Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Pfiew het bleek een misverstand, ik heb goedkeuring maar idd vroeg me oom af: waarom zou dat nogmaals moeten als een arts ernaar heeft gekeken?
Gefeliciteerd Bumba! Mooi nieuws om 2015 mee te eindigen!

Wanneer wordt je geopereerd? of is dat nog onduidelijk?
Het bericht van goedkeuring wordt vandaag naar het ziekenhuis gestuurd en dan kan ik in het nieuwe jaar een afspraak maken. Volgens zeggen staat er een wachtrij van 1 tot 2 maanden, dus het zal ergens januari of februari worden, verwacht ik.... Wel heeeel erg spannend pffhhh
Alle reacties Link kopieren
Fijn Bumba!
quote:Bumba1985 schreef op 31 december 2015 @ 11:20:

Het bericht van goedkeuring wordt vandaag naar het ziekenhuis gestuurd en dan kan ik in het nieuwe jaar een afspraak maken. Volgens zeggen staat er een wachtrij van 1 tot 2 maanden, dus het zal ergens januari of februari worden, verwacht ik.... Wel heeeel erg spannend pffhhh Dat is dan toch nog goed nieuws zo op de laatste dag van het jaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Fiin hoor bumba. Ik schrok al.
.
quote:Minimalista schreef op 30 december 2015 @ 16:21:

Jullie hebben me geïnspireerd met het jaarlijks betalen van de zorgverzekering. Na wat gedoe (ik betaalde tot nu toe via mijn salaris en dat moest omgezet) ga ik ook per jaar betalen. Scheelt 3,1 procent! En ons eigen risico wat omhoog, weinig risico maar scheelt wel veel geld.

En toen was ik op dreef en heb ik alle andere verzekeringen ook op per jaar betalen ingesteld. Wij besparen mooi weer een boel geld. Bedankt voor de tip!

Hoe heb je dit gedaan, gaat dat via personeelszaken of zo?

Ik vind het wel een goed idee maar geen flauw idee hoe je dat moet doen als het van je salaris wordt ingehouden.
Oh wat fijn Bumba! Gefeliciteerd!
Ik lees al een tijdje mee en wil graag wat actiever worden in dit topic!

Ook ik probeer te consuminderen om op die manier duurzamer te leven en ook om me financieel te kunnen blijven redden in de toekomst.

Situatie: alleenstaand, rond de 60, nog werkzaam maar hopelijk over enige tijd met pensioen. Dit laatste hangt ook af van ex-man, de regeling is nl. dat op het moment dat degene die pensioen opgebouwd heeft met pensioen gaat de ex-partner ook het afgesproken deel krijgt. Gaat hij langer doorwerken dan gaat zijn pensioen natuurlijk later in en daardoor ook mijn deel. Ik heb zelf ook opgebouwd maar in verleden tijd niet gewerkt vanwege komst kinderen. We hebben hiermee rekening gehouden in afspraken verdeling

Verder: ik heb sinds kort een koophuis, enige meerwaarde, geen plannen/mogelijkheden om vervroegd af te lossen. En ik heb zonnepanelen :-) En het boek van Marie Kondo, maar nog niet gelezen....
anoniem_187106 wijzigde dit bericht op 31-12-2015 18:09
Reden: iets te herkenbaar
% gewijzigd
Nou, net voor t eerst spaarzegels gekocht bij de jumbo. Dit als een extraatje voor zoonlief. Spaarrekening geeft niet eens meer 1% rente. Zegels 4%!

Ben benieuwd hoe consequent ik er in zal zijn/blijven. :-)

Bumba: wat fijn dat het door gaat! Hopelijk zal het de gewenste verlichting geven.

Iedereen alvast een goede jaarwisseling!
quote:ambra schreef op 31 december 2015 @ 12:54:

[...]

Hoe heb je dit gedaan, gaat dat via personeelszaken of zo?

Ik vind het wel een goed idee maar geen flauw idee hoe je dat moet doen als het van je salaris wordt ingehouden.

Wat fijn voor je Bumba!

Ik heb bij p&o geregeld dat ik mijn premie niet meer via hen betaal, maar zelf. Daarna heb ik bij de zorgverzekeraar geregeld dat ik per jaar betaal ipv per maand. Was zo gepiept en scheelt een boel geld.
quote:ClaudeFiolle schreef op 31 december 2015 @ 10:12:

Bumba, ik vind het echt ongehoord dat een verzekeraar jou om foto's van je borsten vraagt. Zij zouden het oordeel van de arts als leidraad moeten nemen en als die een borstverkleining medisch noodzakelijk acht, moet de kous daarmee af zijn.

Echt debiel, hoe verzekeraars zich mengen in jouw persoonlijke medische dossier.

Ik snap dat jou dit nu even heel erg tegen staat. Stom hoor.Eens, ik vind dat de verzekering echt een stap te ver gaat.
Oh, wat een opluchting Bumba!
Fijn nieuws Bumba!

Iedereen alvast een prettige jaarwisseling gewenst!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik voel me zeker opgelucht, Lechatrose! AL vind ik het ook wel heel erg spannend, ik ben nog nooit (bewust) onder narcose geweest. Wel een keer als kind om mijn amandelen te laten knippen, maar verder dus niet. Dus ik vind het enorm spannend.
Wat een goed nieuws Bumba, gefeliciteerd!
quote:Minimalista schreef op 31 december 2015 @ 14:00:

[...]

Wat fijn voor je Bumba!

Ik heb bij p&o geregeld dat ik mijn premie niet meer via hen betaal, maar zelf. Daarna heb ik bij de zorgverzekeraar geregeld dat ik per jaar betaal ipv per maand. Was zo gepiept en scheelt een boel geld.

Ah zo klinkt het heel simpel!

Ga ik me volgend jaar eens in verdiepen, ik denk toch ook dat ik best een dure verzekering heb, ook al is het een collectief.

Dank voor je uitleg.
Nou gelukkig maar bumba. Gefeliciteerd
Met dit kun je vanavond het jaar mooi afsluiten
quote:Bumba1985 schreef op 31 december 2015 @ 01:54:

Pffh, ik heb nog net even op de valreep van het jaar een bericht gekregen van de zorgverzekering.... of ik even foto´s wil maken van mijn borsten en een hele vragenlijst wil invullen en naar ze opsturen. Vooral die foto´s heb ik enorme moeite mee... Heb het allemaal al bij die plastisch chirurg beantwoord en laten zien dus ik snap niet zo goed waarom ze het dan nog eens willen en vind het eigenlijk maar een vernederend proces. Nu word ik morgen teruggebeld door de zorgverzekering om te bespreken wat er mogelijk is zonder foto´s.

Ik lig er echt van wakker momenteel...

Sorry moest het even kwijt, aangezien het hier nu ook over zorgverzekering enzo gaat Ik heb een groeiafwijking (tubulair) aan mijn borsten waar ik op mijn 18e voor het eerst aan geopereerd ben en ik moest ook foto's maken en met de borsten bloot bij de verzekeringsarts, heel vervelend en al helemaal als je 18 bent. Sterkte met alles!
Heel erg bedankt allemaal!!

Ik zit nu wat meer informatie te lezen over de herstelperiode en kom er dus achter dat het echt 6 weken niet tillen is. Waarschijnlijk neemt mijn man dus zorgverlof + zijn vakantie-uren op zodat hij alles met ons zoontje kan doen voor die 6 weken. En als het meevalt kan hij eerder teruggaan aan het werk.

Wel jammer van de vakantie-uren, maargoed, het is niet anders. Eventjes doorbijten!
quote:sas_andrea schreef op 31 december 2015 @ 13:22:

Nou, net voor t eerst spaarzegels gekocht bij de jumbo. Dit als een extraatje voor zoonlief. Spaarrekening geeft niet eens meer 1% rente. Zegels 4%!

Ben benieuwd hoe consequent ik er in zal zijn/blijven. :-)

Tip: meteen na het boodschappen doen inplakken. Kunnen ze niet kwijt raken.
Goed nieuws Bumba! Ook spannend, gebeurt het met ruggenprik of algehele narcose?

Fijn dat je man zorgverlof e.d. op kan nemen, dan kom je ook niet in de verleiding toch te veel te doen.

Spaarzegels leveren idd meer op dan spaarrekening. Bij AH ook iets van 5 of 6%.
Onder algehele narcose.... Moet er niet aan denken dat je bij bent terwijl ze zo gaan snijden, brrr...
Ja ah geeft meer rente. Plus zelfs nog meer. Maar daar kom ik zelden. Kom voornamelijk bij jumbo en zo nu en dan lidl.

(Heb ze idd meteen ingeplakt!)

Man is net gaan kijken wat hij nog voor zijn studie boeken kon krijgen. Bleek best nog een paar tientjes in te zitten. (Na verzendkosten...) geen grote bedragen dus, maar wel leuk als extraatje.

Geniet van het vuurwerk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven