Geld & Recht alle pijlers

Conflict verkoper

14-11-2019 17:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik zit met een flink probleem in mijn maag. Tijdje terug heb ik iets gekocht op marktplaats van een handelaar ( officieel ingeschreven op kvk). Nu is het product ondeugdelijk en na een aantal reparaties komt de verkoper ermee dat het idd geen juist product is. Na veel heen en weer berichten wil ik mijn geld terug ( gaat om een flink bedrag, aantal honderden euro’s), de verkoper heeft toegezegd het terug te nemen aan de telefoon. Nu is het geval dat de verkoper elke keer uit zit te stellen om een afspraak te maken. Wat kan ik het beste doen? Het zit mij enorm hoog.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Aangetekende brief sturen met daarin vermeld dat verkoper op datum telefoongesprek heeft bevestigd het artikel terug te nemen en het aankoopbedrag terug te geven.
Aangegeven dat hij daarvoor 2 weken de tijd heeft en dat je anders juridische stappen gaat ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Auberginetje schreef:
14-11-2019 17:18
Aangetekende brief sturen met daarin vermeld dat verkoper op datum telefoongesprek heeft bevestigd het artikel terug te nemen en het aankoopbedrag terug te geven.
Aangegeven dat hij daarvoor 2 weken de tijd heeft en dat je anders juridische stappen gaat ondernemen.
Bedankt, kan ik dat ook via de mail sturen?
Voor iedereen een groene tuin
Via de mail contact met hem zoeken, dan heb je in ieder geval bewijsbare communicatie.

Elke minuut dat je je druk maakt is een vergalde minuut van je leven die nooit meer terugkomt, dus relax, moeilijk, maar probeer het en ga uit van een goede afloop. Hij heeft toegegeven dat het product ondeugdelijk is, nu nog zwart op wit.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2019 17:20
Via de mail contact met hem zoeken, dan heb je in ieder geval bewijsbare communicatie.

Elke minuut dat je je druk maakt is een vergalde minuut van je leven die nooit meer terugkomt, dus relax, moeilijk, maar probeer het en ga uit van een goede afloop. Hij heeft toegegeven dat het product ondeugdelijk is, nu nog zwart op wit.
Dankje, het voelt zo onrechtvaardig @(
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
14-11-2019 17:23
Dankje, het voelt zo onrechtvaardig @(
Snap ik, maar hij behoort zich rot te voelen, niet jij.

Stuur dat mailtje maar.
GroenTuintje schreef:
14-11-2019 17:20
Bedankt, kan ik dat ook via de mail sturen?

Ik zou inderdaad mailen en geen aangetekende brief verzenden. Als de mail beantwoord wordt is dat net goed/beter bewijs dan een aangetekende brief en een aangetekende brief roept meteen weerstand op; een mail niet.

Blijf (via de mail) in gesprek en geef anders gewoon aan dat je je zorgen maakt omdat hij het steeds uit lijkt te stellen. Vraag of hij je zorgen weg kan nemen met een concrete afspraak. Of vraag of het ergens aan ligt dat hij niet 'over de brug komt'.

Het beste is als je zo concreet mogelijk (maar vriendelijk) zwart op wit krijgt dat hij jou terug gaat betalen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2019 17:33
Snap ik, maar hij behoort zich rot te voelen, niet jij.

Stuur dat mailtje maar.
Ja, heb ik gedaan. Ik ben er gewoon beroerd van.. :@@:
Voor iedereen een groene tuin
Wat moet er nu nog geregeld worden eigenlijk? Het ophalen? Het is geen kwestie van geld terug storten en opsturen?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
14-11-2019 17:37
Ik zou inderdaad mailen en geen aangetekende brief verzenden. Als de mail beantwoord wordt is dat net goed/beter bewijs dan een aangetekende brief en een aangetekende brief roept meteen weerstand op; een mail niet.

Blijf (via de mail) in gesprek en geef anders gewoon aan dat je je zorgen maakt omdat hij het steeds uit lijkt te stellen. Vraag of hij je zorgen weg kan nemen met een concrete afspraak. Of vraag of het ergens aan ligt dat hij niet 'over de brug komt'.

Het beste is als je zo concreet mogelijk (maar vriendelijk) zwart op wit krijgt dat hij jou terug gaat betalen.
Ja precies, dat doe ik ook. Bedankt :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
14-11-2019 17:41
Wat moet er nu nog geregeld worden eigenlijk? Het ophalen? Het is geen kwestie van geld terug storten en opsturen?
Producten moeten terug en het geld moet dan weer terug aan ons. We weten waar we moeten zijn qua adres ( producten zijn opgehaald)
Voor iedereen een groene tuin
Mijn ervaring met marktplaatshandelaren is overigens niet dat het doorgaans oplichters zijn maar vooral dat ze minder professioneel zijn. Dus niet direct onwelwillend, maar vooral niet zo goed georganiseerd. Uiteraard kan je altijd een rotte appel treffen, maar als er al diverse reparaties zijn uitgevoerd en de verkoper heeft zelf ook al erkent dat het een ondeugdelijk product is, dan lijkt het mij niet iemand die er op uit is je een oor aan te naaien. Dan had de verkoper waarschijnlijk niks gedaan en ontkent dat er iets mis zou zijn denk ik.

En het scheelt ook al veel dat je een adres hebt ;-)

Ik zou er niet wakker van liggen, gewoon even proberen concreet te worden met het plannen van een datum.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
14-11-2019 17:46
Mijn ervaring met marktplaatshandelaren is overigens niet dat het doorgaans oplichters zijn maar vooral dat ze minder professioneel zijn. Dus niet direct onwelwillend, maar vooral niet zo goed georganiseerd. Uiteraard kan je altijd een rotte appel treffen, maar als er al diverse reparaties zijn uitgevoerd en de verkoper heeft zelf ook al erkent dat het een ondeugdelijk product is, dan lijkt het mij niet iemand die er op uit is je een oor aan te naaien. Dan had de verkoper waarschijnlijk niks gedaan en ontkent dat er iets mis zou zijn denk ik.
De verkoper is officieel handelaar van het desbetreffende product. Hij schijnt bekend te zijn in die wereld, en verkoopt internationaal. Alleen de producten die wij kochten waren anders. Ik dacht ook eerst een eerlijke handelaar te treffen maar mijn gevoel zegt steeds meer dat het niet zo’n net persoon is.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook vreemd vind, is dat bij de reparaties de afspraken wel concreet waren, maar nu ik de koop wil ontbinden, lijkt de verkoper tegen te werken.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
14-11-2019 17:54
Wat ik ook vreemd vind, is dat bij de reparaties de afspraken wel concreet waren, maar nu ik de koop wil ontbinden, lijkt de verkoper tegen te werken.

De verkoper heeft er niks mee te winnen, dus zal daarom de boot misschien afhouden of in elk geval het niet hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Misschien kan je je vraag concreter maken? Niet 'wanneer spreken we af' maar 'ik kan volgende week dan en dan, wanneer kan jij?'
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
14-11-2019 17:59
De verkoper heeft er niks mee te winnen, dus zal daarom de boot misschien afhouden of in elk geval het niet hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Misschien kan je je vraag concreter maken? Niet 'wanneer spreken we af' maar 'ik kan volgende week dan en dan, wanneer kan jij?'
Ja precies, ga ik doen. We hebben het gevoel aan het lijntje te worden gehouden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb antwoord terug “ ik bericht u van het weekend”. Wat moet ik hiermee? De verkoper wil nog steeds niet concreet afspreken? Zal het helpen om langs te gaan op de bonnefooi?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
14-11-2019 18:36
Ik heb antwoord terug “ ik bericht u van het weekend”. Wat moet ik hiermee? De verkoper wil nog steeds niet concreet afspreken? Zal het helpen om langs te gaan op de bonnefooi?

Dat kan je prima doen, maar dan wel volgende week; dan kan je in elk geval aangeven dat je maar eens langs bent gekomen omdat hij dit weekend geen antwoord heeft gegeven.

Nu heb je een antwoord en zou ik in elk geval dit weekend verder afwachten. Je kan hoog uit nog een berichtje terug sturen: 'heel graag en graag met een concrete datum waarop we kunnen afspreken zodat we het kunnen afronden'.

Ik vind het op zich weer positief dat er toch snel een antwoord komt ook al is het niet meteen een concreet antwoord. Ik wil niet hopeloos positief zijn, maar iemand die kwaadwillend is laat meestal sowieso niet zo snel iets horen. Die reageert doorgaans helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
14-11-2019 18:46
Dat kan je prima doen, maar dan wel volgende week; dan kan je in elk geval aangeven dat je maar eens langs bent gekomen omdat hij dit weekend geen antwoord heeft gegeven.

Nu heb je een antwoord en zou ik in elk geval dit weekend verder afwachten. Je kan hoog uit nog een berichtje terug sturen: 'heel graag en graag met een concrete datum waarop we kunnen afspreken zodat we het kunnen afronden'.

Ik vind het op zich weer positief dat er toch snel een antwoord komt ook al is het niet meteen een concreet antwoord. Ik wil niet hopeloos positief zijn, maar iemand die kwaadwillend is laat meestal sowieso niet zo snel iets horen. Die reageert doorgaans helemaal niet.
Okay, ik heb namelijk het gevoel dat de verkoper tegen gaat zitten werken. En als we langs zouden gaan, de confrontatie groter is dan via mails.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
@Shifty. Heb nog steeds geen concrete afspraak met de verkoper. De verkoper zou contact opnemen maar heeft dit niet gedaan. Wat moet ik nou doen?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
17-11-2019 11:14
@Shifty. Heb nog steeds geen concrete afspraak met de verkoper. De verkoper zou contact opnemen maar heeft dit niet gedaan. Wat moet ik nou doen?
het weekend is nog niet afgelopen. Morgen weer mailen en concreet een dag en tijd voorstellen dat je langskomt en het geld cash wil terughebben. (en hem de producten overhandigd)
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
14-11-2019 17:46
Producten moeten terug en het geld moet dan weer terug aan ons. We weten waar we moeten zijn qua adres ( producten zijn opgehaald)
Als je het hebt opgehaald, dan zou ik met de producten daar weer heen gaan, en het gelijk, ter plekke gaan regelen. Laat je niet zo aan het lijntje houden joh!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik zit er ook echt aan te denken om gewoon op de bonnefooi langs te gaan met de artikelen... de verkoper houdt ons flink aan het lijntje bah..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben langs geweest, de verkoper was nogal agressief qua taal. We hebben een afspraak staan, tijd is wel onbekend. Tot die tijd afwachten weer.... echt zo vervelend dit allemaal. De verkoper wilde het niet meteen afhandelen, wat wel vreemd is( meerdere mensen voorgelegd en die vinden het ook raar allemaal).
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet afschepen en wees zelf direct in dat je wil / vraagt. Ik had een conflict met een winkel die product ook zouden installeren. Door verkeerd advies van hun kon dat niet geinstalleerd worden. Ik heb de meerkosten op hen verhaald. Ik heb duidelijk de gang van zaken opgeschreven en gezegd dat ik uiterlijk op datum x verwacht dat het geld op mijn rekening staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven