Geld & Recht alle pijlers

Brief van gerechtsdeurwaarder

23-11-2018 17:55 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zojuist de post uit de brievenbus haalde zat daar een schrijven bij van een gerechtsdeurwaarder waarin wordt verzocht om betaling binnen 5 dagen (dagtekening gister).

Dit schrijven begint met de volgende zin:” wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is”.

Nou heb ik het deurwaarderskantoor gegoogeld en het ziet er uit als een legitiem kantoor, maar ik heb nooit eerder correspondentie ontvangen, heb geen flauw idee waar het over gaat, bedrag zegt me niks en een rekening van de provincie zegt mij ook niks.

Ik heb net het kantoor geprobeerd te bellen voor meer informatie, maar die zijn maandagochtend pas weer bereikbaar.
Dus nu ga ik het hele weekend lopen denken wat dit zou kunnen zijn (of ik misschien toch een rekening over het hoofd heb gezien).

Weet iemand misschien wat voor rekeningen je mogelijk van de provincie zou kunnen ontvangen?

Ik kan me namelijk niet herinneren ooit ergens uit naam van de provincie een rekening ontvangen te hebben, dus weet ook niet goed waar te zoeken in mijn administratie om erachter te komen waar het over gaat.
Ja Nitflex (of iemand anders), zet de linkjes even hier!

Hebben we wat te lezen terwijl we op Stripverhaal wachten :)
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft alleen maar 'schuimspekkie' in je google te gooien:

overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... sages/3125

Jullie zijn gewoon lui :whip:
Such fun!1
MarindaH schreef:
04-01-2019 23:15
Ik had hem in één keer. 'Emmer in het raam' + forum.viva.nl =

thuis/vraag-me-iets-af/list_messages/68401/3
Thanks!
Ik zocht dus op 'emmer in raam + forum.viva' maar daarmee vond ik het niet dus.
Ik haal het topic weer even omhoog. Ik wil geen schuimspekkie.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
11-01-2019 23:12
Ik haal het topic weer even omhoog. Ik wil geen schuimspekkie.
Waarom is dit zo boeiend?
Alle reacties Link kopieren
Omdat het een open einde is. Cliffhanger van jewelste.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
12-01-2019 12:30
Omdat het een open einde is. Cliffhanger van jewelste.
Ik kom uit die wereld en geloof me, 9 van de 10 mensen die beweren van niks te weten nemen een loopje met de waarheid.
Zal in dit geval ook wel zo zijn.

Maar dan nog: dit verhaal is verder toch niet spannend? Dan blijkt TO niet betaald te hebben en dan? Niks spannends aan hoor.
minnimouse schreef:
12-01-2019 12:37
Ik kom uit die wereld en geloof me, 9 van de 10 mensen die beweren van niks te weten nemen een loopje met de waarheid.
Zal in dit geval ook wel zo zijn.

Maar dan nog: dit verhaal is verder toch niet spannend? Dan blijkt TO niet betaald te hebben en dan? Niks spannends aan hoor.
Godzijdank dat jij het ons uit komt leggen.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-01-2019 12:39
Godzijdank dat jij het ons uit komt leggen.
Bijzondere conclusie trek je.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze wel op de vlucht geslagen voor de deurwaarders. En houdt ze zich nu schuil in een zelfgemaakt hutje in een Oost-Europees oerbos. Zonder internet. :(
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
minnimouse schreef:
12-01-2019 12:40
Bijzondere conclusie trek je.
Je hebt toch uitgelegd hoe het zit? Namelijk: TO is een wanbetaler.

Nou...bedankt!

Maar als je iets anders bedoelde...leg uit.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-01-2019 12:49
Je hebt toch uitgelegd hoe het zit? Namelijk: TO is een wanbetaler.

Nou...bedankt!

Maar als je iets anders bedoelde...leg uit.
Ik zeg niet dat het zo is, ik denk dat het zo is.
Nou en?
minnimouse schreef:
12-01-2019 12:37
Ik kom uit die wereld en geloof me, 9 van de 10 mensen die beweren van niks te weten nemen een loopje met de waarheid.
Zal in dit geval ook wel zo zijn.

Maar dan nog: dit verhaal is verder toch niet spannend? Dan blijkt TO niet betaald te hebben en dan? Niks spannends aan hoor.
We zijn gewoon nieuwsgierig naar de afloop, mag het? Of moeten we er nu maar op basis van jouw uitleg vanuit gaan dat stripverhaal best wel weet waarover dit gaat en hoopte dat wij konden helpen met een leuk verzinseltje maken dat ze kan ophangen aan de telefoniste van de deurwaarder zodat de mensen uit dat wereldje weer kunnen zuchten om zo’n domme beller die denkt een loopje met hen te kunnen nemen om onder een betaling uit te komen?

Het heeft niks met spannend te maken. TO komt met een topic, iedereen denkt mee en er komt geen einde, we zijn nieuwsgierig. That’s it.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
12-01-2019 13:40
We zijn gewoon nieuwsgierig naar de afloop, mag het? Of moeten we er nu maar op basis van jouw uitleg vanuit gaan dat stripverhaal best wel weet waarover dit gaat en hoopte dat wij konden helpen met een leuk verzinseltje maken dat ze kan ophangen aan de telefoniste van de deurwaarder zodat de mensen uit dat wereldje weer kunnen zuchten om zo’n domme beller die denkt een loopje met hen te kunnen nemen om onder een betaling uit te komen?

Het heeft niks met spannend te maken. TO komt met een topic, iedereen denkt mee en er komt geen einde, we zijn nieuwsgierig. That’s it.
Wow, ik geloof niet dat je zo agressief hoeft te reageren. Net als dat jij je mening mag geven, mag ik dat ook en ik mag ook vragen waarom men zo nieuwsgierig is. Of mag dat dan ineens niet?
Ik reageer helemaal niet aggressief. Jij vraagt waarom het zo boeiend is, je krijgt er antwoord op en meteen komt er een verhaal dat 9 van de 10 mensen altijd onder een betaling uit proberen te komen volgens jou.

Als jij het niet boeiend vindt is dat prima. Er zijn ook mensen die die wel de afloop willen weten.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
12-01-2019 14:55
Ik reageer helemaal niet aggressief. Jij vraagt waarom het zo boeiend is, je krijgt er antwoord op en meteen komt er een verhaal dat 9 van de 10 mensen altijd onder een betaling uit proberen te komen volgens jou.

Als jij het niet boeiend vindt is dat prima. Er zijn ook mensen die die wel de afloop willen weten.
Ik geef gewoon aan wat ik denk dat er aan de hand is en als ik het topic zo doorlees ben ik niet de enige die er bepaalde ideeën bij heeft.
En nogmaals: ik stel gewoon de vraag waarom men dit zo boeiend vindt. Volgens mij mag dat gewoon. Net als dat jij nieuwsgierig mag zijn naar de afloop.
Welnee, soms gaan mensen op zo’n forum om de frustratie te uiten. Zo’n brief op de mat op vrijdag en er is niets dat je kunt doen. Even medestanders zoeken om te delen.

Dan wordt alles in de loop van de week opgelost (gewoon alsnog betaald of het bleek een administratieve fout) en ben je er niet meer zo mee bezig, ook niet met het forum. Klaar, het ligt achter je.

Ik zie het ook me heen, mensen maken een hoop toestanden over een situatie en betrekken je erbij. Dan vraag je later hoe het verder ging en dan is het: “Wat? -Oh dat, ja hoor dat is allang opgelost.” Maar niet de moeite nemen je daar even over te informeren.
Nitflex schreef:
12-01-2019 15:08
Welnee, soms gaan mensen op zo’n forum om de frustratie te uiten. Zo’n brief op de mat op vrijdag en er is niets dat je kunt doen. Even medestanders zoeken om te delen.

Dan wordt alles in de loop van de week opgelost (gewoon alsnog betaald of het bleek een administratieve fout) en ben je er niet meer zo mee bezig, ook niet met het forum. Klaar, het ligt achter je.

Ik zie het ook me heen, mensen maken een hoop toestanden over een situatie en betrekken je erbij. Dan vraag je later hoe het verder ging en dan is het: “Wat? -Oh dat, ja hoor dat is allang opgelost.” Maar niet de moeite nemen je daar even over te informeren.
Ja akkoord maar TO is nooit meer op het forum teruggekeerd terwijl ze al langer lid was.
-Darkside- schreef:
12-01-2019 15:57
Ja akkoord maar TO is nooit meer op het forum teruggekeerd terwijl ze al langer lid was.
Ja, da’s waar. Wel steeds bij vlagen zo te zien.
Oh niet op gelet.

Nou ja, ik denk ook dat het inderdaad een echte vergeten rekening betreft, maar ik hoop altijd op een verrassende ontknoping.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-01-2019 15:08
Welnee, soms gaan mensen op zo’n forum om de frustratie te uiten. Zo’n brief op de mat op vrijdag en er is niets dat je kunt doen. Even medestanders zoeken om te delen.

Dan wordt alles in de loop van de week opgelost (gewoon alsnog betaald of het bleek een administratieve fout) en ben je er niet meer zo mee bezig, ook niet met het forum. Klaar, het ligt achter je.

Ik zie het ook me heen, mensen maken een hoop toestanden over een situatie en betrekken je erbij. Dan vraag je later hoe het verder ging en dan is het: “Wat? -Oh dat, ja hoor dat is allang opgelost.” Maar niet de moeite nemen je daar even over te informeren.
Ik kan me voorstellen dat je baalt van een brief van de deurwaarder op je mat (dan laat ik nog even liggen dat je dan waarschijnlijk al eerder een paar aanmaningen hebt gehad, die je hebt genegeerd).

Maar waarom dan je frustratie op een forum uiten? Je bent zélf laks geweest met betalen, dus wat denk je dan dat een forum je voor goeds kan brengen? Of is de bedoeling dat iedereen dan gaat roepen: aaaahhhhh wat zielig en sterkte hoor meid enz.? Ik zie hem niet. Sorry hoor, maar als ik een rekening zou zijn vergeten te betalen, al diverse aanmaningen zou hebben genegeerd en uiteindelijk een sommatie van een deurwaarder zou ontvangen, zou het laatste dat ik zou doen zijn: dat op een publiek forum zetten, dan zou mijn eerste aandacht toch uitgaan naar het oplossen van de ontstane situatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er zijn natuurlijk wel mensen die onterecht brieven van incassobureaus krijgen en dat is echt heel erg vervelend. Identiteitsfraude komt steeds vaker voor omdat mensen heel makkelijk op afbetaling kunnen bestellen zonder enige controle. Het is ongelooflijk onprettig als je daar slachtoffer van bent.
Maar goed, zo klonk het verhaal van TO niet.
pejeka, TO had geen idee welke rekening het betrof. Niemand gaat blind een rekening betalen zonder eerst te willen weten waar het over gaat.
Ook PJK niet.
Nitflex schreef:
12-01-2019 22:14
pejeka, TO had geen idee welke rekening het betrof. Niemand gaat blind een rekening betalen zonder eerst te willen weten waar het over gaat.
Ook PJK niet.
Pjk wel, want die reageert ook blind :hihi:
Alle reacties Link kopieren
:muziek:
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven