Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd. Hoop dat ze gewoon volgens vergunning is gaan bouwen.

Laat je ons nog wat weten, Spawater?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
aquake82 schreef:
28-05-2017 14:31
Bedankt voor de tip, we houden dit in ons achterhoofd. :) Enige waar we voor moeten opletten is dat we zelf nog binnen kunnen, want de muur staat vlak naast de ingang waarlangs je langs de voorkant naar achter kan.
Bomen mag je niet dicht bij een muur planten en ook niet dicht bij erfscheidingen.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ik wil graag horen hoe het afloopt. :-D ;)
Alle reacties Link kopieren
Helaas dames, wij zijn (nog) niet begonnen met bouwen.
We hebben de afspraak met de heiboer moeten verplaatsen.
We staan nu pas ergens na de bouwvak ingepland. Situatie met de buren is nog hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je update Spawater. Balen dat het uitgesteld is. Hopelijk komt alles goed en laten de buren je een beetje met rust en niet steeds gezeik met brieven en mails.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Aannemer zou week 21 beginnen en nu moet je de afspraak met de heiboer verzetten? Voordat je kunt bouwen moet je heien, dus eigenlijk gek dat je al wel contact had met de aannemer voor het maken van afspraken.
Hoe dan ook, vervelend voor je. Geeft je wel de tijd / gelegenheid om het juridisch helemaal dicht te timmeren en de stappen te nemen die nodig zijn om te kunnen bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
08-06-2017 11:19
Aannemer zou week 21 beginnen en nu moet je de afspraak met de heiboer verzetten? Voordat je kunt bouwen moet je heien, dus eigenlijk gek dat je al wel contact had met de aannemer voor het maken van afspraken.
Hoe dan ook, vervelend voor je. Geeft je wel de tijd / gelegenheid om het juridisch helemaal dicht te timmeren en de stappen te nemen die nodig zijn om te kunnen bouwen.
Uhm volgens mij snap ik je niet helemaal. Ons bouwbedrijf werkt bij bepaalde werkzaamheden met onderaannemers. Voor het heiwerk huren zij een externe partij in. Toen onze buren 'bezwaar' hebben gemaakt heb ik onze aannemer/bouwbedrijf op de hoogte gesteld. We hadden er samen op gehoopt dat we er met de buren wel uit zouden komen, maar helaas.

Ik heb zelf al een aantal andere heiboeren gebeld met de vraag of zij eerder kunnen, maar de meeste kunnen pas ergens in november. Wist wel dat er een drukte in de bouwwereld is, maar dat het zo erg is, had ik niet verwacht. Mega lange wachttijden voor materialen en vloeren, tekort aan metselaars en nu ook een tekort aan pur-schuim.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, in de bouw is het momenteel een gekkenhuis. Er worden veel projecten gestart, dus wachttijden van weken voor materialen, beton, pur e.d.. De prijzen schieten omhoog.

Daarnaast is er een schreeuwend tekort aan goed personeel. De goede onderaannemers die worden ingehuurd hebben ook meer werk dan ze aan kunnen.

Sterkte met wachten, wel balen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die bij een groothandel in dakbedekking werkt: die wordt totaal gek gebeld vanwege grote tekorten.

Sterkte Spawater x
Poep, wie heeft jou gescheten?
De mensen stoppen hun spaargeld in de verbouw van hun huis. Geen rente dan maar meerwaarde op het huis kweken....
Alle reacties Link kopieren
Spawater dan ben je nu nog niet met de bouw gestart?
vivaratje schreef:
08-06-2017 16:42
Spawater dan ben je nu nog niet met de bouw gestart?

Vanochtend nog niet, dus ik vermoed nu nog steeds niet. Of denk je dat ze nu opeens gestart zijn of zo?
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
08-06-2017 16:45
Vanochtend nog niet, dus ik vermoed nu nog steeds niet. Of denk je dat ze nu opeens gestart zijn of zo?
Duhh ik lees dat bericht van haar en maak er uit op dat ze nog niet begonnen zijn. Daarom vraag ik het voor de zekerheid of ik het wel goed heb gelezen.
vivaratje schreef:
08-06-2017 18:27
Duhh ik lees dat bericht van haar en maak er uit op dat ze nog niet begonnen zijn. Daarom vraag ik het voor de zekerheid of ik het wel goed heb gelezen.

Ze zegt letterlijk: 'wij zijn (nog) niet begonnen met bouwen'. Hoe zou je dat anders moeten opvatten?
Spawater82 schreef:
08-06-2017 10:06
Helaas dames, wij zijn (nog) niet begonnen met bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het inmiddels to?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook benieuwd. Ik verwacht echter geen bijzonderheden. De zomervakantie is begonnen en bouwmaterialen zijn schaars. Ik verwacht dus niet dat de bouw al begonnen is. Klopt dat Spawater?

De buren lijken zich voorlopig te beperken tot het neerzetten van die schutting. Duidelijk dat ze preventief geen juridische actie durven indernemen. Ik geef ze ook weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
02-07-2017 23:56
Ja ik ben ook benieuwd. Ik verwacht echter geen bijzonderheden. De zomervakantie is begonnen en bouwmaterialen zijn schaars. Ik verwacht dus niet dat de bouw al begonnen is. Klopt dat Spawater?

De buren lijken zich voorlopig te beperken tot het neerzetten van die schutting. Duidelijk dat ze preventief geen juridische actie durven indernemen. Ik geef ze ook weinig kans.
Het heien gebeurt pas na de bouwvak, dus lijkt me stug dat ze al begonnen zijn met bouwen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels meer nieuws?
I'm still standing
Alle reacties Link kopieren
Pouilly schreef:
17-08-2017 11:16
Inmiddels meer nieuws?
Ja was ik ook nieuwsgierig naar
Alle reacties Link kopieren
Spawater, dit je woning toevallig in TP?
Toekomstmuziek is muziek die nog gecomponeerd moet worden.
Ik vind dat altijd zo vreemd, zoveel reacties en dan ineens is to weg. Ze reageert eind juli wel nog op andere onderwerpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jullie niet vergeten.

korte update: eerst kregen we toestemming van de buren, maar die hebben ze weer ingetrokken. Dus hebben we samen gekeken naar een alternatief plan. We schuiven de woning 90cm op en de aanbouw wordt vergunningsvrij gebouwd. Hier moesten we een gewijzigde vergunningsaanvraag voor indienen en de bezwaartermijn is zaterdag verlopen. We zijn met het schuiven akkoord gegaan omdat de buren alle kosten, inclusief de vertragingskosten betalen.

We zouden deze week beginnen, maar dat is opgeschoven naar volgende week ivm met vertraging bij de heiboer. Onze aannemer is nog met bouwvak en krijg ik dus niet te pakken. Ze moeten onze kavel nog uitzetten en uitgraven. De gemeente moet hierbij aanwezig zijn, en die heeft geen afspraak staan. Ik maak me nu wel zorgen, maar me man zegt dat ik het los moet laten en we erop moeten vertrouwen dat de aannemer alles heeft geregeld. Ik heb ze gemaild, gebeld en geapt. Nu wilde ik op fb de aannemer opzoeken en zie ik onze contactpersoon. Denk je dat ik het kan maken om hem een berichtje te sturen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen.

Ga die contactpersoon niet per face book benaderen. Dat is prive, deze man zit waarschijnlijk niet te wachten op klanten die hem prive benaderen in zijn vakantie. Ik als ondernemer zijnde zou dat zeker niet waarderen.

Luister na je vriend en heb vertrouwen dat het goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
21-08-2017 10:25
Fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen.

Ga die contactpersoon niet per face book benaderen. Dat is prive, deze man zit waarschijnlijk niet te wachten op klanten die hem prive benaderen in zijn vakantie. Ik als ondernemer zijnde zou dat zeker niet waarderen.

Luister na je vriend en heb vertrouwen dat het goed komt.
Ja, maar als hij niks heeft geregeld kan er niet geboord worden en schuiven we weer op in de planning. Mocht hij het niet geregeld hebben, dan kan hij hopelijk nu nog iets regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven