Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
@maiskip: waarom heb je gekozen voor 3 jaar? Ik zag namelijk dat de rente voor een jaar net zo hoog is als voor 3 jaar.
Heb het geld niet nodig. Maar zag net bij Moneyou dat ik voor 2 jaar 1.6% krijg. Denk dat ik die doe.
Bum, nog even is je topic vol geschreven. Je opent dan wel een deel 2 toch?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 01 januari 2016 @ 14:26:

Bum, nog even is je topic vol geschreven. Je opent dan wel een deel 2 toch?

Absoluut!!

Tot hoeveel berichten mag je hier doorschrijven dan?
quote:petram schreef op 01 januari 2016 @ 13:21:

@maiskip: waarom heb je gekozen voor 3 jaar? Ik zag namelijk dat de rente voor een jaar net zo hoog is als voor 3 jaar.Als je verwacht dat de rente nog verder daalt kun je het voor 3 jaar vast zetten. Als je denkt dat de rente weer aantrekt zou ik voor 1 jaar gaan.
quote:Bumba1985 schreef op 01 januari 2016 @ 14:37:

[...]

Absoluut!!

Tot hoeveel berichten mag je hier doorschrijven dan?3000
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wow, dan zijn we er inderdaad bijna. Hoe zal ik het nieuwe topic noemen? Gewoon consuminderaars, mustachians en kniepers deel 2??
quote:Bumba1985 schreef op 01 januari 2016 @ 15:09:

Wow, dan zijn we er inderdaad bijna. Hoe zal ik het nieuwe topic noemen? Gewoon consuminderaars, mustachians en kniepers deel 2??consuminderaars : 2de topic bijeen gespaard
Beste wensen iedereen!

Haha goeie chentolove.

Wij hebben gisteren bij vrienden doorgehouden. Zelf geen vuurwerk afgestoken. We moeten ongeveer 7,50 pp. betalen. Dat is wel anders dan zo'n duur feest, hoewel dat natuurlijk ook erg leuk kan zijn.

Hmm wij hebben een gaskachel, maar hopelijk hoeft hij dan net zo weinig aan dan vorig jaar.
.
Misschien moeten we dit jaar de banken betalen om geld op een spaarrekening te zetten!
quote:Minimalista schreef op 01 januari 2016 @ 12:33:

Ja ze weten het geld wel weer te innen. Ben ook benieuwd naar de kattenbelasting, wij hebben er een dus dat zou dan ook nog 125 euro moeten gaan kosten...Oeps, ging het nog even googelen en het bleek dat het nieuwsbericht van een satiresite a la De Speld te komen. Gelukkig :-)
Het gas bericht is wel echt waar: http://www.telegraaf.nl/d ... ors_omhoog_in_2016__.html

Wat ik me daarbij afvraag: van iedereen zonder slimme meter weten ze toch de meterstand per 1-1 helemaal niet? Hoe gaan ze dat doen?
Lol. Al zou dat veel 'gratis mest' voor mijn tuin schelen.

Denk dat ik het voor 2 jaar vast zet bij Moneyou (1.6%).

En niet zo consuminderend ik ben de verwarming van zijn schema af vergeten te zetten. 😢.

Maar ja morgen zijn we weer thuis.
quote:chentolove schreef op 01 januari 2016 @ 15:17:

consuminderaars : 2de topic bijeen gespaard

Ik stem voor deze!!!

Beste wensen allemaal! Dat we allemaal weer dichter bij onze (financiele) doelen mogen komen zodat we ook van dit jaar weer een succesvol jaar kunnen maken.

Ik ben alvast begonnen:

Omdat ik tijdelijk een andere laptop heb moest ik dus hier weer opnieuw inloggen, natuurlijk mijn wachtwoord vergeten. Bij het inloggen op het e-mail adres wat ik voor dit soort dingen gebruik zag ik een mail van het grote Zweedse warenhuis. Omdat ik 3 jaar family lid ben krijg ik bij het spenderen van 50 euro 5 euro korting. Normaal gesproken ben ik nooit zo van die acties, want over het algemeen ga ik daar meer van kopen. Maar voor de re-enactment hebben mijn broertje en ik nog 2 van die dekmatrasjes nodig voor op ons veldbedje, die zijn normaal gesproken dus 30 euro. Was van plan ze pas tegen Pasen te halen, maar ik denk dat ik nu aankomende week een keer rij. Ach, geef nu misschien wel toe aan een verleiding, maar ik had deze toch 'moeten'kopen, dus dan liever met 5 euro korter
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Beste wensen iedereen!

Hier ook geen vuurwerk aangeschaft, wel kwartiertje buiten staan kijken.

Bijzonder die verhoging van energiebelasting op gas, ook dat dat nu pas aangekondigd is.

Inderdaad zonder slimme meter is niet te zien of verbruik van voor of na 1-1 is. Ik heb die slimme meter wel, is geïnstalleerd toen ik zonnepanelen kreeg. Ik ben heel benieuwd wat de zonnepanelen me opleveren, binnenkort zal eindafrekening komen en heb ze dan het hele jaar gebruikt. Ik betaal nog wel het bedrag van voor de panelen, hopelijk een mooi spaarpotje!
quote:mandylion schreef op 01 januari 2016 @ 15:50:

Beste wensen iedereen!

Haha goeie chentolove.

Wij hebben gisteren bij vrienden doorgehouden. Zelf geen vuurwerk afgestoken. We moeten ongeveer 7,50 pp. betalen.Huh, hoe zit dat dan? De vuurwerkafstekers wilden wel graag de kosten delen met de niet-vuurwerkafstekers? Of ging dat geld niet alleen over het vuurwerk? Ik heb gister niets gezien van het vuurwerk, voor het eerst in heel mijn leven geloof ik. Wel gehoord maar ik lag al enige tijd met iPad in bed.
Hier lekker thuisgebleven gisteren met door mijn vader zelf gebakken oliebollen (heerlijk!!!) Zoontje van 3 wilde graag weer wakker gemaakt worden (net als vorig jaar) omdat we niet wisten hoeveel vuurwerk er in de straat zou zijn zelf wat gekocht. Uur voor sluitingstijd, bleek dat we korting kregen (2 voor de prijs van 1 van het budgetpakket, was wel 30 euro, maar vooruit :P) en zoontje kreeg omdat hij zo enthousiast riep mama mooie lichtjes naar het vuurwerk op het tv scherm nog 2 doosjes sterretjes in zijn handjes gedrukt :P

Hij moest even wennen, maar vond het geweldig zolang hij veilig met mama achter het glas mocht kijken. Man heeft dus alles in de voortuin afgestoken zodat hij het goed kon zien. En stiekem vond man dat best leuk. Wel zuinig gedaan. Aansteeklont was zo lang, door midden geknipt en rest bewaard voor het volgende jaar, man had genoeg aan 1 stuk, dat was precies op.

Wilde we vanmorgen opruimen, bleek dat de buurjongentjes dat al gedaan hadden. Schijnbaar krijgen kinderen voor elke vuilniszak vol ingeleverde vuurwerkrommel een kadobon van de mac (en ja dat willen ze wel natuurlijk :P)
Dochter zei gisteren: "waarom zou je zelf vuurwerk kopen? Je kan toch kijken naar het vuurwerk van anderen? "

Vrees dat ze mijn genen heeft.

Wel uitgelegd dat als iedereen zo denkt dat er dan geen vuurwerk is.Dat begreep ze wel.
quote:bubbelwijn schreef op 01 januari 2016 @ 23:52:

Dochter zei gisteren: "waarom zou je zelf vuurwerk kopen? Je kan toch kijken naar het vuurwerk van anderen? "

(...)Geniaal!

Hoe oud is ze?
Power to the people
Ze is 8
Ik kan mijzelf een Mustashian noemen. Maar behoor absoluut niet tot de extreme bezuinigings-categorie.

Ik heb 15 jaar gewerkt en heb 1/2 tot 2/3 van mijn jaarlijkse salaris geïnvesteerd. Ik ben nu eind 30 en financieel onafhankelijk.

Mijn huis verhuur ik voor de helft van het jaar dat het slecht weer is. Dan ben ik vrijwel altijd op reis. Als het hier mooi weer is, dan woon ik graag in Nederland. Doe het zo al een aantal jaren en dat bevalt mij prima!
Life is fun. Live it.
Waarin heb je geinvesteerd Zebra?

Klinkt goed. Knap gedaan.
--
quote:tinnifin schreef op 02 januari 2016 @ 01:14:

Waarin heb je geinvesteerd Zebra?

Klinkt goed. Knap gedaan.

In Vanguard All Word Index. Hieruit haal ik een passief inkomen van rond 1000/maand. Hierbij komt 150/maand als vrijwilligersvergoeding en een paar honderd/maand omdat ik een paar maanden werk als reisleider. Heb het niet nodig maar het is superleuk om te doen.

Bij verhuur woning komt hier nog 400/maand bij. Mijn woning is half afgelost en heb 2,5% hypotheek (netto 114 euro/maand).
Life is fun. Live it.
Nieuw topic: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Ik heb toch voor de saaie topic-titel gekozen, want anders dekt het voor mezelf niet de lading en ik zou het jammer vinden als het alleen nog maar over consuminderen zou gaan.
Dat vind ik wel knap zebra!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven