Geld & Recht alle pijlers

Bod woning

19-12-2011 09:06 39 berichten
Heb genoeg informatie, nu morgen afwachten hoe alles loopt, bedankt voor jullie hulp
Alle reacties Link kopieren
158 bieden, 160 laatste bod
Als ze over 3 maanden weer contact opnemen voor 160k dan is dat weer een nieuw startpunt voor onderhandelingen. Persoonlijk zou ik dan mijn oorspronkelijke eindbod intrekken en een nieuw bod neerleggen op basis van hun nieuwe vraagprijs van 160K. Dus zo'n 15% onder de 160k gaan zitten dan. Klinkt hard, maar het blijft ten slotte een zakelijke transactie.
Je hebt niks te verliezen dus zou beginnen met een bod van 155.000 euro. Ik ben bij mijn huidige appartement ook begonnen met 20000 onder de vraagprijs, uiteindelijk gekregen voor 15000 minder, helemaal in deze tijd gewoon proberen.

Succes!
Bepaal eerst wat je kwijt wilt en kunt. Bepaal op basis daarvan de weg ernaar toe.

Laag beginnen is mijn advies. Al zullen de verkopers ook een streefbedrag in hun hoofd hebben. Al gaande weg proberen te ontfutselen of men echt weg moet, al een ander huis heeft etc.

Niet te hoog gaan. Als jij het straks gekocht hebt zakt de waarde net zo goed, en zit je met een hypotheek die een heeeel stuk hoger is dan de waarde van je huis. Daar wordt de bank ook niet blij van.

Succes.
zou een eerste bod van 150.000 dan niet te laag zijn, ben zo bang dat ze ons niet serieus nemen.

We gaan morgen naar de hypotheekshop en dan weten we precies wat we kunnen lenen.

Ben ontzettend zenuwachtig, en hoop dat het allemaal gaat lukken, en daar bedoel ik mee met een mooie prijs:p
Ik raad je dringend aan om de omschrijving weg te halen. Met 1 google-actie weet ik nu het adres al!

Als de eigenaren dit toevallig zien, dan sta je een stuk zwakker in de onderhandeling. Minder dan 160.000 wordt het dan echt niet.
...
quote:ankalida schreef op 20 december 2011 @ 10:45:

Ik raad je dringend aan om de omschrijving weg te halen. Met 1 google-actie weet ik nu het adres al!

Als de eigenaren dit toevallig zien, dan sta je een stuk zwakker in de onderhandeling. Minder dan 160.000 wordt het dan echt niet.Bedankt!
Wat ik gezien heb: vooral niet te hoog bieden. Het huis is leuk, maar het ontbreken van een achtertuintje is toch een blijvend nadeel.

Grond is duur en is dus een belangrijke bepalende factor in de prijs. De hoeveelheid grond is de helft van de huizen in die plaats met vergelijkbare prijzen. Ik schat even dat grond bij jullie 300-400 euro de vierkante meter is en dat er 50 vierkante meter minder bij zit dan die andere huizen. Een vraagprijs van 154.000-159.000 zou dus reëler zijn...

Verder: aan de foto's te zien willen ze heel graag weg vanwege de gezinssamenstelling (het is geen ideaal huis voor een gezin met 3(?) kinderen).

Verder zou ik bij de gemeente informeren of de grond aan de achterzijde (deels) aan te kopen is op termijn!

Een prijs van 145.000-150.000 lijkt mij echt niet gek.
...
quote:ankalida schreef op 20 december 2011 @ 11:20:

Wat ik gezien heb: vooral niet te hoog bieden. Het huis is leuk, maar het ontbreken van een achtertuintje is toch een blijvend nadeel.

Grond is duur en is dus een belangrijke bepalende factor in de prijs. De hoeveelheid grond is de helft van de huizen in die plaats met vergelijkbare prijzen. Ik schat even dat grond bij jullie 300-400 euro de vierkante meter is en dat er 50 vierkante meter minder bij zit dan die andere huizen. Een vraagprijs van 154.000-159.000 zou dus reëler zijn...

Verder: aan de foto's te zien willen heel graag weg vanwege de gezinssamenstelling (het is geen ideaal huis voor een gezin met 3(?) kinderen).

Verder zou ik bij de gemeente informeren of de grond aan de achterzijde (deels) aan te kopen is op termijn!

Een prijs van 145.000-150.000 lijkt mij echt niet gek.

Hartstikke bedankt voor je reactie! hier kan ik echt wat mee.

Vrijdag a.s gaan we kijken (heb het verplaatst ivm werk) dus ik ben erg benieuwd
TO zelfs met de info in je openingspost kan ik de woning met een simpele google actie al vinden. Zou ook daarvan wat info weghalen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:jas schreef op 20 december 2011 @ 14:06:

TO zelfs met de info in je openingspost kan ik de woning met een simpele google actie al vinden. Zou ook daarvan wat info weghalen.heb het bericht weg gehaald!
Helaas konden we amper wat lenen, dus het hele verhaal zit er niet in en moeten wij voorlopig blijven wonen in een appartement met 1 slaapkamer. helaas!
Jammer dat het niet lukt maar in deze tijd moet je je ook afvragen of het verstandig is om een woning te kopen, de kans dat de waarde binnen afzienbare tijd alleen maar daalt is heel groot.

Misschien kun je alvast beginnen om wat te sparen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Nou Rowan1988, het is van de ene kant jammer, het kan mogelijk de beste investering zijn van je leven. Dit omdat je geen geld verlies de komende jaren.

De huizenprijzen gaan flink naar beneden. Over 2 tot 3 jaar ziet de wereld er heel anders uit. Ik zou ook gaan sparen en over een paar jaar een nieuwe poging wagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven