BSO en werken
vrijdag 23 september 2011 om 22:44
Ik heb nog even een vraag. Ik zat net te kijken en volgens mijn zijn de kosten voor een bso nog duurder dan kinderopvang? Klopt dat? Ik zit nu op het minimumloon en werk 20 uur in de week. Ik dacht oke als me dochtertje naar school gaat dan kan ik na een jaartje misschien meer gaan werken. Maar dan heb ik weer opvang nodig. En hoe meer opvang hoe duurder! heeft het op een gegeven moment nog wel nut om te werken als je kind naar een opvang moet? Ik ben alleen staand en weet het soms even niet meer..

vrijdag 23 september 2011 om 22:53
Ik werk nu 20 uur en ben er voor mijn dochtertje van 3
in november gaat ze naar school want dat wordt ze 4. Maar nu zit ik zo met me werk dat ik geen bso nodig heb. Maar ben bang dat als je ooit op zoek moet naar wat anders je wel bso nodig hebt als je dan bijvoorbeeld 24 uur gaat werken. En zoals ik het nu zag is de bso best onbetaalbaar ook met toeslag
in november gaat ze naar school want dat wordt ze 4. Maar nu zit ik zo met me werk dat ik geen bso nodig heb. Maar ben bang dat als je ooit op zoek moet naar wat anders je wel bso nodig hebt als je dan bijvoorbeeld 24 uur gaat werken. En zoals ik het nu zag is de bso best onbetaalbaar ook met toeslag

vrijdag 23 september 2011 om 22:53
vrijdag 23 september 2011 om 23:01
quote:Suze02 schreef op 23 september 2011 @ 22:53:
Nee natuurlijk klopt dat niet. Qua uurprijs is BSO duurder maar je neemt veel minder uur af dus is het minder duur.
En verder eensch met CO en GW, zeker als alleenstaande moeder met een schoolgaand kind dien je aan het werk te blijven. Jij moet het dan namelijk doen. Kansen creëren.
Eens, onze dochter gaat twee dagen naar de BSO en dat is een schijntje met wat we eerder aan de créche betaalden.
Ik weet niet hoeveel jij verdiend, maar zelfs als je in hoogste belastingschaal valt krijg je nog royaal terug.
Nee natuurlijk klopt dat niet. Qua uurprijs is BSO duurder maar je neemt veel minder uur af dus is het minder duur.
En verder eensch met CO en GW, zeker als alleenstaande moeder met een schoolgaand kind dien je aan het werk te blijven. Jij moet het dan namelijk doen. Kansen creëren.
Eens, onze dochter gaat twee dagen naar de BSO en dat is een schijntje met wat we eerder aan de créche betaalden.
Ik weet niet hoeveel jij verdiend, maar zelfs als je in hoogste belastingschaal valt krijg je nog royaal terug.
vrijdag 23 september 2011 om 23:01
Qua uurprijs is onze bso goedkoper dan het kdv trouwens... Maar je krijgt het nu geregeld met je werk en je maakt je alleen zorgen voor als je ooit ander werk zoekt? wie dan leeft, wie dan zorgt. Je weet niet wat de uurprijs dan is, wat de toeslag dan is, wat voor nieuwe regels er zijn die misschien voor jou gunstig uitpakken, wie weet heeft je dochtertje dan zo'n leuk klasgenootje dat ze daar standaard na school 1 of 2 keer naartoe gaat, en wie weet kom je wel een baan tegen die je ook met school kunt combineren. Ik denk dat je nu nog geen oplossing moet willen proberen te vinden voor een probleem wat er nog niet is.
vrijdag 23 september 2011 om 23:04
Ik snap jullie punt. De kosten van de BSO liggen hier trouwens een stuk hoger dan de opvang!
Soms denk ik er gewoon over na. Ik verdien net onder het minimum en heb aanvullende bijstand aangevraagd. Omdat ik helaas een belastingaanslag heb ik gekregen van 920 euro en er nu even niet meer uitkom.
Het ging dus altijd goed op eigen kracht maar nu effe minder. Dus ik ging nadenken van stel je voor je moet straks 24 uur aan de slag van het uwv hoe dan..... en toen maakte ik me best zorgen om de bso kosten
Soms denk ik er gewoon over na. Ik verdien net onder het minimum en heb aanvullende bijstand aangevraagd. Omdat ik helaas een belastingaanslag heb ik gekregen van 920 euro en er nu even niet meer uitkom.
Het ging dus altijd goed op eigen kracht maar nu effe minder. Dus ik ging nadenken van stel je voor je moet straks 24 uur aan de slag van het uwv hoe dan..... en toen maakte ik me best zorgen om de bso kosten
vrijdag 23 september 2011 om 23:20
vrijdag 23 september 2011 om 23:27

vrijdag 23 september 2011 om 23:31
op www.toeslagen.nl kan je uitrekenen hoeveel aan toeslag je kan krijgen. Ik neem 111 uur per maand voor 4 dagen. daar zijn de vakantiedagen ook bij
zaterdag 24 september 2011 om 06:09
Helaas loont werken niet altijd ( schandalig, hoor!).
Ik kon een keer een baan krijgen, waarbij ik redelijk veel moest rijden met mijn auto. De reiskostenvergoeding was pet, zou dus ' bij moeten leggen' . Daarnaast had ik tussenschoolse opvang moeten nemen ( 6 Euro per dag voor 2 kids, 4 x per week was 24 Euro in de week voor 2 kinderen). Qua salaris zat ik net op bijstandsniveau, maar ook geen tientje meer. Per saldo zou ik er dus 150 Euro op achteruit gaan, terwijl je dus al op het minimum zit in de bijstand! Die 150 Euro zou ik echt niet kunnen missen.
Ik kon een keer een baan krijgen, waarbij ik redelijk veel moest rijden met mijn auto. De reiskostenvergoeding was pet, zou dus ' bij moeten leggen' . Daarnaast had ik tussenschoolse opvang moeten nemen ( 6 Euro per dag voor 2 kids, 4 x per week was 24 Euro in de week voor 2 kinderen). Qua salaris zat ik net op bijstandsniveau, maar ook geen tientje meer. Per saldo zou ik er dus 150 Euro op achteruit gaan, terwijl je dus al op het minimum zit in de bijstand! Die 150 Euro zou ik echt niet kunnen missen.
zaterdag 24 september 2011 om 07:31
Als ik zie wat man en ik, beide met een redelijke baan terug krijgen van de belasting voor de bso van onze zoon, dan kan ik met niet voorstellen dat je als alleenstaande echt super veel kwijt bent (even alleen naar het bedrag - toeslag gekeken, met al je andere uitgaven zal je misschien wel in de knel komen als alleenstaande) Is het niet mogelijk dan om een extra dag onder schooltijd te werken? HOef je geen gebruik te maken van bso en werk je toch meer uren?
zaterdag 24 september 2011 om 10:33
Nou, ik ben het er niet mee eens dat als je het volle pond betaalt dat werken dan nog altijd meer oplevert....
man en ik werken beiden 80 %, de kinderopvang kost ons maandelijks zo'n 1800 euro (3 kinderen, 2.5 dag opvang per week). Gelukkig krijgen we veel geld terug van de belastingdienst, want als we 1800 euro moesten betalen, dan kon een van ons wel stoppen met werken.
En bij ons kost de bso ook meer dan het KDV, bij het Kdv nemen we per uur af, bij de bso per dagdeel....
man en ik werken beiden 80 %, de kinderopvang kost ons maandelijks zo'n 1800 euro (3 kinderen, 2.5 dag opvang per week). Gelukkig krijgen we veel geld terug van de belastingdienst, want als we 1800 euro moesten betalen, dan kon een van ons wel stoppen met werken.
En bij ons kost de bso ook meer dan het KDV, bij het Kdv nemen we per uur af, bij de bso per dagdeel....
maandag 3 oktober 2011 om 21:47
Ik ben alleenstaand met 3 kinderen, en zij gaan 3 dagen naar de bso, op maandag, woensdag en vrijdag. En de vrijdag hebben de jongste 2 dus een lange middag.
Ik heb een totaalpakket afgenomen, dat is dus incl vakanties etc. En het uurtarief komt dan op 6,67 euro.
Totaal zijn de kosten per maand 1750 euro, en krijg daarvan 1670 euro terug. Dus betaal 80 euro zelf aan opvang. Vind het nog wel meevallen met 3 kids.
Ik werk ook 24 uur per week. En ik kom prima rond, tuurlijk mede door de toeslagen en alementatie die je er bovenop krijgt.
Ik heb een totaalpakket afgenomen, dat is dus incl vakanties etc. En het uurtarief komt dan op 6,67 euro.
Totaal zijn de kosten per maand 1750 euro, en krijg daarvan 1670 euro terug. Dus betaal 80 euro zelf aan opvang. Vind het nog wel meevallen met 3 kids.
Ik werk ook 24 uur per week. En ik kom prima rond, tuurlijk mede door de toeslagen en alementatie die je er bovenop krijgt.