Cash stuffen
dinsdag 30 september 2025 om 15:33
Ah zo. Ik interpreteerde het gewoon als alle inkomsten en uitgaven via de cash route laten lopen.
dinsdag 30 september 2025 om 18:18
Een paar duizend euro heb ik ook wel in huis. Maar dat staat verder los van stuffen. Had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me te ingewikkeld.Graze schreef: ↑29-09-2025 10:57Ik heb daar een tijd geleden al eens een topic over gemaakt en ben niet de enige:
https://forum.viva.nl/geld-recht/cashst ... ges/511377
En ieder zijn ding en hobby maar ik vind het nogal een risico om zoveel geld in huis te hebben. Sommigen pinnen hun hele maandsalaris en hebben honderden, zo niet duizenden euro's in huis in verschillende organizers. Daarnaast kost het ook geld om al die spelletjes te kopen. Ik heb wel begrepen dat sommigen na een tijdje het geld weer storten op de bank maar waarom het er dan eerst vanaf halen?! En wil je alles cash gaan betalen en alle muntjes bewaren voor spelletjes?
Heb ooit eens aan een wat grotere cashstuffer gevraagd of ze zich wel prettig voelde met zoveel geld in huis en ze vond het een aanvaardbaar risico en nu spaarde ze tenminste wat eerst niet goed lukte.
Ik snap het principe wel hoor. Maar ik heb het gewoon digitaal opgelost. Wij hebben bijvoorbeeld een aparte boodschappenrekening (met pinpas) waar we (automatisch) een reëel bedrag op storten aan het begin van de maand. Daardoor houden we dat binnen budget (meestal). En mijn salaris wordt niet op mijn lopende rekening gestort, ik heb een andere rekening met pas waar elke maand 700 naartoe gaat (vanaf de “salarisrekening”.
).
Die 700 mag dus op, is gewoon handgeld.
Ik ken ook mensen waar letterlijk alles op 1 hoop gaat, dan snap ik wel dat je geen idee hebt wat eruitgaat en waaraan.
dinsdag 30 september 2025 om 21:42
Het lijkt mij erg omslachtig. In de bankapp kun je ook overzichten draaien waar wat heen gaat. Ook heb je dan potjes waar je geld naartoe kan storten. Het is ook zonde van de rente wat je laat liggen. Op de bank krijg je niet veel maar bijv bij AH krijg je met die zegels 6% meen ik.
dinsdag 30 september 2025 om 21:50
Ik ging er door dit topic wat filmpjes over opzoeken maar het ziet er vreselijk omslachtig uit. Kreeg er ook zo'n conservatieve vibe bij dat de man werkt en het "echte" geld verdient en de vrouw mag dan spelletjes doen met gekleurde mapjes en lekker dom blijven.
Mijn bankapp geeft al de mogelijkheid om verschillende potjes te maken. Sowieso met spaarpotjes, maar ik kan ook verschillende budgetten instellen. Krijg dan ook een melding als ik op 80% en 100% van het budget zit. Daarmee lijken die mapjes al achterhaald. Moet je wel de discipline opbrengen om je er ook aan te houden natuurlijk.
Mijn bankapp geeft al de mogelijkheid om verschillende potjes te maken. Sowieso met spaarpotjes, maar ik kan ook verschillende budgetten instellen. Krijg dan ook een melding als ik op 80% en 100% van het budget zit. Daarmee lijken die mapjes al achterhaald. Moet je wel de discipline opbrengen om je er ook aan te houden natuurlijk.
dinsdag 30 september 2025 om 21:52
Ik vind dit erg denigrerend naar degene die het wel leuk vinden en handig om te doenpileapeperomioides schreef: ↑30-09-2025 21:50Ik ging er door dit topic wat filmpjes over opzoeken maar het ziet er vreselijk omslachtig uit. Kreeg er ook zo'n conservatieve vibe bij dat de man werkt en het "echte" geld verdient en de vrouw mag dan spelletjes doen met gekleurde mapjes en lekker dom blijven.
dinsdag 30 september 2025 om 22:04
Nou ja, budgetteren is al zo oud als de wereld. Daar is niks mis mee, hardstikke verstandig juist.
Maar als je er dan een leuk fancy naampje aan moet geven en eerst weer geld aan uit gaat geven, dan gaat er volgens mij wel iets scheef.
dinsdag 30 september 2025 om 22:33

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in