Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians, deel 7

10-08-2018 22:34 278 berichten
Deel 7 alweer!

Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache



Links over besparen, consuminderen etc:
Min of Meer
Lekker Leven Met Minder
Zuinigaan
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Meer geld minder stress
Financieel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Miss Happy Money
Gierige Gerda
Geldnerd
Zuinige Man
Mevrouw Money Wenkbrauw
Struikelen (Mariima)
Niet Tot 71
The Happy Financial
Finance Monkey
De Budgetman
ConsuminderSingle
Het Rijke Wijf
Project Lonica
Lineaire hypotheek versneld naar 0
Geen Baan Meer
Conservatieve Geldzaken
Genoegzaam
Dromen en Doen


Deel 6



Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 16:12
37.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dat er weer wat leven was in dit topic, leuk!

We hebben zonder er veel moeite voor te hoeven doen veel gespaard dit jaar en ook 25000 op de hypotheek afgelost.

Inderdaad ook verder weinig kosten aan kleding en vakanties, wegens corona. Positief aan de hele situatie is ook dat we nu allebei thuis werken en dat voor onze banen goed werkt en veel reistijd scheelt, dus veel meer quality time met ons gezin. Dat hopen we er, ook na corona, in te houden.

Leuke consumindertip in coronatijd is ook de spelotheek, waar we voor onszelf nu ook veel bordspellen lenen, heel leuk om zo wat spellen uit te proberen zonder dat het veel geld kost.
Alle reacties Link kopieren
Zo de nieuwe WOZ waarde is binnen. Ruim 10% hoger dan vorig jaar. Helaas ook daadwerkelijk terecht, want de (gelijke) huizen in de buurt gaan ook voor dergelijke prijzen van de hand. Voordeel is wel dat onze risico opslag omlaag gaat waardoor we 0,10% minder aan hypotheekrente gaan betalen.....

Jullie hem al binnen en weer doorgegeven?
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet binnen. Maar sommige dingen gaan nog via partner. Echt heel suf.

Nou ja, ex-partner. Sinds eind vorig jaar hebben we het uitgemaakt. Aan de ene kant jammer dat het uit is, aan de andere kant is het gewoon beter voor ons allebei. En begin januari heb ik het huis overgenomen. Binnenkort gaat hij naar zijn eigen casa.

Dus nu weer een hypotheek. Een kleintje dan, want het huis was volledig afgelost. Met terugwerkende kracht ben ik blij dat we dit gedaan hebben, want daardoor kon ik het huis gewoon overnemen. Wie weet wat er gebeurd was als we het geld gewoon op een spaarrekening hadden gezet. Nou ja, ik gok dat ik het dan wel geinvesteerd had, maar dan had ik er misschien weer slecht bijgekund.

Ex-partner kon nu hierdoor ook heel makkelijk een ander huis kopen, want ook minimale financiering nodig.

Voor komend jaar geen wilde geldplannen. Verre reizen zit er sowieso niet in, misschien een reisje in Europa of Nederland. Ik moet wel wat nieuwe meubels hebben en zo, maar ik wil wat meer richting vintage/tweedehands gaan kijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven