Boodschappengeld
dinsdag 16 mei 2017 om 11:16
Rond de 250-300 euro per maand. We zijn met z'n tweeën en twee katten. Vriend ontbijt en luncht op werk, ik ontbijt en lunch nooit zo heel veel, dus dat is redelijk goedkoop. Wel tussendoortjes (noten, fruit) en ik bespaar niet op avondeten. We houden ook wel van thuisbezorgd. Omdat ik vegetarisch eet, kook ik ook voor ons vegetarisch. Als mijn vriend een keertje vlees wil, haal ik dat bij de slager.
Qua producten (vaatwastabletten, wasmiddel, etc.) kijk ik wel wat er in de aanbieding is. Andere verzorgingsproducten (shampoo, make-upremover) bespaar ik niet echt op. Katten krijgen redelijk duur, biologisch voedsel. Maar ze doen langer met zo'n zak dan met wat ze eerst kregen, dus dat compenseert weer.
Qua producten (vaatwastabletten, wasmiddel, etc.) kijk ik wel wat er in de aanbieding is. Andere verzorgingsproducten (shampoo, make-upremover) bespaar ik niet echt op. Katten krijgen redelijk duur, biologisch voedsel. Maar ze doen langer met zo'n zak dan met wat ze eerst kregen, dus dat compenseert weer.
dinsdag 16 mei 2017 om 21:44
Knap dat jij dit allemaal betaald van 250-300 per maand. Ik ben met zijn tweetjes tussen de 300-350 kwijt. En dan ontbijten en lunchen we niet op het werk, kopen niet biologisch, hebben geen katten en ook shampoo en make-upremover koop ik van 'ander geld', we hebben geen katten en thuisbezorgd doen we nooit. Weet je zeker dat je met dit bedrag dat allemaal kan doen?Chavisory schreef: ↑16-05-2017 11:16Rond de 250-300 euro per maand. We zijn met z'n tweeën en twee katten. Vriend ontbijt en luncht op werk, ik ontbijt en lunch nooit zo heel veel, dus dat is redelijk goedkoop. Wel tussendoortjes (noten, fruit) en ik bespaar niet op avondeten. We houden ook wel van thuisbezorgd. Omdat ik vegetarisch eet, kook ik ook voor ons vegetarisch. Als mijn vriend een keertje vlees wil, haal ik dat bij de slager.
woensdag 17 mei 2017 om 15:36
Ja hoor
Ik zeg toch ook niet dat ik zelf (altijd) biologisch koop of alleen maar bij de AH boodschappen doe? Vegetarisch eten is sowieso vaak goedkoper dan meerdere keren per week vlees/vis op tafel. Thuisbezorgd doen we ook niet 3x in de week, als je dat soms zo hebt geïnterpreteerd. En ik was mijn haar maar 1 - 2 keer in de week, dus dan doe ik logischerwijs ook langer met shampoo dan vriendinnen die het elke dag wassen. Zodoende hoef ik dat ook niet elke maand te kopen. Dus ja, ik weet zeker dat dit mijn bedrag is.
woensdag 17 mei 2017 om 15:44
woensdag 17 mei 2017 om 15:49
Wij zijn een gezin van 4+kat eten ongeveer op een vergelijkbare manier. Niemand draagt luiers maar we zijn wel allemaal (2 duursporters een vechtsport en een teamsport) waardoor we misschien meer energie verbruiken en ook meer eten dan het gemiddelde gezin.latulipe schreef: ↑14-05-2017 20:24Wij, gezin van 5, doen boodschappen voor rond de 250-300 euro per maand, dit is inclusief drogisterij. Wij kopen vooral in de aanbieding. Voordeel: wij roken en drinken niet en hebben geen huisdieren. Wel nog kinderen in de luiers. Weinig vlees, we eten 80-20 denk ik (80% vegetarisch, 20% vlees, vis, gevogelte). Zijn niet van de kant en klare producten, dus dat scheelt ook behoorlijk.
Wij geven echter twee keer zo veel uit als jullie en spenderen dit voornamelijk bij lidl (maar we gaan ook naar andere supermarkten voor producten die de lidl niet heeft.
Mag ik je vragen wat je een week lang eet? Ik kan mij niet voorstellen dat ik voor dit budget een heel gezin een week lang zou voeden.
woensdag 17 mei 2017 om 17:48
Ik eet niet volgens een vast menu, ik kijk wat er in de aanbieding is/wat ik nog in huis heb en kook daarmee. Soms loop ik tegen "duurdere" ingredienten aan die ineens heel goedkoop zijn en die koop ik dan. Bijv. dit jaar al 2 x asperges op de markt gehaald voor 3 euro de kilo. Dat is dan zo'n koopje die ik dan gelijk meeneem en savonds maak.
Er zitten soms hele goedkope dagen tussen, en de duurde. Maar in het algemeen is het qua boodschappen tussen de 250-300 euro. (Heel af en toe flink goedkoper, bijv. wanneer we veel verjaardagen hebben en daar eten maar ja, daar staat tegenover dat het ook flink duurder kan zijn - wanneer wij feestjes hebben)
Naast inkopen is het ook afhankelijk van de hoeveelheid, er komt geregeld een of meerdere kindjes hier spelen die dan ook regelmtig blijven eten. Maar om een voorbeeld te geven, wat er vandaag gegeten is hier in huis
Vandaag bijvoorbeeld:
Ontbijt met havermoutpap en thee
Lunch: Bananenspelt-pannekoekjes + infusiewater (appel/munt in grote fles water) voor de kinderen en zelf een rucolasalade.
Tussendoortje: Reepjes paprika, worteltjes, appeltjes, peer
Rond 16:00 uur cake + thee/water
Avondeten: Soep + roerbakschotel (De groentenla moest opgemaakt worden
Dus roerbak van Ui, knoflook, Wortel, Paprika, prei, shiitake paddestoelen, peultjes en rijst) Van de soep zal ik nog mininmaal de helft over hebben, dus dat is alvast voor morgen lunch.
Er zitten soms hele goedkope dagen tussen, en de duurde. Maar in het algemeen is het qua boodschappen tussen de 250-300 euro. (Heel af en toe flink goedkoper, bijv. wanneer we veel verjaardagen hebben en daar eten maar ja, daar staat tegenover dat het ook flink duurder kan zijn - wanneer wij feestjes hebben)
Naast inkopen is het ook afhankelijk van de hoeveelheid, er komt geregeld een of meerdere kindjes hier spelen die dan ook regelmtig blijven eten. Maar om een voorbeeld te geven, wat er vandaag gegeten is hier in huis
Vandaag bijvoorbeeld:
Ontbijt met havermoutpap en thee
Lunch: Bananenspelt-pannekoekjes + infusiewater (appel/munt in grote fles water) voor de kinderen en zelf een rucolasalade.
Tussendoortje: Reepjes paprika, worteltjes, appeltjes, peer
Rond 16:00 uur cake + thee/water
Avondeten: Soep + roerbakschotel (De groentenla moest opgemaakt worden
woensdag 17 mei 2017 om 17:49
Ik koop denk ik 80% van de boodschappen bij de Aldi. Wij zijn met 2 personen (+hond en kat) en geven rond de 200/300 euro per maand uit. Eigenlijk koop ik altijd waar ik zin in heb en let niet echt op de prijzen.
Verder drinken we veel water/thee/koffie/ranja.
Af en toe een biertje/blikje fris en dan wel A-merk, maar niet elke dag of liters.
Verder drinken we veel water/thee/koffie/ranja.
Af en toe een biertje/blikje fris en dan wel A-merk, maar niet elke dag of liters.
donderdag 18 mei 2017 om 12:06
dat ben ik met je eens. Ik ben zelf ook sportief, we laten de auto meestal stilstaan.perzikboom6 schreef: ↑17-05-2017 15:49Wij zijn een gezin van 4+kat eten ongeveer op een vergelijkbare manier. Niemand draagt luiers maar we zijn wel allemaal (2 duursporters een vechtsport en een teamsport) waardoor we misschien meer energie verbruiken en ook meer eten dan het gemiddelde gezin.
Wij geven echter twee keer zo veel uit als jullie en spenderen dit voornamelijk bij lidl (maar we gaan ook naar andere supermarkten voor producten die de lidl niet heeft.
Mag ik je vragen wat je een week lang eet? Ik kan mij niet voorstellen dat ik voor dit budget een heel gezin een week lang zou voeden.
Mijn kinderen eten evenveel als mij. (3 groeiende jongens)
Wij kunnen niet van dat bedrag rondkomen ook al eten we weinig vlees en weinig zakjes.
donderdag 18 mei 2017 om 15:09
Gemiddeld €350 per maand voor 2 volwassenen en 1 kat. Wij eten/kopen geen lunch op het werk, dus alles gaat mee van huis. We eten wel bijna dagelijks vlees of vis, biologische producten en veel groente en fruit. Ook drogisterij artikelen, vaatwastabletten en wasmiddel gaan van dit budget. Ik vind het soms wel een beetje veel, maar so be it. We eten iig wel gezond.
donderdag 18 mei 2017 om 15:37
donderdag 18 mei 2017 om 22:40
Maar ik eet ook bijna geen vlees meer. En als ik vlees koop dan is het biologisch. Shampoo vind ik niet relevant voor het budget.Chavisory schreef: ↑17-05-2017 15:36Ja hoorIk zeg toch ook niet dat ik zelf (altijd) biologisch koop of alleen maar bij de AH boodschappen doe? Vegetarisch eten is sowieso vaak goedkoper dan meerdere keren per week vlees/vis op tafel. Thuisbezorgd doen we ook niet 3x in de week, als je dat soms zo hebt geïnterpreteerd. En ik was mijn haar maar 1 - 2 keer in de week, dus dan doe ik logischerwijs ook langer met shampoo dan vriendinnen die het elke dag wassen. Zodoende hoef ik dat ook niet elke maand te kopen. Dus ja, ik weet zeker dat dit mijn bedrag is.
Maar knap dat je het kan. Ook nog met twee katten. Koop je daar ook nog kattenbakvulling voor? En dus ook het kattenvoer?