Geld & Recht alle pijlers

buitenechtelijk kind

15-03-2016 20:48 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

heb een dochtertje in het buitenland

onlangs bij de ambassade geweest voor een NL paspoort voor haar

het leek wel of ik een crimineel was geworden

mijn vriendin was tijdens de geboorte nog in een scheiding verwikkeld helaas en deze is pas na de geboorte afgerond

dus ik kon helemaal geen NL paspoort voor haar aanvragen

weet iemand hier raad mee want ik wil heel graag een NL paspoort voor mijn dochtertje zodat zij naar NL kan komen en hier kan opgroeien
Wil jij dat alleen of wil de moeder van je dochter dat ook?
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
Is haar ex niet geregistreerd als de vader van het kind?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
en waar is ze geboren?

en is de moeder nederlands?

en ben jij erkend als vader?

zomaar wat vragen die in me opkomen

verder heb ik er helemaal geen verstand van
Hier kunnen we niks over zeggen aangezien de regels en mogelijkheden daarvoor per land zullen verschillen. Ik zou eens met een advocaat oid bellen.
Haar ex-man is de wettelijke vader van jouw biologische kind. Je zal de gang naar de rechtbank moeten maken om hem uit die verplichting te ontslaan. Zoek een advocaat dus.
Als het kind binnen 260 dagen of zoiets wordt geboren nadat een huwelijk wordt ontbonden wordt de (ex) echtgenoot automatisch als vader gezien.

En in het kader van illegale adopties en soortgelijke praktijken lijkt het me niet meer dan normaal dat er niet zomaat klakkeloos een paspoort wordt verstrekt aan iemand die dat voor een baby komt aanvragen , terwijl de moeder nog met een ander getrouwd is.
Als jouw vriendin nog getrouwd was toen het kind geboren is, staat haar ex geregistreerd als vader toch?
Waarom kom je hier vragen hoe het zit? Bij de ambassade zullen ze je dat ongetwijfeld haarfijn hebben uitgelegd.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Jij zit in Nederland begrijp ik? En je vriendin in 'het buitenland'? Of zit jij ook in het buitenland?

Het lijkt me nogal uitmaken hoe het in dat land zit met de regels van een binnen een huwelijk geboren kind.

Hoe dan ook lijkt me dit nu typisch iets voor een advocaat.
de ambassade kijkt er als volgt tegen aan een buitenechtelijk kind mag niet

zoek het maar uit

en mijn vriendin zit inderdaad in het buitenland en ik in NL
ja de moeder is inmiddels wel gescheiden daarom hebben we nu pas de aanvraag willen indienen

en natuurlijk met de bevestiging dat ik de biologische vader ben
ik denk dat ik inderdaad beter een dvocaat kan raadplegen in ieder geval bedankt allemaal
Zoek professionele juridische hulp en wees dan iets vollediger en duidelijker met je verhaal. Wij kunnen hier echt niets mee.
quote:kent schreef op 15 maart 2016 @ 21:16:

zoek het maar uit

De ambassade zal dat heus niet zo gezegd hebben...

Wat heeft de ambassade gezegd?
Dit al gelezen? Pagina 2.

Je hebt bewijs (DNA test) nodig dat het jouw kind is en je moet het kind erkend hebben.

https://www.ind.nl/documents/3008.pdf

zoek het maar uit

Last van een Calimero syndroom?

Ik vind het niet meer dan normaal dat naar dit soort zaken extra zorgvuldig wordt gekeken.
de ambssade heeft gezegd dat uit de stukken blijkt dat de moeder nog getrouwd was met iemand anders ten tijde van de geboorte en dat ik wel de biologische vader ben maar volgens nederlands recht niet de juridische

en op mijn vraag wat ik dan het best kan doen krijg ik geen antwoord
Naar welke ambassade ben je geweest? Van het land waar je vriendin woont? Die kunnen toch helemaal geen Nl paspoort uitgeven?

Echt, ik begrijp de ballen van je verhaal.
nederlandse ambassade in frankrijk
Je zult kind moeten erkennen en het gezag moeten regelen. Evt moet de juridische vader nog afstand doen. Evt nog NL'se nationaliteit voor je kind regelen. Anyway: met deze vage info kunnen wij niks, bel een advocaat. En een wijze les voor de toekomst: geen babies maken bij vrouwen die nog getrouwd zijn.
quote:girasole3 schreef op 15 maart 2016 @ 20:57:

Als het kind binnen 260 dagen of zoiets wordt geboren nadat een huwelijk wordt ontbonden wordt de (ex) echtgenoot automatisch als vader gezien.

En in het kader van illegale adopties en soortgelijke praktijken lijkt het me niet meer dan normaal dat er niet zomaat klakkeloos een paspoort wordt verstrekt aan iemand die dat voor een baby komt aanvragen , terwijl de moeder nog met een ander getrouwd is.

Dat was in Nederland 306 dagen, maar is lang geleden afgeschaft, tenzij de mogelijke vader getrouwd was met de moeder en binnen die 306 dagen is overleden.

Als je verkering destijds nog niet officieel gescheiden was, dan is haar destijds wettige echtgenoot waarschijnlijk aangemerkt als de vader. Afhankelijk van de regels in dat land zal ze een ontkenning vaderschap procedure kunnen beginnen. In Nederland gaat dit bij de rechtbank.

Neem contact op met een advocaat in het land waar ze woont, of met de ambassade.

Succes met de procedures, je kunt jaren bezig zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
we hebben het hier over frankrijk 2016

niet over het stenen tijdperk dat vrouwen tot de scheiding rond is

in kooi moeten gaan zitten
moeder woonde al jaren niet meer bij haar ex

zoek het maar uit

En de ambassade heerft groot gelijk.

Jij moet je lul gewoon niet zonder condoom in een getrouwde vrouw hangen, of ze nu Nederlands of Frans is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven