Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Mede naar aanleiding van dit topic hebben wij een aflossing in onze hypotheek gedaan. Begin januari gaan we dit weer doen, om de boeterente van 2016 te gebruiken. Ons spaargeld is daardoor wel geslonken. We hebben op dit moment wel een buffer. Die buffer wil ik zo optimaal mogelijk laten renderen. Omdat ik niet verwacht dat we de buffer nodig gaan hebben komend jaar (en we daarnaast per maand goed kunnen bijsparen) wil ik de buffer een jaar vastzetten. Ik heb op dehoogstespaarrente.nl gekeken naar mogelijkheden, onder andere Argenta kwam daaruit met een redelijk hoge rente. Iemand ervaring met deze bank, of wellicht een andere mogelijkheid?
Als je zeker weet dat je je geld voor een bepaalde periode kunt missen zou je ook voor een deposito kunnen kiezen. Vaak krijg je daar net iets meer rente dan op een spaarrekening.
Daar zit ik inderdaad aan te denken. Heb jij nog tips welke bank ik zou kunnen kiezen prik? Wij bankieren nu bij de Ing?
Allemaal de beste wensen voor 2016!

Hebben jullie een gezellige avond gehad? Wij hielden het niet vol tot 12 uur Wel om 12 uur er weer uit gegaan, ons zoontje was wakker geworden van het lawaai. Hij vond het vuurwerk machtig mooi
quote:petram schreef op 31 december 2015 @ 21:48:

Daar zit ik inderdaad aan te denken. Heb jij nog tips welke bank ik zou kunnen kiezen prik? Wij bankieren nu bij de Ing?

Ik heb ook wat geld vaststaan, maar daarvoor heb ik gewoon gekeken bij welke bank ik de hoogste rente kreeg voor de gewenste periode. In de tijd dat ik het vastzette was dat bij ATB voor een jaar, en bij Centraal Beheer voor drie en vijf jaar. Maar dat kan nu wel weer heel anders zijn. Er zijn wel vergelijkingsmateriaal die ook de rentes op deposito's vergelijken.

De beste wensen allemaal!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Gelukkig nieuwjaar!

Wij hebben heel consuminderig/knieperig zelf geen vuurwerk afgestoken, maar wel meegekeken naar het vuurwerk van de buren. Buurjongen heeft voor vele honderden euro's de lucht in geschoten en de buurman van daarnaast ook. Ik vind het zonde van het geld (en gevaarlijk en slecht voor het milieu), maar als het dan toch gedaan wordt kun je er maar beter met zoveel mogelijk mensen van genieten.
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Dat het maar een heel knieperig en consuminderig jaar mag worden voor iedereen
Haha, wij ook hoor. Ik vind vuurwerk eng en houd ook niet van dat geknal, maar ik vind het wel mooi om te zien. We wonen dit jaar voor het eerst in een appartement, dus we hadden vanuit ons huis een prachtig uitzicht naar drie kanten, met het mooiste vuurwerk op ooghoogte. We hebben echt staan genieten vannacht!
Ik snap het nooit zo als mensen voor veel geld vuurwerk kopen (ook voor weinig geld niet ) en vervolgens tot 1 uur if nog later nog bezig zijn om het af te steken, want het is nog niet op.

Op een gegeven moment is de lol en interesse er toch wel vanaf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik snap ook nooit wat de lol er van is. Ik heb er dan ook nog nooit één cent aan uitgegeven, en dat blijft zo.
Meer dan 1.29 voor een pak sterretjes voor dochter geven wij hier ook niet uit.

Vind het en zonde van mijn geld en hou niet van zelf afsteken.
Gelukkig nieuwjaar!

De lol van vuurwerk zie ik ook niet. Ja, mooi om naar siervuurwerk te kijken als je er goed zicht op hebt. Ik miste gisteren ons oude huis op tien hoog voor het eerst. Daar zag ik het vuurwerk van de halve stad naar boven gaan. Met echt mooi spul, van die hele dure pijlen die langzaam uit elkaar knallen en dan perfect ronde bollen in een kleur geven.

De kat had er gisteren verrassend weinig last van. Wisselt echt per jaar of het beest het een beetje trekt.
Gelukkig nieuwjaar!!

Wij zijn op Texel en daar was zoals altijd weinig afgeschoten. Heb weinig met vuurwerk. (Zonde van t geld en milieuvervuiling.)

@Petram: heb van de week een rekening geopend bij Argenta. Ga een deposito van 3 jaar openen (kan het geld missen en heb een buffer).

Gaat snel en is veilig.
Jeej!! Rente op de spaarrekening wordt binnenkort gestort! (Nog geen 300 eurie maargoed)
Gelukkig en een gezond nieuwjaar allemaal!

@Bumba: fijn dat je nu duidelijkheid hebt, en dat je nu van je klachten geholpen kan worden.

Mijn voornemen voor 2016 is meer consuminderen en wat meer leren sparen, nu geef ik al te makkelijk geld uit aan onzin dingen, en dit wil ik niet meer gaan doen. Ook wil ik dit jaar geen dure zomervakantie, maar een stedentrip naar London of Parijs maken, en mezelf en dochter verder in Nederland vermaken.
quote:mariellet schreef op 01 januari 2016 @ 11:08:

Jeej!! Rente op de spaarrekening wordt binnenkort gestort! (Nog geen 300 eurie maargoed)

Nav jou berichtje gelijk even gekeken bij de Rabo rekening, 26 euro hier

Gelukkig hebben we nog een spaarrekening alleen daar krijgen we maandelijks de rente dus dat zal ook niet al te veel zijn na dit dure jaar.

Goed voornemen voor 2016, spaarrekening flink spekken
Na ik zat met 4 rekeningen (3 verschillende bij rabobank en 1 bij sns (wel 1.2 procent rente!! :P) op zo'n 250/260. Ik had me iets meer ingebeeld.
De beste wensen allemaal!

Wij willen dit jaar niks meer kopen. Ja tuurlijk, wel boodschappen enzo, maar verder eigenlijk niet. Met geen kleren en schoenen kopen waren we al bezig, maar we willen dit uitbreiden. We hebben alles wat we nodig hebben en als er iets kapot gaat willen we eerst creatief zijn, misschien missen we het niet eens. En als we echt iets moeten kopen gaan we eerst voor tweedehands kijken. Ik vind het vooral heel leuk dat we dit samen hebben bedacht en besloten. Ik ben de die-hard hier, maar mijn vriend schuift ook steeds meer op.

Hebben jullie trouwens gelezen over de belasting op gas? Die gaat met 30 procent omhoog... Idioot veel natuurlijk... We hadden al zonnepanelen, maar gaan nu dus ook maar eens kijken hoe we (nog) minder gas kunnen verbruiken. De verwarming staat hier haast niet aan, dus dat wordt korter douchen ben ik bang, dat is mijn guilty pleasure haha
@Minimalista, mooi streven! Dat van die gasprijs wist ik niet...

Hier 70 euro rente. Nou ja, ik had er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht, dus nu is het toch een klein kadootje. Ach, die mooie, oude tijd, toen de spaarrente nog 8% was... Heb eind oktober (vanwege die lage rente) een beleggingsrekening geopend bij de Triodosbank. Daar nu toch al een rendement van 0,7%...
Die 30% belastingverhoging op gas is absurd!

Ik val in de categorie die zou profiteren van de belastingverlichting van 5 miljard, maar met deze verhoging en de verhoging op de jaarlijkse gemeentelasten, verdwijnt die meevaller als sneeuw voor de zon.
Ja ze weten het geld wel weer te innen. Ben ook benieuwd naar de kattenbelasting, wij hebben er een dus dat zou dan ook nog 125 euro moeten gaan kosten...
Wij kregen dit jaar vrij weinig rente, maar dat kwam omdat ik in Oktober mijn spaargeld bij de ASN bank heb weggehaald en op de RABO heb gezet, dus in die 2 maanden is er niet veel opgebouwd. Maar ik Oktober had ik wel al rente gekregen van die opgeheven spaarrekening. IK heb alleen niet echt bijgehouden hoeveel het was...
Kattenbelasting?

Is dat nieuw? Beetje lastig opsporen lijkt me.
Goh dat vd verhoging vd belasting op gas wist ik nog niet. Vriend werkt in die sector en zegt dat het komt omdat we ons gas nu uit Noorwegen en Rusland moeten importeren sinds Groningen stil ligt. Op zich logisch, maar wel een flinke verhoging zeg.

Wij hebben wat vuurwerk afgestoken wat vriend over had van vorig jaar en verder genoten vh siervuurwerk van buurtgenoten. Was de eerste O&N in onze nieuwe woonplaats dus het was leuk om ff bij de buren te worden uitgenodigd enzo.

Streven voor 2016: een belans vinden tussen sparen en geld uitgeven aan mijn 2 passies (dansen en reizen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven