Geld & Recht alle pijlers

bouwwerkzaamheden

24-07-2012 20:43 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken is het zover! Heel jaar op verheugd en naar toegeleefd! wij gaan met onze 3 kinderen naar een bungalowpark van Landal in Oostenrijk! de recencies op zoover zijn allemaal lofend en ze scoorde dan ook een 9.2 op zoover!

Nu las ik bij de laatste paar recencies dan het hotel tegenover het appartementen complex waar wij in gaan verblijven bezig zijn met werkzaamheden.

Dit is 1 van de reacties van gasten die er net vandaan komen:

Bij aankomst bleek ons mooie appartement naast een bouwput te liggen. Gelijk gaan klagen, maar er was geen oplossing. Iedere ochtend werden we om 7 uur uit ons bed getrild door de bouwactiviteiten, die tot 's avonds 19.00 doorgingen. Ook op zaterdag!!.

Dit heeft één enorme negatieve stempel,op onze Vakantie gedrukt en als we het hadden geweten, waren we hier niet naar toegegaan

Ook schijnt er nog wat bouwverkeer (lees vrachtwagens) over het terrein waar onze kinderen straks gaan spelen te rijden en het uizicht zijn nu niet de mooie bergen, maar een bouwput.

Nu heb ik vandaag contact gehad met landal en mijn verhaal gedaan.. kreeg te horen dat zij nog klachten hadden ontvangen en het dus wel zal meevallen allemaal en ik mij niet druk hoefde te maken.. (bouwwerkzaamheden zijn nog in volle gang als wij er zijn)

Mochten wij toch problemen ondervinden kunnen we naar afloop micchien nog een deel van de vakantie terug ontvangen. Dat willen wij natuurlijk helemaal niet! wij verheugde ons zo op een rustige vakantie om weer op te laden voor het komende jaar en nu dit!

Mijn man heeft later nog even terug gebeld omdat wij dit geen stijl vinden! ze gaat het uitzoeken en morgen wordt ik terug gebeld...

Iemand enig idee wat onze rechten hierbij zijn? kunnen wij eissen dat wij naar een ander complex mogen mochten de klachten echt gegrond zijn? he bah baal er zo van het zag er allemaal zo mooi uit en nu dit.. pfff
quote:paloma schreef op 24 juli 2012 @ 21:25:

Ik heb wel vaker in een hotel of appartement gezeten waarin of waarnaast werd verbouwd of gebouwd. Geen problemen mee gehad. Het moet wel heel erg zijn wil het je vakantie verpesten. Ik zou me niet teveel aantrekken van die recensies. Mensen klagen ook om iets te klagen te hebben.

Geloof me, het was heel erg.

Landal had dit aan moeten geven en dan mensen zelf de keus laten of ze in deze herrie willen zitten.

Wij hebben 10% (160 euro van de ruim 1600) terug gekregen ter plaatse, wat wij voor twee weken herrie erg weinig vinden.

Duitse buren van ons kregen 50%, dus er zit ook nog eens verschil in.
Frankly my dear, I don"t give a damn
En? Al contact gehad met landal?
In dat geval zou ik omboeken naar 'n ander hotel ver van dat complex vandaan.
Ik zou het ook niet riskeren. Wel jammer, want het park zelf is prima.
Ben ontzettend blij met jou reactie Calvijn..het zit mij n.l echt niet lekker en ik word hier een beetje afgedaan als zeikerd, maar goed wij willen rust op vakantie en daar zijn wij ook ontzettend aan toe namelijk! wij zitten ook in 6A.. wel 2 x contact gehad en ze houden de boot erg af! doen net of het wel meevalt en als het dan toch zo is kunnen we achteraf klagen en wat geld retour ontvangen! maar dat willen wij niet! wij willen zo graag een geweldige vakantie! Ga zo als mijn man thuis komt weer bellen en dan kan ik jou ervaring meenemen!

Landal deed ook alsof wij de eerste waren die dit vertelde.. nog geen enkele klacht is er binnen gekomen vertelde die mevrouw!

Wel ontzettend toevallig dat ik jouw stukje hier geplaatst heb!! toeval bestaat niet en hopelijk hebben wij er nog wat aan!

Ontzettend jammer dat jullie vakantie hierdoor zo verknald is! De recensies waren zo ontzettend goed en dan dit...

Er is nog een park van landal in de omgeving en ik vind dat ze ons dit maar moeten aanbieden dan.. het heet hochmontafon! heb je hier wel eens van gehoord? moet ook goed zijn!

Mocht je nog meer info hebben waar wij wat aan hebben hoor ik het graag.

Deden ze op het park zelf niks met jullie beklag??

Bedankt voor jou reactie!!
Op welk nr zaten jullie? we hebben ze nu aan de telefoon en ze zeggen dat waar wij zitten er minder last zal zijn..
Wij komen in het hoofdgebouw nr 117 en daar moet er minder last zijn werd mij net verteld.. Kun jij mij vertellen of dit gunstig is?
Ik zou er gewoon op staan omgeboekt te worden naar ander hotel. Tot hoever van te voren kun je eigenlijk nog annuleren tegen 'n klein percentage? Anders zou ik dat doen en dan bij 'n ander iets nieuws boeken.
Wij zaten helemaal vooraan op nr 423. Wij hebben mensen gesproken die in het hoofdgebouw zaten en die hadden er Geen last van.
Wij hebben bij aankomst in ons appartenent op maandag gelijk geklaagd. Op dinsdag ook nog een mail gestuurd en toen kregen we 10% terug contant in een envelop. Later ook nog een klachtenformulier ingevuld en vanavond gaan we nog een brief sturen.
We hadden nog geen appartement toegewezen gekregen en eerst wilde ze ons nr 430 toewijzen.. nou maar goed dat we daar niet mee accoord zijn gegaan.. nu zitten we dus bij het hoofdgebouw en we gaan het er denk ik maar op wagen dan.. omboeken kon niet zij ze omdat het niet landal is die bouwt!

Annuleren hadden we zeker gedaan als wij een appartement hadden gekregen waar we heel veel overlast zouden hebben.

De 1e x dat ik belde zij die mevrouw dat ze nog geen klachten hadden en nu komt uit van wel! ik vind het schandalig hoor Calvijn! en ik zou het er zeker niet bij laten zitten!

Moet zeggen dat de voorpret inmiddels wel een beetje is verpest! we hadden/hebben ons er zo op verheugd!
In 430 had je zeker in de herrie in het lawaai gezeten. In het hoofdgebouw zit denk ik wel gunstig. Wij hebben filmpjes en foto's gemaakt en laten het er niet bij zitten
Of het zin heeft weet ik niet, maar gaan het wel proberen.
Ja, je kunt het iig proberen! je vakantie krijg je er niet mee terug, maar kan het wel wat verzachten. Maar buiten het lawaai en de overlast was het dus wel een mooi park en omgeving? nog tips waar we echt naar toe moeten gaan? het ziet er verder wel veelbelovend uit! hopelijk treffen we het een beetje met het weer!

Hadden jullie mooie weer?
Het is er heel mooi. Beste tip is koop een kabelbaanpas. Kun je onbeperkt de banen in de omgeving proberen en vandaar uit lopen.

Lunensee is bijv. prachtig. Als je kinderen hebt is de mutterbaan leuk qua speelgelegenheid. Weer was wisselvallig.
Zwembad in park is erg klein, maar in de buurt zijn genoeg (openlucht)zwembaden.
Ja, wij hebben die pas er meteen bijgeboekt! Jammer van het kleine zwembad, maar volgens mij is er in de buurt ook nog een overdekt zwembad met glijbanen enzo.. daar kunnen we ook gebruik maken van de pas.

De pas die we hebben is 7 dgn geldig weet alleen niet wanneer dit dan in gaat? op het moment dat je aankomt of dat je er gebruik van maakt? of weet jij dat ook niet?
Wij hebben 2 meiden van 7 en een zoontje van ruim 3.
Je kinderen zullen de bolloclub en de speeltuin geweldig vinden. Heel de omgeving is behoorlijk kindvriendelijk met springkussens etc.
oh, super dat is leuk om te weten! Ik hoop voor jullie dat er nog een tegemoetkoming volgt!
We zien het wel. Laat je nog even weten hoe jullie vakantie geweest is?
Ja, dat ga ik zeker doen! ik ben erg benieuwd! Laat jij nog even weten hoe de afhandeling verder is verlopen! succes en bedankt voor de info!
Mijn man heeft (als het gelukt is) een filmpje op Zoover gezet.

Edit: nog niet gelukt op zoover, maar wel op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=WmvEUHLf8yQ
Met commentaar van mijn zoon (bijna 4)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven