Geld & Recht alle pijlers

Claim n.a.v. ruzie

23-06-2010 20:15 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Case: 2 kinderen krijgen ruzie waarbij het tot een handgemeen komt. Ze zijn daarbij beiden handtastelijk! De bril van het ene kind raakt beschadigd ten gevolge van deze ruzie. De ouders van het kind claimen nu de bril bij de ouders van het andere kind.

Dekt de aansprakelijkheids-verzekering dit? Ik meen mij te herinneren dat schade ten gevolge van ruzie wordt uitgesloten!
quote:Suze2 schreef op 23 juni 2010 @ 20:44:

Pubers? Dan zeg ik schade gewoon lekker op de puber verhalen als de verzekering het niet dekt. Daar stop je per slot van rekening ook al een jaar of 14 eten in...Ik mag het dan niet met je eens zijn. Hier kan ik wel om lachen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 23 juni 2010 @ 20:43:

[...]

Ik vind dat geen oplichten. Gewoon slim formuleren.Als expliciet in de voorwaarden vermeld staat dat schade voortvloeiend uit vechtpartijen niet gedekt is klinkt die slimme formulering van jou in mijn oren toch echt als oplichting.
Maar fijn dat je wel om me kan lachen
Nog even voor alle duidelijkheid: over wat voor een schade bedrag hebben we het? 10 euro? 100 euro? 200 euro? Wat doet een beetje bril tegenwoordig?
quote:Suze2 schreef op 23 juni 2010 @ 20:46:

[...]

Als expliciet in de voorwaarden vermeld staat dat schade voortvloeiend uit vechtpartijen niet gedekt is klinkt die slimme formulering van jou in mijn oren toch echt als oplichting.Helemaal eens. Heeft niets met een goede formulering te maken, maar is gewoon liegen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Suze, mijn moeder heeft net een nieuwe besteld. Die is 700 euro kwijt (maar wel met van die speciale ouwe mensen glazen, leesbril gedeelte enzo) neem aan dat die pubers dat niet hebben
Het gaat toch niet om oplichting? Er is toch werkelijk een schade geleden.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 23 juni 2010 @ 20:50:

Suze, mijn moeder heeft net een nieuwe besteld. Die is 700 euro kwijt (maar wel met van die speciale ouwe mensen glazen, leesbril gedeelte enzo) neem aan dat die pubers dat niet hebbenNou, ik zal je vertellen dat ik een rekening van 765 euro onder mn neus heb liggen! Vandaar dat ik even twee check alvorens ik ga declareren en de kans loop dat de verzekering zegt: Helaas pindakaas
quote:Bergje65 schreef op 23 juni 2010 @ 20:50:

Het gaat toch niet om oplichting? Er is toch werkelijk een schade geleden.Ja maar je zegt zelf dat een ruzie waarschijnlijk niet gedekt is en je het dus anders moet gaan formuleren om de schade wel vergoed te krijgen
Bergje, vind dat heel veel geld.

Is het een gespecificeerde rekening?

Kan je zien waar de meeste kosten in zitten?
quote:Bergje65 schreef op 23 juni 2010 @ 20:51:

[...]

Nou, ik zal je vertellen dat ik een rekening van 765 euro onder mn neus heb liggen! Vandaar dat ik even twee check alvorens ik ga declareren en de kans loop dat de verzekering zegt: Helaas pindakaasWaar komt die bril vandaan joh, bij de goudsmit?
Indienen bij je verzekering met het eerlijke verhaal en als je verzekering het niet vergoedt de rekening declareren bij je zoon. Moet 'ie maar wat beter na leren denken voor hij klappen uitdeelt.
- Schade die wordt veroorzaakt door motorrijtuigen, vaartuigen waar voor een vaarbewijs verplicht is, caravans en luchtvaarttuigen. Hiervoor kan echter wel een aparte verzekering worden afgesloten, die voor motorrijtuigen bijvoorbeeld verplicht is zoals de WA- verzekering.

- Schade aan zaken of personen die op de polis van de aansprakelijkheidsverzekering staan vermeld zoals een partner en kinderen valt eveneens buiten de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering.

- Schade die door opzet wordt veroorzaakt zoals het moedwillig toebrengen van lichamelijk letsel in een vechtpartij of schade die veroorzaakt is onder invloed van drugs en alcohol.

- De schade die wordt veroorzaakt door een groep valt buiten de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering, want dan is er sprake van groepsaansprakelijkheid.

De aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren moet overigens niet verward worden met de verplichte Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb 6 jaar geleden iets ´creatief geformuleerd´. Iets soortgelijks.

Ik was toen zestien. Dit kostte mij een mega boete. Mijn vader heeft moeten lullen als brugman om mijn uberhaubt verzekerd te laten blijven.

Laatst wilde ik overstappen naar een andere verzekering, toen zei mijn vader (hij zit zelf in de verzekeringen) dat ik dit beter niet kon doen. De kans was groot dat dit weer boven water kwam en mijn '' oude " verzekering mij dan ook niet meer terug zou nemen. Ik wilde immers weg.

Je kan nog lang last krijgen met zoiets! ( volgens mijn vader )
Ik begrijp uit de enorme rekening dat bril totaal vernield was?!? Wat een bedrag....

Ik zou toch even met die andere ouders om tafel gaan want een goedkopere oplossing was vast wel mogelijk geweest (maar minder makkelijk dan maar even snel een nieuwe kopen waarschijnlijk).
quote:patricia1987 schreef op 23 juni 2010 @ 20:55:

Ik heb 6 jaar geleden iets ´creatief geformuleerd´. Iets soortgelijks.

Ik was toen zestien. Dit kostte mij een mega boete, mijn vader heeft moeten lullen als brugman im mijn uberhaubt verzekerd te laten blijven. Laatst wilde ik overstappen naar een andere verzekering, toen zei mijn vader (hij zit zelf in de verzekeringen) dat ik dit beter niet kon doen, de kans was groot dat dit weer boven water kwam en mijn '' oude " verzekering mij dan ook niet meer terug zou nemen, ik wilde immers weg.

Je kan nog lang last krijgen met zoiets! ( volgens mijn vader )En dat lijkt me ook iets om even goed bij stil te staan. Je Hij wil de consequenties van zijn vechtpartij niet dragen, maar wil hij wel de consequenties van fraude dragen? Het lijkt me dat je daar meer schade door krijgt dan een keer flink balen van zo'n groot bedrag (en je de volgende keer wel drie keer bedenken voor je zo'n stommiteit uit haalt).

Waarom regel jij dit nu weer voor je zoon trouwens? Hij is toch minderjarig? Laat die jongen toch gewoon eens op eigen benen staan en verantwoordelijkheid dragen voor zijn eigen gedrag. Dit is niet je eerste topic waarin je vraagt hoe je financiële issues op kunt lossen voor je volwassen zoon... Laat het aan hem, dan leert hij er misschien nog iets van.
Hoe oud was die bril? Wat heeft de vorige bril gekost? Wie is er begonnen met vechten? Kunnen de pubbers hier nog lering uit trekken?
Mijn hemel, dik 700 euro???

Mijn bril vond ik met 350 euro al aan de prijs....

Idd, is de rekening gespecificeerd? Ik vind het wel heel veel geld.

Ik zou ook puber er voor op laten draaien. Jammer, maar dan leert hij gelijk dat zijn acties gevolgen hebben.
quote:Suze2 schreef op 23 juni 2010 @ 20:44:

Pubers? Dan zeg ik schade gewoon lekker op de puber verhalen als de verzekering het niet dekt. Daar stop je per slot van rekening ook al een jaar of 14 eten in...

En helemaal mee eens, trouwens. Natuurlijk is het wel oplichting. De waarheid geweld aandoen omdat je anders niets uitgekeerd krijgt, is gewoon oplichting. Bah.

Bergje: rekening betalen aan die ouders en het inhouden van het zakgeld van je zoon, of zeggen dat-ie vakken moet gaan vullen bij de Ap, om jou terug te kunnen betalen.

Schaam je, dat je zelfs maar overweegt om dit bedrag bij de verzekering te claimen.
.
Ruim 700 euro kan best, trouwens. Ik heb onlangs een nieuwe bril gekocht en die kostte bijna 900 euro. Duur montuur en moeilijke glazen, dan krijg je dat.
.
Maar volgens mij wordt het wél gedekt.
Trouwens, waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Ik zou het door beide pubers laten betalen.

Overigens zou ik de rekening van 750 euro voor een bril heel erg snel weer terug geven. Belachelijk bedrag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2010 @ 21:07:

Maar volgens mij wordt het wél gedekt.Het rijtje dat jij postte, waren uitsluitingsgronden.
.
quote:Mariannanas schreef op 23 juni 2010 @ 21:09:

[...]

Het rijtje dat jij postte, waren uitsluitingsgronden.Ja, daarom.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 23 juni 2010 @ 21:08:

Trouwens, waar 2 vechten hebben 2 schuld. Eh........ soms is er één begonnen, hoor.

Ik zou het door beide pubers laten betalen.

Overigens zou ik de rekening van 750 euro voor een bril heel erg snel weer terug geven. Belachelijk bedrag.Is een hoog bedrag, ja. Maar als dat ding echt zo duur was is het natuurlijk ook nogal raar om te zeggen dat je geen dúre bril vergoedt, alleen Hans Anders brillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven