Geld & Recht alle pijlers

Buren niet blij met onze garage

22-03-2017 14:27 1101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag even jullie advies.
spawater82 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 13:11
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spawater82 schreef:
28-08-2017 14:05
We hebben 2 wegen die naar onze kavel gaan. Aan de rechterzijde zit een smalle weg met deels hekwerk. De toegangsweg aan de linkerzijde is privé, maar we hebben van de eigenaar toestemming gekregen om met groot vervoer hierover heen te rijden. Dit omdat de andere weg te smal is en een boor- heistelling er niet kunnen komen.



Alle huizen hebben tot nu tot gebruik gemaakt van de priveweg en dat gaat prima. Onze heiboer, wil dat niet en zegt dat hij gebruik gaat maken van de smalle weg. Omdat de weg te smal is en hij niet kan draaien, moet het hekwerk plaatselijk verwijderd worden. Of wij dit maar even willen doen. Ze gaan over 2 dagen starten en wij krijgen opdracht de eigenaar te zoeken en het hekwerk te verwijderen. De andere weg is geen optie want hij kan daar niet overheen. Als het hekwerk niet weg is, dan wordt er niet geboord.
Waarom kan hij er niet overheen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Spawater82 schreef:
28-08-2017 14:05
We hebben 2 wegen die naar onze kavel gaan. Aan de rechterzijde zit een smalle weg met deels hekwerk. De toegangsweg aan de linkerzijde is privé, maar we hebben van de eigenaar toestemming gekregen om met groot vervoer hierover heen te rijden. Dit omdat de andere weg te smal is en een boor- heistelling er niet kunnen komen.



Alle huizen hebben tot nu tot gebruik gemaakt van de priveweg en dat gaat prima. Onze heiboer, wil dat niet en zegt dat hij gebruik gaat maken van de smalle weg. Omdat de weg te smal is en hij niet kan draaien, moet het hekwerk plaatselijk verwijderd worden. Of wij dit maar even willen doen. Ze gaan over 2 dagen starten en wij krijgen opdracht de eigenaar te zoeken en het hekwerk te verwijderen. De andere weg is geen optie want hij kan daar niet overheen. Als het hekwerk niet weg is, dan wordt er niet geboord.
Wat zijn zijn argumenten om het niet te willen? Als hij denkt dat de trillingen te veel zijn voor het huis er naast kan ik me er wat bij voorstellen, dan mag hij dokken voor schade.
Ik zou dus echt zijn redenen willen weten.
Alle reacties Link kopieren
@ als argument geeft hij aan: hij denkt dat hij de bocht niet kan maken in de prive weg. Nu is dit onterecht aangezien 5 boor-heistellingen hem al voor zijn gegaan. Dan zouden zij dit probleem toch ook moeten hebben gehad en volgens mij waren die boorstellingen zelf groter en langer. Alleen daarom hebben we toestemming van de eigenaar gekregen om die weg te gebruiken omdat het via de smalle weg niet mogelijk is.

De heiboer was niet echt voor rede vatbaar en geeft aan dat als het hek niet weg is, hij niet komt. Het hekwerk is van een hele andere eigenaar die een stukje grond aan de straat heeft. Staat dus los van de kavels.

Trilling is niet van toepassing want wij boren, dat is bijna trillingsvrij. En dat terwijl alle andere buren gewoon heien inclusief de buren die nog moeten starten.
Alle reacties Link kopieren
Spawater82 schreef:
28-08-2017 21:38
@ als argument geeft hij aan: hij denkt dat hij de bocht niet kan maken in de prive weg. Nu is dit onterecht aangezien 5 boor-heistellingen hem al voor zijn gegaan. Dan zouden zij dit probleem toch ook moeten hebben gehad en volgens mij waren die boorstellingen zelf groter en langer. Alleen daarom hebben we toestemming van de eigenaar gekregen om die weg te gebruiken omdat het via de smalle weg niet mogelijk is.

De heiboer was niet echt voor rede vatbaar en geeft aan dat als het hek niet weg is, hij niet komt. Het hekwerk is van een hele andere eigenaar die een stukje grond aan de straat heeft. Staat dus los van de kavels.

Trilling is niet van toepassing want wij boren, dat is bijna trillingsvrij. En dat terwijl alle andere buren gewoon heien inclusief de buren die nog moeten starten.
Wat een raar bedrijf. Ik weet niet of ik zaken zou willen doen met iemand die zo star is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
28-08-2017 22:04
Wat een raar bedrijf. Ik weet niet of ik zaken zou willen doen met iemand die zo star is.
Eens. Ik zou deze boer vertellen dat ie kan heien of niet, maar dat er een prima weg is en dat hij mag dokken voor de vertraging die jullie gaan oplopen omdat je een andere boer moet zoeken.

Eén en ander uiteraard via de officiele kanalen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe allemaal TO
Het zit je allemaal niet mee, Spawater. Hoe is het afgelopen met de heiboer?
andere heiboer ( aannemer ) regelen dus.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze nu daadwerkelijk aan de slag gegaan of ben je nog druk iemand anders aan het regelen?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, hoeveel gezeik kan een mens hebben? Jeetje. :hug:
Jeetje spawater, wat een verhaal... en wat een vertraging loopt de bouw op. Ik leef met je mee!
Alle reacties Link kopieren
En ondanks alle problemen de heiboer inmiddels begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Spawater, ik ben oprecht benieuwd of er al wat gebeurd is bij jullie. Hoop het!
Alle reacties Link kopieren
ik ook.
I'm still standing
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een update.

Om 6.45 hebben wij het hek verwijderd en een paal doorgezaagd zodat de boorstelling kon draaien. Op dat moment was er ook iemand aanwezig van het boorbedrijf en die gaf aan dat de weg te smal was. Hij vond het zonde dat we het hek moesten verwijderen en een paal moesten doorzagen. Ondanks dat hij er niks aan kon doen, heb ik hem wel duidelijk vermeld hoe de gang van zaken is gelopen.

Rond een uur of 3 waren ze klaar met boren en jullie raden het nooit. De boorstelling kwam via de privé weg. Is zo onze straat ingereden en voor onze kavel gestopt. De boorstelling kon zo de dieptelader oprijden. De rijplaten die wij hadden gehuurd waren dus overbodig en we hebben dus voor niks een hek verwijderd en een paal doorgezaagd.

Na twee weken zouden ze de palen doormeten, maar dit is niet gebeurd. Ze zijn het gewoon vergeten. Dus hebben we bijna een maand moeten wachten op het doormeten van de palen. Tijdens het meten kwamen ze een paal tekort en ze waren dus bang dat ze een paal te weinig geboord hadden. Uiteindelijk hebben ze de paal gevonden en alles doorgemeten. Jullie begrijpen dat ik elke keer denk dat ik alles wel heb gehad, maar op de een of andere manier weten ze me elke keer weer te verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Wow. Wat een opeenstapeling van fouten. Heb je al een dossier bij je rechtsbijstand geopend?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Echt, wat een prutsers. Dit kan toch niet zomaar?
Daar zou ik wel compensatie voor willen (hek verwijderen, rijplaten regelen, doorgezaagde paal, verloren tijd, verlaat doormeten etc.)
Alle reacties Link kopieren
Jee zeg, wat gaat het allemaal moeizaam! Sterkte, ik hoop dat het vanaf nu wat vlotter gaat lopen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Omg wat slecht dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje meegelezen met dit topic Spawater, hoe staat het nu met de bouw?
Staat dat ding er nou nog niet?
Ik snap het niet, je zegt dat andere heibedrijven wel gewoon via de priveweg zijn gegaan zonder dat er hekken gesloopt moesten worden en alles en dat daar nooit een probleem mee is geweest. Waarom heb je dan niet een van die andere bedrijven gebeld toen er zo moeilijk gedaan werd?
Moest toevallig ook aan dit topic denken deze week. Ben benieuwd hoe ver de bouw is gevorderd. En hopelijk is er een beetje normaal contact met de buren mogelijk inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar wat er al af is :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver zijn jullie nu met de bouw?
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven