Boek terug brengen zonder bon
maandag 14 juni 2010 om 08:54
Hallo allemaal, ik heb een klein probleempje. 3 wkn terug heb ik een boek gekocht, omdat ik het boek graag wilde hebben heb ik de bon gelijk weggegooid.
Gisteren was ik de laatste hoofdstukken van het boek aan het lezen en merkte dat op zeker 15 bladzijde stukken tekst mist. Heel vervelend. Het lijkt of tijdens het drukken wat mis is gegaan.
Mag ik dit boek nu zonder bon omruilen? Het was wel een boek van 20 euro.
Gisteren was ik de laatste hoofdstukken van het boek aan het lezen en merkte dat op zeker 15 bladzijde stukken tekst mist. Heel vervelend. Het lijkt of tijdens het drukken wat mis is gegaan.
Mag ik dit boek nu zonder bon omruilen? Het was wel een boek van 20 euro.
maandag 14 juni 2010 om 09:02
Dit gaat niet om ruilen, er is sprake van een produktiefout. Ruilen is een gunst van de winkelier, bij een produktiefout heb je recht op een ander, wel 'werkend' exemplaar. Je mag van een boek verwachten dat alle pagina's goed afgedrukt zijn.
Heb je met pin betaald? Dan zou je een afdruk van die betaling kunnen meenemen om aan te tonen dat het boek bij de betreffende boekhandel gekocht is.
Heb je met pin betaald? Dan zou je een afdruk van die betaling kunnen meenemen om aan te tonen dat het boek bij de betreffende boekhandel gekocht is.
maandag 14 juni 2010 om 09:25
Ik zou er gewoon mee teruggaan.
Ik heb het zelf op dit moment met een DVD. Had een Disney-DVD bij een speelgoedwinkel gekocht. Bleek het een Vlaamse versie te zijn.
Helaas kon de winkel mij niet verder helpen, behalve het aanbieden van een andere DVD. Via het hoofkantoor krijg ik nu alsnog een nieuwe na het opsturen van de Vlaamse.
Ik heb het zelf op dit moment met een DVD. Had een Disney-DVD bij een speelgoedwinkel gekocht. Bleek het een Vlaamse versie te zijn.
Helaas kon de winkel mij niet verder helpen, behalve het aanbieden van een andere DVD. Via het hoofkantoor krijg ik nu alsnog een nieuwe na het opsturen van de Vlaamse.
maandag 14 juni 2010 om 09:30
Ja en al zou je de bon hebben, meestal moet het dan binnen twee weken. Als het 'gewoon' ruilen zou zijn dus. Maar in jouw geval krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe.
Is het een bekend boek dat veel boekhandels momenteel hebben liggen? Dan maakt het misschien niet eens uit of je het wel bij de winkel gekocht hebt waar je het ook gaat ruilen.
Is het een bekend boek dat veel boekhandels momenteel hebben liggen? Dan maakt het misschien niet eens uit of je het wel bij de winkel gekocht hebt waar je het ook gaat ruilen.
maandag 14 juni 2010 om 09:54
maandag 14 juni 2010 om 10:00
maandag 14 juni 2010 om 10:19
Een misdruk kun je te allen tijde ruilen. Ze kunnen niet van je verwachten dat je een boek ter plaatse helemaal doorneemt op produktiefouten.
Ik heb zelfs wel eens een boek met dubbel ingebonden hoofdstukken dat ik in het British Museum in Londen gekocht heb teruggestuurd naar de uitgever in Engeland en er een nieuw exemplaar voor toegestuurd gekregen.
Ik heb zelfs wel eens een boek met dubbel ingebonden hoofdstukken dat ik in het British Museum in Londen gekocht heb teruggestuurd naar de uitgever in Engeland en er een nieuw exemplaar voor toegestuurd gekregen.
maandag 14 juni 2010 om 10:36
Ik werk ook in een boekwinkel en bij een misdruk (want dat is het) kun je het boek altijd terug komen brengen. Ik heb weleens een klant gehad die er na een half jaar achter kwam dat het een misdruk was (volgens mij bij Harry Potter, bijna op het einde van het boek). Best vervelend voor oz'n klant.
Maar daar doen wij nooit moeilijk over en ik heb een hoop collegaboekhandels waarvan ik weet dat het daar ook zo gaat.
Geen probleem dus! Een misdruk kunnen wij gewoon inruilen voor een nieuw, goed exemplaar. Enige risico dat je loopt is dat het boek misschien besteld moet worden. Dan moet j een paar dagen wachten voordat je een nieuw exemplaar kan ophalen.
Maar daar doen wij nooit moeilijk over en ik heb een hoop collegaboekhandels waarvan ik weet dat het daar ook zo gaat.
Geen probleem dus! Een misdruk kunnen wij gewoon inruilen voor een nieuw, goed exemplaar. Enige risico dat je loopt is dat het boek misschien besteld moet worden. Dan moet j een paar dagen wachten voordat je een nieuw exemplaar kan ophalen.