen een bepaalde tijd weg moeten zijn.
Dat hij de bus voor zijn eigen huis parkeert misschien?

Het is echt geen pretje als zo'n bus dagenlang je licht en uitzicht belemmerd, keer op keer weer.
ik zou inderdaad genieten van die parkeerbon.. gewoon laten liggen onder die ruit.. kun je de hele dag nog staan.. en dan wat bijwerken op de datum.. kun je morgen en overmorgen ook nog daar staan in de straat.. maar dan wel weer op een andere plek, capice ?
Ja ok maar die wetenschap is alleen maar zinvol als je ernaar wil gaan handelen. Dus stel er komt straks iemand en die weet toevallig dat die auto binnen 48 uur weg moet zijn wat wil to met die info. Ik kan niks anders bedenken dan er weer mee naar de politie te gaan anders heb je niks aan dat antwoord
Hoelang jij nog last gaat hebben van die witte bus? Dat ligt aan jouzelf. Als jij nu ophoudt met zeuren, zul je er minder last van hebben.

Die man heeft een bon, de bus gaat heus wel binnenkort weg. Hoelang blijf jij nog zeiken om het zeiken?
Ik weet niet of hier regels voor zijn (misschien vragen aan de politie?), maar wilde even kwijt dat ik het ook niet zou waarderen, zeker niet als de man in kwestie niet eens een van de directe buren is.

Ik denk dat de mensen hierboven die jou vinden zeuren, óf hartje Amsterdam wonen en nooit hun auto binnen een straal van vijf kilometer van hun huis vandaan kunnen parkeren óf zelf stiekem ook niet zo gecharmeerd zouden zijn als er dagenlang voor hún huis zo'n gevaarte zou staan.

Succes!
Volgens mij zijn er geen regels voor: je kunt toch ook je auto parkeren en een week weggaan? Alleen: als de volgende agent langskomt, zal er waarschijnlijk nog een bon bijkomen, en nog een en nog een......
Caravans etc. Mag je max 48 uur in de straat parkeren, misschien dat dit gevaarte dat ook geld?

Kan mij voorstellen dat TO er niet van gecharmeerd is! Prima dat hij m in de straat parkeert, maar laat m dat lekker voor zijn eigen deur doen! Maar ja, dat zal hij zelf ook niet willen.....
Ik woon hartje Amsterdam, kan de auto altijd recht voor de deur parkeren en stoor me niet zo aan iets wat opgelost lijkt te zijn. Geduld is een schone zaak TO. Heb je geen leven dat je je constant bezighoudt met die bus?

Ga je er dood aan als de bus nog een week blijft staan?
Ik zou er ook van balen maar ik had niet eerst de politi gebeld maar het nogmaals aangegeven met een briefje op de ruit (misschien had je dat ook al gedaan?) met het beleefde verzoek om hem weg te halen.

Oké, hij staat voor je uitzicht (wel irritant) maar het lijkt mij handig dat je gewoon afwacht....
Nee echt?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 16 april 2011 @ 17:04:

Bleh wat kinderachtig TO hij heeft al een bon en dan nog zo zielig doen. Weet je ik zou de politie bellen en hopen dat die weggesleept wordt kun jij net zo vrolijk toekijken als dat hij parkeerde!

He, ik ben niet degene die fout is he ?

En hoezo kinderachtig ? Dat ding is meer dan 6 meter groot en staat op 2,5 meter van een kruising. Ooit gehoord van een gevaarlijke situtatie ?? Zit er niet echt op te wachten om hier onegluk voor mijn deur te hebben ! Maarre... bedankt voor de tip, we gaan de politie morgen weer eens bellen. Alles beter dan een kind onder een auto omdat een of andere eikel een ander opscheept met zijn parkeerprobleem !
quote:suus0105 schreef op 16 april 2011 @ 17:44:

Ik zou er ook van balen maar ik had niet eerst de politi gebeld maar het nogmaals aangegeven met een briefje op de ruit (misschien had je dat ook al gedaan?) met het beleefde verzoek om hem weg te halen.

Oké, hij staat voor je uitzicht (wel irritant) maar het lijkt mij handig dat je gewoon afwacht....Het gaat niet alleen om het uitzicht maar ook om verkeersveiligheid. Hij staat ongeveer 2,5 meter vanaf een bocht met een slagschip van 6,20 meter lang. Bovendien staat het gewoonweg in de wet dat dit soort voertuigen niet mag parkeren in de bebouwde kom.
quote:bommi schreef op 16 april 2011 @ 17:43:

Ik woon hartje Amsterdam, kan de auto altijd recht voor de deur parkeren en stoor me niet zo aan iets wat opgelost lijkt te zijn. Geduld is een schone zaak TO. Heb je geen leven dat je je constant bezighoudt met die bus?

Ga je er dood aan als de bus nog een week blijft staan?Nee ik ga er niet dood aan, maar iemand anders misschien wel omdat hij een ingang van de straat half blokkeert en te dicht op een bocht staat. Kan altijd nog vragen of hij dat ding bij de grootste zeikerds op dit topic zet ????
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 16 april 2011 @ 17:09:

Ja het is dan wel vervelend etwt maar ze weet dat die maar soms ermee rijd en hij heeft al een bon wat die niet kan ruiken. Wat zou TO dan willen?Da's nou net t probleem, hij rijdt er 2 dagen mee en 5 dagen in de week staat dat ding op een plek waar hij simpelweg wettelijk gezien niet MAG staan. Heeft weinig te maken met de luxe van het voor de deur parkeren of vrij uitzicht hebben of zo...
Sorry BB, ik had niet heel goed je topic gelezen, ahum.

Jij probeert wel voor de veiligheid van de andere buurtbewoners te zorgen, erg goed! (ik dacht dat het alleen uitzicht was)

Stel als ik kinderen daar heb rondlopen, vind ik het ook fijn dat de overige buurtbewoners een beetje opletten dat de straat veilig blijft.

Maar antwoord op je vraag heb ik niet, sorry.
Nee echt?
Ik hoop dat hij met die ene bon de hele week pal voor je deur blijft staan als je weer zo kinderachtig gaat bellen
Ha waarschijnlijk behoor ik volgens jou tot 1 van die grootste zeikers maar je bent welkom om hem hier uit te nodigen om de bus neer te zetten!

Kijk dat het gevaarlijk blijkt dat is vervelend maar ik geloof oprecht dat als het zo gevaarlijk is als jij het nu wil laten lijken de politie wel meer had gedaan dan een bon uitschrijven. Volgens mij vind jij het voornamelijk een lelijk gezicht en ja dat vind ik kinderachtig zeker als die al een bon heeft
quote:feeks schreef op 16 april 2011 @ 17:52:

Ik hoop dat hij met die ene bon de hele week pal voor je deur blijft staan als je weer zo kinderachtig gaat bellen

Je doet je naam eer aan !

Hoop dat het jou nooit overkomt dat er iets gebeurt door een anders schuld....

Toch typisch altijd dat als je gewoon weg de wettelijke regels probeert na te streven je gelijk wordt uitgemaakt voor kinhderachtig en zeikerd en zo. Vreemde wereld waarin we leven, maar goed ik weet genoeg. Bedankt !
quote:Beerebeertje schreef op 16 april 2011 @ 17:00:

Wij wonen in een rustig smalle straat, op een hoek bij een kruising. Iemand uit de buurt rijdt voor zijn werk in een megagrote bus van meer dan 6 meter lengte en ongeveer 2,6 meter hoogte.

Niemand in de buurt wil dit gevaarte voor zijn of haar huis hebben want je zit vervolgens dagen tegen een witte reus aan te staren. Daarnaast is het erg moeilijk manoevreren door de straat als dat onding er staat en levert het gevaarlijke situaties op. Een paar weken geleden parkeerde meneer dus vrolijk zijn slagschip bij ons voor de deur achter ons kleine autootje. We zijn naar buiten gegaan en hebben vriendelijk duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend waren en dat het bovendien erg gevaarlijk is bij de kruising. We kregen gelijk en meneer zou de auto de volgende ochtend gelijk weghalen. Oke, so far so good....

Afgelopen donderdagavond hoor ik het groffe geluid van een diesel en zie meneer weer vrolijk het witte slagschip bij ons voor de deur zetten. We zijn toen niet naar buiten gegaan maar de volgende ochtend is manlief gaan kijken waar deze meneer woonde om hem te vertellen dat dat ding toch echt weg moest. Helaas niemand in de straat wist waar deze man precies woonde en het op t adres dat wij dachten werd niet open gedaan. Oke, de maat is vol, we bellen de politie om raad. Politie is geweest en heeft geconcludeerd dat het gevaarte helemaal niet in de bebouwde kom mag staan vanwege de immense afmetingen ! Er prijkt nu sinds gisteravond een mooie gele bon tussen de ruitenwissers maar de auto staat er nog steeds. Het vervelende is namelijk dat deze meneer de auto meestal alleen op woensdag en donderdag gebruikt en dat ding dus meer stil staat dan rijdt. Ik ben blij dat er nu wel wat aan wordt gedaan maar ik vraag me af hoelang dat ding hier nu nog mag staan.. Ik bedoel als de bestuurder pas volgende week weer een keer om zijn bus komt en dan pas de bekeuring ziet ? Of zou hij nu binnen 2 dagen of zo echt weg moeten ? Overigens is het een bedrijfsbus op naam van een bedrijf, dat bedrijf wordt ingelicht door de politie. Maar hoelang zou ik nu nog last van dat grote witte ding kunnen hebben ??Jij valt voor mij in de categorie enge buren. Ben jij er ook zo eentje die stiekem achter een gordijntje gluurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven