Geld & Recht alle pijlers

Brief van gerechtsdeurwaarder

23-11-2018 17:55 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zojuist de post uit de brievenbus haalde zat daar een schrijven bij van een gerechtsdeurwaarder waarin wordt verzocht om betaling binnen 5 dagen (dagtekening gister).

Dit schrijven begint met de volgende zin:” wij hebben van provincie Gelderland de opdracht gekregen haar vordering op u te incasseren. Omdat er eerder over deze zaak met u is gecorrespondeerd gaan wij ervan uit dat deze vordering bij u bekend is”.

Nou heb ik het deurwaarderskantoor gegoogeld en het ziet er uit als een legitiem kantoor, maar ik heb nooit eerder correspondentie ontvangen, heb geen flauw idee waar het over gaat, bedrag zegt me niks en een rekening van de provincie zegt mij ook niks.

Ik heb net het kantoor geprobeerd te bellen voor meer informatie, maar die zijn maandagochtend pas weer bereikbaar.
Dus nu ga ik het hele weekend lopen denken wat dit zou kunnen zijn (of ik misschien toch een rekening over het hoofd heb gezien).

Weet iemand misschien wat voor rekeningen je mogelijk van de provincie zou kunnen ontvangen?

Ik kan me namelijk niet herinneren ooit ergens uit naam van de provincie een rekening ontvangen te hebben, dus weet ook niet goed waar te zoeken in mijn administratie om erachter te komen waar het over gaat.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
02-08-2019 22:59
Ik moest er ineens weer aan denken!
Misschien de volgende keer gewoon in je gedachten laten zitten?
Je hebt dit topic nou al zo vaak opgehaald, dat ik me afvraag wat je kick ervan is.
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
03-08-2019 20:15
Misschien de volgende keer gewoon in je gedachten laten zitten?
Je hebt dit topic nou al zo vaak opgehaald, dat ik me afvraag wat je kick ervan is.
Dat vraag ik me ook af.
Misschien ligt het eraan dat ik soort van in dit werkveld zit, maar ik vind dit dus geen ‘spannend’ verhaal. Kans is heel groot dat TO gewoon wat gemist heeft en dat ze alsnog moest betalen.

Nou, nou wat spannend. Niet echt een reden om een topic maar te blijven uppen, toch?
Alle reacties Link kopieren
TO komt hier niet meer terug.

Die schaamt zich dood om te vertellen waar het mis is gegaan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Er is net zo goed een kans dat haar iets ernstig is over komen en al dood en begraven is. Net zoals ons allemaal kan overkomen. Kijk maar naar die vrouw die onlangs achter het stuur een herseninfarct kreeg.
Ze was een regelmatige poster . Geen eendagsvlieg.
minnimouse schreef:
03-08-2019 22:05
Dat vraag ik me ook af.
Misschien ligt het eraan dat ik soort van in dit werkveld zit, maar ik vind dit dus geen ‘spannend’ verhaal. Kans is heel groot dat TO gewoon wat gemist heeft en dat ze alsnog moest betalen.

Nou, nou wat spannend. Niet echt een reden om een topic maar te blijven uppen, toch?
Als je het zo vervelend vindt dat het topic soms omhoog komt, kun je het ook gewoon uit je lijst verwijderen.
Judy_Hopps schreef:
03-08-2019 23:52
Er is net zo goed een kans dat haar iets ernstig is over komen en al dood en begraven is. Net zoals ons allemaal kan overkomen. Kijk maar naar die vrouw die onlangs achter het stuur een herseninfarct kreeg.
Ze was een regelmatige poster . Geen eendagsvlieg.
Euhhh wat?!?!
Alle reacties Link kopieren
Al nieuws?
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
04-08-2019 19:49
Al nieuws?
Joh, dit vinden de dames niet leuk ;-D
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
04-08-2019 20:24
Joh, dit vinden de dames niet leuk ;-D
Dan stop ik er nu mee en probeer het volgende week nog een keer.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
04-08-2019 21:05
Dan stop ik er nu mee en probeer het volgende week nog een keer.
Zal ik je dan helpen herinneren en dit topic ophalen?
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
04-08-2019 21:12
Zal ik je dan helpen herinneren en dit topic ophalen?
:high5:
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het ook wel weten als ik er weer aan denk. Ik wil dat niet alleen in m'n hoofd delen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-08-2019 21:40
Ik laat het ook wel weten als ik er weer aan denk. Ik wil dat niet alleen in m'n hoofd delen.
Gelijk heb je.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
04-08-2019 21:05
Dan stop ik er nu mee en probeer het volgende week nog een keer.
Is goed hoor :applause:
Judy_Hopps schreef:
03-08-2019 23:52
Er is net zo goed een kans dat haar iets ernstig is over komen en al dood en begraven is. Net zoals ons allemaal kan overkomen. Kijk maar naar die vrouw die onlangs achter het stuur een herseninfarct kreeg.
Ze was een regelmatige poster . Geen eendagsvlieg.
Dit heb ik ook gedacht. Ongeluk ofzo
Alle reacties Link kopieren
Is er al nieuws?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
09-08-2019 11:23
Is er al nieuws?
Je bent te vroeg.
Is de week al voorbij?
Alle reacties Link kopieren
Oh het is nog geen zondag. No problem, kom ik zondag weer ff kijken.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Het is weer bijna zondag...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-09-2019 20:42
Het is weer bijna zondag...
Ik ben al een beetje zenuwachtig.
Damned if I don’t
Wel “een paar” zondagen gemist hiervoor he?
Alle reacties Link kopieren
Iemand heeft vergeten een rekening te voldoen, om welke reden dan ook zijn de herinneringen niet doorgedrongen en de instantie neemt een deurwaarder in de arm voor de incasso. Meer is er in het geval van TO niet aan de hand. En groter moet je het ook niet willen maken.

Als mij dit gebeurd zou zijn, en ik zou écht verbaasd zijn over de vordering, was het binnen een dag geregeld. Ik zou de eisende instantie bellen en ofwel blijkt dan de vordering terecht en ben ik in gebreke, en dan zou ik, onder het maken van excuses voor mijn onachtzaamheid, direct alsnog betalen. Ofwel blijkt de vordering niet terecht en dan zou ik dezelfde dag nog de instantie per aangetekende melden, onder bijvoeging van bewijs, dat er een misverstand in het spel is en verzoeken om correctie.

Blijkbaar heeft TO geen zin meer om op dit onderwerp terug te komen, maar om dan aan te nemen dat haar daarom iets ernstigs is gebeurd (ten gevolge van die deurwaardersbrief) vind ik nogal ver gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
@pejeka, ik maak me best zorgen om TO. Niet omdat ze een deurwaarder op de stoep had, maar wel omdat ze al heel lang heel regelmatig op het forum postte, en toen opeens midden in haar eigen verhaal nooit meer terug kwam.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
28-09-2019 18:27
@pejeka, ik maak me best zorgen om TO. Niet omdat ze een deurwaarder op de stoep had, maar wel omdat ze al heel lang heel regelmatig op het forum postte, en toen opeens midden in haar eigen verhaal nooit meer terug kwam.
Ik snap dat dat vragen oproept, maar heb je reden om aan te nemen dat haar veiligheid in het gedrang was en dat haar iets overkomen is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven