Geld & Recht alle pijlers

Boom snoeien. Wat is een faire prijs?

29-09-2011 21:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week wordt een oude perenboom uit mijn tuin weggehaald (tot de bodem.. wortels blijven zitten). Totale hoogte is ong. 7 meter (vanaf grond) en de stam is ruim 2 meter. Het hout wordt afgevoerd.

De persoon in kwestie laat aan mij over wat ik hem betaal.... Is 75 euro genoeg betaald?
Ligt er aan hoe lang hij bezig is toch... ?
Ik denk dat de boom in een uurtje om is. de takken zijn dun... twijgjes zeg maar. De stam zelf wordt met een kettingzaag afgezaagd....
Dan vind ik 75 euro meer dan genoeg.
De persoon in kwestie krijgt ook het hout?
Hier ter vergelijking een topic over kappen en de opbrengst van hout.

m1kk1e in "boom kappen, wat met hout doen?"

Als de persoon in kwestie het hout mag houden, en aan jou over laat wat je betaald, dat vind hij/zij misschien het hout wel al bijna voldoende beloning.
Ik denk dat als hij deze prijs goed vindt, dat je een goede deal hebt. Volgens mij kan het wel meer dan 500 euro kosten als je het door een professioneel bedrijf laat doen.
Hier op marktplaats vragen ze 50 eurp per kubieke meter voor gedroogd en gekloofd appel en perenhout..

http://tuin-terras.marktp ... -appel-en-peren-hout.html
Kan de boom vrij vallen?

Neemt hij het hout zelf mee?

Gebruikt hij beschermingsmiddelen, of doet hij het in zijn korte broek?

Als de boom verkeerd valt en wat beschadigd, wie draait er dan op voor de schade?

Enz enz.
quote:borderwalk schreef op 29 september 2011 @ 21:57:

De persoon in kwestie krijgt ook het hout?Ja, mag hij meenemen... wist overigens niet dat hout zo duur is...
Hout was vroeger een restproduct...net zoals houtsnippers

Tegenwoordig niet meer!
Hij begint met bovenin te snoeien en werkt dan naar de grond. Ik schat dat er zo'n 3 m3 hout vanaf komt.
wij hebben een houtkachel en in ruil voor het hout komt mijn vriend hem gratis kappen. Maar dan moet je wel in het zuiden wonen
Ik heb jaren in een officieel boomverzorgingsbedrijf gewerkt.

Als die boom 7 meter hoog is en zo dik als jij beschrijft en hij gaat akkoord met 75 euro heb je echt een koopje hoor.

Maar wat als hij dat ding ergens op laat vallen of er beschadigd wat, wat dan? Ik neem aan dat hij daar geen verantwoordelijkheid voor neemt, zou ik tenminste niet doen voor die centen..

Kan de boom vallen? Is daar ruimte voor?

Maar goed, 75 euro is een prikkie vind ik.
Heb ik ook al gevraagd...maar krijg ik geen antwoord op...

Als hij het doet voor 75 euro ben je idd goedkoop af!
quote:Kaatjuh schreef op 01 oktober 2011 @ 10:25:

Heb ik ook al gevraagd...maar krijg ik geen antwoord op...

Als hij het doet voor 75 euro ben je idd goedkoop af!

Ja inderdaad.

En als hij hem op je

*schutting

*tuinhuisje

*auto

*of whatever

laat vallen sla je jezelf voor je kop dat je het niet door een verzekerde professional hebt laten doen.
Helemaal gelijk in _newwoman_

Maar de meeste mensen onderschatten het zagen /snoeien van een boom en vinden professionals 'te duur, want wat is nou moeilijk aan een boom zagen'
EEEhhh mijn vriend heeft net een appelboom uit de tuin verwijderd ik denk dat de stam 170 cm was en de hele boom met uitloop en al eenmeter of 5

Met de handzaag had hij hem met een halfuurtje weg

er steekt alleen 5 cm boven de grond nog een stukje uit

dus heel goed te doen en met een elctr zaag helemaal

nu moet ik wel erbij zeggen dat mijn vriend een beer van een kerel is en erg sterk hahaa ik stond er ook bij te kijken zo van ;huh dat gaat snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven