Geld & Recht alle pijlers

conflict met mediamarkt

20-05-2011 17:12 66 berichten
Dank voor de input allemaal!!
<FlauweModus>Is je Mac stuk? </FlauweModus>
Bedankt voor alle Goede raad en advies, ik ga er mee aan de slag!

-als morgen toch de dag des oordeels is, mag dan als eerste de mm opgezwolgen worden? lijkt me wel zo fair-
Alle reacties Link kopieren
Hahah! Mijn zegen heb je!

Succes!
Ben heel benieuwd naar de uitkomst SG! Ik verbaas me er ook wel eens over dat consumenten zich zo makkelijk af laten schepen. Ik denk ook dat je gewoon in je recht staat. Binnen twee jaar stuk is gewoon een ondeugdelijk product, en het is niet redelijk om jou in de reparatiekosten te laten delen. Het is immers een slecht product, daar kan jij niks aan doen.

En met een beetje geluk is een dagvaarding naar het hoofdkantoor al voldoende om ze over de brug te laten komen.
Je hebt idd garantie op de verwachte levensduur van een apparaat. Dus dat ene jaar dat ze je geven is onzin. En garantie BIJKOPEN helemaal! Maar ja, ze gaan ervan uit dat mensen dat niet weten of niet de moeite willen nemen om een zaak te starten. Dat zouden dus meer mensen wel moeten doen!

Namens de hele mensheid: succes SG! We staan achter je!
quote:emaille schreef op 20 mei 2011 @ 19:57:

Je hebt idd garantie op de verwachte levensduur van een apparaat. Dus dat ene jaar dat ze je geven is onzin. En garantie BIJKOPEN helemaal! Maar ja, ze gaan ervan uit dat mensen dat niet weten of niet de moeite willen nemen om een zaak te starten. Dat zouden dus meer mensen wel moeten doen!

Namens de hele mensheid: succes SG! We staan achter je!*voelt zich nu net Bruce Willis in Armageddon* (je weet wel, met de aarde die morgen vergaat enzo )

A girl's gotta do, what a girl's gotta do!!
Misschien werkt het ook niet helemaal als je een uur ergens gaat staan toeteren. Ook ik heb ooit een Harman Kardon versterker gekocht bij Mediamarkt. Deze ging na ruim 2 jaar kapot. Ik heb gewoon gebeld en netjes gevraagd of er een oplossing voor mijn probleem was en ik kreeg als antwoord:"Tuurlijk mevrouw, als u hem meeneemt mag u een nieuwe uitzoeken, want deze hebben we niet meer, of u krijgt uw geld terug" Zo gezegd zo gedaan en ik kreeg het volledige aankoopbedrag terug.
Dit is wel interessant, maw ze gaan nooit alles vergoeden dus bespaar je de gang naar de rechter:

In boek 7 artikel 17 van het Burgerlijk Wetboek staat namelijk dat een product moet voldoen aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben. Van de meeste apparaten mag u dus ook verwachten dat ze veel langer meegaan dan de garantietermijn van een jaar. Om op deze regel aanspraak te kunnen maken, mag het defect niet aan uzelf te wijten zijn. Bovendien moet u kunnen aantonen dat er sprake is van vroegtijdige slijtage.

Om dat te bewijzen, kunt u de producent naar de verwachte levensduur van het apparaat vragen. Zo kan de verwachte levensduur van een televisie van ¤500 tien jaar zijn. Als deze het na vijf jaar begeeft en de reparatie kost ¤200, hoeft u daarvoor niet volledig op te draaien, maar betaalt u in principe 5/10 x 200 = ¤100. De rest hoort de leverancier voor zijn rekening te nemen.

Product Wettelijke levensduur

Digitale camera 5 jaarNotebook 5 jaarDesktop PC 5 jaarHarde schijf 5 jaarPrinter 5 jaarMP3 speler 3 jaarAccu 3 jaarDVD/HD speler/recorder 8 jaarLCD/Plasma TV 8 jaarMobiele telefoon 5 jaar
quote:MamaMitchie schreef op 20 mei 2011 @ 21:00:

Misschien werkt het ook niet helemaal als je een uur ergens gaat staan toeteren. Ook ik heb ooit een Harman Kardon versterker gekocht bij Mediamarkt. Deze ging na ruim 2 jaar kapot. Ik heb gewoon gebeld en netjes gevraagd of er een oplossing voor mijn probleem was en ik kreeg als antwoord:"Tuurlijk mevrouw, als u hem meeneemt mag u een nieuwe uitzoeken, want deze hebben we niet meer, of u krijgt uw geld terug" Zo gezegd zo gedaan en ik kreeg het volledige aankoopbedrag terug.

Ik denk ook dat de aangeslagen toon in eerste instantie veel verschil maakt.

Toen mijn bijna twee jaar oude laptop stuk ging, is deze tot twee keer toe op kosten van de Media Markt gerepareerd. Toen hij er vervolgens weer binnen korte tijd mee ophield heb ik netjes het aankoopbedrag terug gekregen, vergezeld van excuses voor het ongemak.

Ook ik ben begonnen met gewoon vriendelijk vragen of er een oplossing was voor mijn probleem in plaats van mede te delen waar ik recht op meende te hebben of dit per brief te eisen. Laat staan dat ik ergens aan een balie een uur heb staan toeteren.
Tjongejonge, je hebt al 2 jaar gebruik van je PC kunnen maken en nu eis je dat MM de reparatiekosten volledig voor zijn rekening neemt? Hij heeft het 2 jaar wel naar behoren gedaan, dus je zult toch gedeelte van de reparatiekosten zelf moeten betalen.

Ga maar lekker een rechtszaak aanspannen, dat zal je wel meer geld gaan kosten dan die reparatie.
Je vangt overigens nog altijd meer vliegen met stroop dan met azijn.
quote:layla1969 schreef op 21 mei 2011 @ 09:15:

Tjongejonge, je hebt al 2 jaar gebruik van je PC kunnen maken en nu eis je dat MM de reparatiekosten volledig voor zijn rekening neemt? Hij heeft het 2 jaar wel naar behoren gedaan, dus je zult toch gedeelte van de reparatiekosten zelf moeten betalen.

Ga maar lekker een rechtszaak aanspannen, dat zal je wel meer geld gaan kosten dan die reparatie.dat is dus niet reeel, en zal ook geen standhouden voor een rechter.... die twee jaar zal je echt zelf voor je rekening moeten nemen. Dus ongeveer 50% van de kosten zelf betalen is heel redelijk.
quote:annajohanna schreef op 20 mei 2011 @ 23:12:

[...]

Ik denk ook dat de aangeslagen toon in eerste instantie veel verschil maakt.

Toen mijn bijna twee jaar oude laptop stuk ging, is deze tot twee keer toe op kosten van de Media Markt gerepareerd. Toen hij er vervolgens weer binnen korte tijd mee ophield heb ik netjes het aankoopbedrag terug gekregen, vergezeld van excuses voor het ongemak.

Ook ik ben begonnen met gewoon vriendelijk vragen of er een oplossing was voor mijn probleem in plaats van mede te delen waar ik recht op meende te hebben of dit per brief te eisen. Laat staan dat ik ergens aan een balie een uur heb staan toeteren.

Jeetje, je was rr niet bij, dus je weet helemaal niet hoe het is gegaan. Ik ben de eerste drie kwartier heel vriendelijk gebleven, maar toen de jongen achter de balie een geirriteerde toon kreeg, kreeg ik die ook.

Je weet helemaal niet hoe het is gegaan, en de chronologische volgorde in het verhaal snap je ook al niet, dus, nevermind.....
laatste reactie niet gelezen dus slaat nergens meer op *solly*
Maar wat vind je van de 50% betalen?
quote:SeptemberGirl schreef op 21 mei 2011 @ 14:19:

Je weet helemaal niet hoe het is gegaan, en de chronologische volgorde in het verhaal snap je ook al niet, dus, nevermind.....

Ik heb gewoon overgenomen wat je zelf in de openingspost hebt geschreven.

Beetje flauw om dat dan vervolgens te verwijderen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven