Geld & Recht alle pijlers

Blokker showmodel: geen korting. :-(

01-02-2014 10:52 79 berichten
Ik wilde bij de Blokker een bepaalde blender kopen, deze was echter niet meer op voorraad dus stelde ik voor om korting te geven: immers zat er geen doos of gebruiksaanwijzing bij. Helaas: dat deden ze niet. Is dit het beleid bij Blokker of hebben jullie andere ervaringen? Ik heb inmiddels wel een klacht/opmerking aan de Blokker gemaild, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Blokker vind ik de meest klantonvriendelijkheid zaak die er is. Als het gaat om klachten, retourneren, service, zijn ze zelden thuis.

Ik loop liever een straatje om dan dat ik daar binnen ga.
Waarom zouden ze korting moeten geven? Jij mag het vragen, maar zij mogen zelf ja of nee zeggen. Aan jou om het product dan wel of niet te kopen.

Een gebruiksaanwijzing kun je makkelijk downloaden, een doos gooi je meestal toch weg.
Ik zou gewoon blij zijn dat ik het laatste exemplaar nog had bemachtigd. Gebruiksaanwijzing is te vinden op internet en de doos had je toch ook zelf weggegooid? Volgens mij krijgt je mail geen positief antwoord . . . . maar dat is mijn idee . . . . . . . .
Korting is een gunst, geen recht. Ik begrijp ook niet waarom je daar een klacht over in zou dienen.

Het staat hen vrij die prijs te rekenen voor een product zonder doos en zonder gebruiksaanwijzing. Het staat jou vrij dat product niet bij hen te kopen.
Misschien wordt de voorraad nog aangevuld en is het showmodel dan nog nodig.
quote:Chartreuse schreef op 01 februari 2014 @ 10:57:

Korting is een gunst, geen recht. Ik begrijp ook niet waarom je daar een klacht over in zou dienen.

Dit.

Je hoeft het product niet te kopen.
Dat is hun winkel-exemplaar, om te laten zien wat men koopt, en het is hun goed recht om die gewoon zelf te houden. Die hoort bij hun winkel.

Ze geven je de toonbank ook niet zomaar mee met korting.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Bedoel je nu dat ze de korting niet wilden geven of ook dat ze het showmodel niet weg wilden doen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Als het model er niet uitgaat dan blijft dat hun showmodel en hoeven ze daar geen nieuwe voor te gebruiken. Vragen staat vrij, maar bij 'n 'nee' hoef je het niet te nemen en kun je ze gewoon 'n nieuw exemplaar voor je laten bestellen of je gaat het bij de BCC, Mediamarkt, Marskramer o.i.d. halen.
Waarom in vredesnaam zou je daarvoor een klacht indienen?

Met 2 euro korting had je het wel gedaan? Hoe duur was dat ding eigenlijk?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is jammer dat je geen korting kreeg, maar wat de basis voor een klacht zou kunnen zijn is me volkomen onduidelijk.

Ik zou overigens ook het showmodel zonder doos en gebruiksaanwijzing niet kopen voor de volle mep, maar om er nou boos om te worden en een klacht erover in te dienen snap ik echt niks van. Ik ben heel nieuwsgierig of ze daar nog een beleefde reactie op weten te formuleren. Maar als ik daar op de klantenservice zat was dit zo'n klacht die ik schaterlachend zou uitprinten en op het prikbord hangen. Sommige klanten....
En als tienduizend mensen daar met hun tengels aan hebben gezeten, het ding uit elkaar hebben gehaald, hebben geschud, op z'n kop hebben gehouden, hebben betast, bepoteld en bevingerd dan geldt de garantie natuurlijk ook niet meer.

Ik begrijp best dat ze daar helemaal niet achter kunnen staan alleen omdat jij een tientje wil besparen.
quote:Very__Cherry schreef op 01 februari 2014 @ 11:12:

Dat is hun winkel-exemplaar, om te laten zien wat men koopt, en het is hun goed recht om die gewoon zelf te houden. Die hoort bij hun winkel.

Ze geven je de toonbank ook niet zomaar mee met korting.Die toonbank mogen ze houden, ik neem de kassa wel
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 februari 2014 @ 11:22:

[...]

Die toonbank mogen ze houden, ik neem de kassa wel
Nou kijk: ik heb een klacht/opmerking ingediend, een andere keuze was er niet op het formulier. Ik snap het op zich ook wel, maar laatst kreek ik wel iets met 50 % korting mee omdat het het laatste exemplaar, cq showmodel was.

Boos was ik helemaal niet hoor!

Overigens was dit het laatste exemplaar en kregen ze ook geen nieuwe meer binnen. Ik vroeg me gewoon af of er regels zijn voor dit soort gevallen maar blijkbaar mag elk bedrijf dat zelf bepalen.

Mijn klacht/opmerking was zeker niet onaardig of boos, ik heb gewoon vriendelijk geïnformeerd.
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 februari 2014 @ 11:22:

[...]

Die toonbank mogen ze houden, ik neem de kassa wel
Ik vraag me ook af of ze het showmodel nu wel of niet wilden verkopen.

Wel, maar voor de volle mep? Tja, dat mogen ze doen, korting geven is een gunst, maar ik zou er persoonlijk dan voor bedanken en wel ergens anders gaan kijken.

Helemaal niet verkopen? Dan is dat waarschijnlijk omdat ze vast weer leveringen krijgen en ze graag een showmodel houden. Ook hun goed recht.
quote:Very__Cherry schreef op 01 februari 2014 @ 11:12:

Ze geven je de toonbank ook niet zomaar mee met korting.Shit. Ik heb net een klacht ingediend omdat ze me de toonbank niet wilden meegeven.
Als ik op een showmodel geen korting krijg, koop ik het niet.
Een toonbank staat niet zo goed bij de rest van het interieur hier.
Ja, ze wilden het graag verkopen, wel voor de volle mep. Het showmodel stond ergens buiten bereik helemaal bovenaan dus ik neem aan dat het niet ernstig bepoteld is. Ik ben niet verder gaan kijken want het was een mooie prijs en ik wilde de blender nu.
quote:redhothead schreef op 01 februari 2014 @ 11:30:

Ja, ze wilden het graag verkopen, wel voor de volle mep. Het showmodel stond ergens buiten bereik helemaal bovenaan dus ik neem aan dat het niet ernstig bepoteld is. Ik ben niet verder gaan kijken want het was een mooie prijs en ik wilde de blender nu. Dus je hebt hem wel gekocht?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja Nous, zoals ik hierboven oa schreef: ik wilde 'm nu en de prijs was prima.
Ik snap de klacht/opmerking niet zo goed. Je hebt m meegekregen, hij was niet erg mishandeld in de winkel én had een prima prijs. Wat was dan precies het probleem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven