Geld & Recht alle pijlers

buitenechtelijk kind

15-03-2016 20:48 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

heb een dochtertje in het buitenland

onlangs bij de ambassade geweest voor een NL paspoort voor haar

het leek wel of ik een crimineel was geworden

mijn vriendin was tijdens de geboorte nog in een scheiding verwikkeld helaas en deze is pas na de geboorte afgerond

dus ik kon helemaal geen NL paspoort voor haar aanvragen

weet iemand hier raad mee want ik wil heel graag een NL paspoort voor mijn dochtertje zodat zij naar NL kan komen en hier kan opgroeien
Dat kan ook hoor Snoesje.

De rest van het verhaal (achternaam en gezag) klopt wel (althans, is wat moeder mij verteld heeft), maar hoe het precies qua data zit weet ik inderdaad niet meer. Ik dacht zelf nog aan die 306 dagen, maar als dat is afgeschaft zal het wel zo zijn dat kind geboren is vóór de scheiding officieel werd.
Langdurige procedure, zo'n ontkenning (dan wel erkenning) vaderschap.

Ze mag blij zijn als het binnen een jaar klaar is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
nog even het volgende

sorry voor de stress allemaal

maar nou schijnt mijn vriendin wel een officiële scheiding van tafel en bed te hebben van 2010

en heb net het bericht van de ambassade dat ik de aanvraag voor het paspoort kan indienen
Ha wat fijn voor je!
Frankrijk is lid van de Europese Unie, dus ze kan toch gewoon naar Nederland komen? Ze mag hier wonen en werken. Jouw dochter kan ook gewoon mee naar Nederland komen?
Dubbel
quote:Robyn89 schreef op 17 maart 2016 @ 14:24:

Frankrijk is lid van de Europese Unie, dus ze kan toch gewoon naar Nederland komen? Ze mag hier wonen en werken. Jouw dochter kan ook gewoon mee naar Nederland komen?

En nu nog eens alles lezen...

TO heeft het al 3 keer gezegd. Zij heeft geen franse nationaliteit.
quote:Twido schreef op 17 maart 2016 @ 14:27:

[...]

En nu nog eens alles lezen...

TO heeft het al 3 keer gezegd. Zij heeft geen franse nationaliteit.

Oeps, ik zie nu pas dat er al tig pagina's zijn!

Ik had gewoon niet verder gekeken dan de eerste pagina. Sorrie!
In Nedrland is een svteb nog geen echtscheiding. Verheug je nog niet teveel.
quote:kent schreef op 15 maart 2016 @ 21:37:

moeder woonde al jaren niet meer bij haar exWaarom is ze dan nooit eerder gescheiden
Het valt me op dat jij het allemaal moet regelen.

Wat doet jouw vriendin zelf eigenlijk? Of wacht ze gewoon af tot jij het geregeld hebt?
Zijn vriendin kán niets regelen bij de Nederlandse ambassade of het Nederlandse consulaat.

Ze is geen Nederlandse. Misschien mag ze zelfs het gebouw niet in, vanwege "vreemd grondgebied".

Het verhaal over de svteb vind ik vaag.

Voor de Nederlandse wet ben je dan nog gewoon getrouwd.

Een svteb wordt ook niet bijgeschreven op je huwelijksakte bij de burgerlijk stand, dus voor de wet ben je dan nog steeds getrouwd.

TO, wordt er geen misbruik van je gemaakt ?

En natuurlijk mag jij die aanvraag indienen, het is alleen de vraag of je toestemming krijgt.

Maar (aan)vragen mag altijd.
Waarom wacht men gewoon niet als alles geregeld is ?
Geloof me, er zijn echt mensen die ooit voor de lol getrouwd zijn in het buitenland met een vakantieliefde, later weer naar Nederland gaan, nog een paar jaar later een leuk iemand tegenkomen en er een kindje mee maken. En dan komen ze er bij de geboorteaangifte achter dat de papa het kind niet kan erkennen, omdat de mama nog getrouwd blijkt. Die aanstaande ex opspeuren om de echtscheiding te regelen gaat héél veel tijd (en geld) kosten.

Advocaat zoeken, buitenlandse huwelijksakte opvragen, verzoekschrift opstellen, indienen bij de rechtbank, kost al snel een maand.

Laten betekenen in het buitenland, minstens drie maanden wachten. Maand wachten op een beschikking. Laten betekenen in het buitenland. Beroepstermijn 3 maanden.

Inschrijven bij de (buitenlandse) burgerlijke stand. Die moeten weer een bevestiging naar Nederland sturen zodat je gegevens in Nederland aangepast kunnen worden. Termijn onbekend.

Het beste houd je gewoon van elkaar en trouw je nooit.
hallo allemaal,

nog even een berichtje, heb net het NL paspoort voor onze dochter ontvangen

viel allemaal toch wel mee.

in ieder geval allemaal heel erg bedankt,
Gefeliciteerd !
Gefeliciteerd!!
quote:Snoesje666 schreef op 19 maart 2016 @ 15:24:

Geloof me, er zijn echt mensen die ooit voor de lol getrouwd zijn in het buitenland met een vakantieliefde, later weer naar Nederland gaan, nog een paar jaar later een leuk iemand tegenkomen en er een kindje mee maken. En dan komen ze er bij de geboorteaangifte achter dat de papa het kind niet kan erkennen, omdat de mama nog getrouwd blijkt. Die aanstaande ex opspeuren om de echtscheiding te regelen gaat héél veel tijd (en geld) kosten.

Advocaat zoeken, buitenlandse huwelijksakte opvragen, verzoekschrift opstellen, indienen bij de rechtbank, kost al snel een maand.

Laten betekenen in het buitenland, minstens drie maanden wachten. Maand wachten op een beschikking. Laten betekenen in het buitenland. Beroepstermijn 3 maanden.

Inschrijven bij de (buitenlandse) burgerlijke stand. Die moeten weer een bevestiging naar Nederland sturen zodat je gegevens in Nederland aangepast kunnen worden. Termijn onbekend.

Het beste houd je gewoon van elkaar en trouw je nooit. Hoeveel mensen vergeten er nu het feit dat ze ooit getrouwd zijn geweest?
quote:Snoesje666 schreef op 19 maart 2016 @ 15:24:

Het beste houd je gewoon van elkaar en trouw je nooit. Kijk, dat is nou pas echt een advies dat iedereen op z'n 14e ingeramd moet krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven