buitenechtelijk kind
dinsdag 15 maart 2016 om 20:48
hallo allemaal
heb een dochtertje in het buitenland
onlangs bij de ambassade geweest voor een NL paspoort voor haar
het leek wel of ik een crimineel was geworden
mijn vriendin was tijdens de geboorte nog in een scheiding verwikkeld helaas en deze is pas na de geboorte afgerond
dus ik kon helemaal geen NL paspoort voor haar aanvragen
weet iemand hier raad mee want ik wil heel graag een NL paspoort voor mijn dochtertje zodat zij naar NL kan komen en hier kan opgroeien
heb een dochtertje in het buitenland
onlangs bij de ambassade geweest voor een NL paspoort voor haar
het leek wel of ik een crimineel was geworden
mijn vriendin was tijdens de geboorte nog in een scheiding verwikkeld helaas en deze is pas na de geboorte afgerond
dus ik kon helemaal geen NL paspoort voor haar aanvragen
weet iemand hier raad mee want ik wil heel graag een NL paspoort voor mijn dochtertje zodat zij naar NL kan komen en hier kan opgroeien
dinsdag 15 maart 2016 om 20:57
Als het kind binnen 260 dagen of zoiets wordt geboren nadat een huwelijk wordt ontbonden wordt de (ex) echtgenoot automatisch als vader gezien.
En in het kader van illegale adopties en soortgelijke praktijken lijkt het me niet meer dan normaal dat er niet zomaat klakkeloos een paspoort wordt verstrekt aan iemand die dat voor een baby komt aanvragen , terwijl de moeder nog met een ander getrouwd is.
En in het kader van illegale adopties en soortgelijke praktijken lijkt het me niet meer dan normaal dat er niet zomaat klakkeloos een paspoort wordt verstrekt aan iemand die dat voor een baby komt aanvragen , terwijl de moeder nog met een ander getrouwd is.
dinsdag 15 maart 2016 om 21:13
dinsdag 15 maart 2016 om 21:21
dinsdag 15 maart 2016 om 21:24
Dit al gelezen? Pagina 2.
Je hebt bewijs (DNA test) nodig dat het jouw kind is en je moet het kind erkend hebben.
https://www.ind.nl/documents/3008.pdf
Je hebt bewijs (DNA test) nodig dat het jouw kind is en je moet het kind erkend hebben.
https://www.ind.nl/documents/3008.pdf
dinsdag 15 maart 2016 om 21:26
quote:kent schreef op 15 maart 2016 @ 21:16:
de ambassade kijkt er als volgt tegen aan een buitenechtelijk kind mag niet
zoek het maar uit
en mijn vriendin zit inderdaad in het buitenland en ik in NL
Last van een Calimero syndroom?
Ik vind het niet meer dan normaal dat naar dit soort zaken extra zorgvuldig wordt gekeken.
zoek het maar uit
Last van een Calimero syndroom?
Ik vind het niet meer dan normaal dat naar dit soort zaken extra zorgvuldig wordt gekeken.
dinsdag 15 maart 2016 om 21:26
dinsdag 15 maart 2016 om 21:31
Je zult kind moeten erkennen en het gezag moeten regelen. Evt moet de juridische vader nog afstand doen. Evt nog NL'se nationaliteit voor je kind regelen. Anyway: met deze vage info kunnen wij niks, bel een advocaat. En een wijze les voor de toekomst: geen babies maken bij vrouwen die nog getrouwd zijn.
dinsdag 15 maart 2016 om 21:34
quote:girasole3 schreef op 15 maart 2016 @ 20:57:
Als het kind binnen 260 dagen of zoiets wordt geboren nadat een huwelijk wordt ontbonden wordt de (ex) echtgenoot automatisch als vader gezien.
Dat was in Nederland 306 dagen, maar is lang geleden afgeschaft, tenzij de mogelijke vader getrouwd was met de moeder en binnen die 306 dagen is overleden.
Als je verkering destijds nog niet officieel gescheiden was, dan is haar destijds wettige echtgenoot waarschijnlijk aangemerkt als de vader. Afhankelijk van de regels in dat land zal ze een ontkenning vaderschap procedure kunnen beginnen. In Nederland gaat dit bij de rechtbank.
Neem contact op met een advocaat in het land waar ze woont, of met de ambassade.
Succes met de procedures, je kunt jaren bezig zijn.
Dat was in Nederland 306 dagen, maar is lang geleden afgeschaft, tenzij de mogelijke vader getrouwd was met de moeder en binnen die 306 dagen is overleden.
Als je verkering destijds nog niet officieel gescheiden was, dan is haar destijds wettige echtgenoot waarschijnlijk aangemerkt als de vader. Afhankelijk van de regels in dat land zal ze een ontkenning vaderschap procedure kunnen beginnen. In Nederland gaat dit bij de rechtbank.
Neem contact op met een advocaat in het land waar ze woont, of met de ambassade.
Succes met de procedures, je kunt jaren bezig zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 15 maart 2016 om 21:38
quote:kent schreef op 15 maart 2016 @ 21:16:
zoek het maar uit
En de ambassade heerft groot gelijk.
Jij moet je lul gewoon niet zonder condoom in een getrouwde vrouw hangen, of ze nu Nederlands of Frans is.
zoek het maar uit
En de ambassade heerft groot gelijk.
Jij moet je lul gewoon niet zonder condoom in een getrouwde vrouw hangen, of ze nu Nederlands of Frans is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"