Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik doe ook niet aan budgetteren. Zoiets als cadeaus, de ene maand heb je 3 feestjes de volgende maand niets. Doe je dan die ene maand max 8 euro per cadeau, omdat dat je budget is? En als het kattevoer op is maar je budget ook dan eet de kat de rest van de maand maar niets?

Ik kan me wel iets voorstellen bij een budget voor uitjes en boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lokale supermarkt gaat verhuizen en prijst dik af. Ik kom de winter wel door nu met mijn voorraad lang houdbaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja, ik heb een vast bedrag per cadeau voor verjaardagen. Dus als er iemand jarig is is er 15 euro voor een cadeau, ongeacht of er nog meer mensen die maand jarig zijn. Aantal jarigen x 15:12=reservering voor cadeaus per maand.

Met de kat net zo, ik weet ongeveer wat het beest kost per jaar aan voer, kattenbakvulling en jaarlijkse check bij de dierenarts. Dat door 12 is wat ik per maand reserveer voor de kat.

Die budgetten zijn dus eigenlijk nooit op.

Het is niet zo dat ik bijhoud wat er per potje is en de uitgaven per potje bijhoud. Deze potjes staan samen met andere uitgaven die wel structureel zijn maar niet maandelijks (oa gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting, bankkosten) op een internetspaarrekening. Ik kijk zo eens per jaar of er nog voldoende opstaat.

Als ik bijvoorbeeld een cadeau koop haal ik 15 euro van die rekening.
quote:Fame schreef op 18 oktober 2015 @ 12:18:

Mijn lokale supermarkt gaat verhuizen en prijst dik af. Ik kom de winter wel door nu met mijn voorraad lang houdbaar.

Dat is idd lekker. Hadden wij ook toen de C1000 een Jumbo werd.

Gister besloten om zelf kaarsen te gaan maken van oude restjes. Heb veel stompjes liggen die niet verder opbranden. Straks het vet smelten en dat een nieuwe lont erin. Scheelt veel geld nu ik weer fanatiek aan t kaarsen fikken ben.

De verenbol kost niet zoveel aan voer. Eet gedeeltelijk mee en denk 1x in de maand een zak van ¤10,-.

Ook stort ik maandelijks ¤30,- op haar 'spaarrekening' om daar dus voer en vogelarts van te betalen.
hier ook geen budgetten. Als iets in de aanbieding is koop in het groot in. Verder hebben we een cadeau doos waar ik cadeautjes in bewaar waar ik tegen aan loop zodat ik altijd wat heb. Ik ben lid van de nieuwsbrieven van Bart Smit en Intertoys en die hebben regelmatig aanbiedingen en je krijgt korting voor het inschrijven van de nieuwsbrief.
Ik vind de budgetten wel verhelderend. Wat overigens niet wil zeggen dat we onze doelstellingen altijd halen, want deze maand besteden we behoorlijk veel meer dan waar rekening mee is gehouden, mede door véél 'onverwachte' uitgaven op rij (kapotte apparaten enzo). Betekent dat we deze maand minder sparen. Geen punt, want dat is nog steeds een heel mooi bedrag. Bij ons is het geen 'moeten' om wat rustiger aan te doen, maar een 'willen', omdat we graag in rap tempo onze financiële doelstellingen (=vrijheid) willen halen. Dan zijn budgetten best handig om - voor onszelf - een beetje te matigen.

@maiskip, is de verenbol een kip of heb je een andere leuke vogel? Vogels zijn zo leuk.... :-)
@Lilaemme: Het is een papegaai ( bonte boer). Kippen zijn ook leuk om te houden maar daar wil manlief niet aan :/
Aaargh, ik ben een beetje bang voor vogels....

Qua boodschappen zitten wij wel over de ¤ 500 met zijn drieën, inclusief luiers en dat soort shizzle. Probeer wel te bezuinigen sinds deze maand. Wij hebben eigenlijk helemaal geen budgetten. Ik weet nu al dat ik de realisatie toch niet ga vergelijken vanwege laksheid/te weinig tijd/geen zin, dus dan heeft het niet zoveel zin.

Momenteel spenden we als een malle ivm baby die zich binnenkort aandient. Gister weer ¤ 420 bij Ikea. Voelde wel beetje rot toen ik mijn pinpas door het apparaat haalde.
Only dead fish go with the flow.
@Sannennas. Wel een goed doel toch waar het geld naar toe gaat. Hoever ben je al?

Ken meerdere mensen die bang zijn voor vogels. Als ze mee gaat naar bepaalde winkels dan zijn er al bepaalde medewerkers die niet achter de kassa gaan zitten ( mijn papegaai houdt van kassapiepjes, ik iets minder :p)

Als wij ooit kinderen mogen krijgen nemen we 2e hands meubelen. Zie er zat op MP aangeboden worden en om nou alles nieuw te kopen vinden wij ook weer wat. ( wij kopen ook andere meubelen 2e hands).

Wij moeten binnenkort ook weer naar Ikea. Fotolijstjes , een beddensprei ( andere doet niet wat ie moet doen dus gaat MP op) en een vleesthermometer. We hebben voor dit soort spul een 'spaarrekening' maar het wordt toch uitgegeven.
Een papegaai lijkt me dan wel leuk. Als ie maar stil zit ik kan niet tegen gefladder...

Zeker een goed doel, baby nummer 2. Ben nu ruim 35 weken. Het meeste hebben we inmiddels in huis, maar wat aankleding voor de babykamer ontbreekt nog. Ikea gister was vooral nog voor inrichting van woonkamer en onze slaapkamer. We hebben twee nachtkastjes gekocht, een soort speelbank met opruiming voor zoon en vijf lampen voor in de woonkamer en gang. Inclusief allemaal LED lampjes. En nog een memobord en postvakjes. Zodat we omze administratie/weekplanning iets beter kunnen organiseren. En nu zijn we dus nog niet compleet, want voor de babykamer hadden we niks gevonden

Wij hebben trouwens qua baby inrichting/kinderwagen heel veel nieuw gehad van onze ouders en verder veel op MP inderdaad. Ik hoop het daar ook weer te kunnen verkopen tzt. Maar er is inderdaad genoeg leuks!
Wat leuk Sannenas, hoewel ik me kan voorstellen dat een nieuwe baby toch altijd weer duurder uitpakt dan je je voorgenomen hebt.

Ik ben nog niet eens in verwachting maar een nicht van mijn vriend heeft hier al een stapel babyspul op zolder neergezet voor een toekomstige baby. Zou het een hint zijn? Haha.

Mijn nieuwe (oude) autootje blijkt een behoorlijk vochtprobleem he hebben. Het lekt vanaf het dak op de vloer en de boel is behoorlijk nat. Echt balen. Mijn vriend gaat kijken of hij er iets mee kan en anders moet ik ermee naar de garage.
Hier een baby'tje van net een maand en zo goed als het ging met de uitzet, zo duur was de eerste maand. Verlengde kraamzorg doordat m'n hart het zwaar had door de bevalling, 250 euro. Kind kon niet goed uit de borst drinken door te kort tongriempje en bijbehorend vervormd gehemelte:

Huurkolf 70 euro

Eigen kolf 200 euro

Lactatiekundige 80 euro

Speciale bh om handsfree te kolven 40 euro

Pffffff! Nou ja, hij heeft nog niks anders dan borstvoeding gehad dus het werkt wel en hoop de WHO norm van 2 jaar borstvoeding Te halen en dus ook geen kunstvoeding en opvolgmelk te hoeven kopen, dus dan kan het uit. Hopelijk volgende maand wat minder onverwachte kosten
Gisteren het 4e verjaardagsfeestje voor dochter gehad bij zo'n indoor speelparadijs, kosten:¤300,-
kosten voor voeding baby en herstel kraamvrouw.... geen seconde wakker van liggen.... zijn prio 1 zaken toch?

mij helpt het om steeds op dit topic te kijken.

ik wilde dochter nr 4 op naailes doen, ¤ 15 per keer. toch niet gedaan, zelf een boek bij de bieb gehaald met handwerken voor kinderen en de spullen zelf halen, zal ¤ 25 kosten alles bij elkaar?

wel een andere bank , ons krijgertje was aan het door zakken. ¤ 100 voor de bank, grote hoekbank van 3 meter bij 3 meter,

en ¤ 75 voor transport, ben er erg blij mee, maar was het duur had ik op een volgend weggevertje moeten wachten.

deze week vakantie, dat kost altijd geld, ik hoop het rustig aan te kunnen doen met gratis activiteiten.
--
Ik lig er ook niet wakker van hoor tinnifin (daar zorgt zoontje wel voor ) maar was leuk geweest als hij vanaf dag 1 goed uit de borst dronk... Achja. Nu proberen de draad weer op te pakken. Als gemak prio 1 is, kost alles veel meer! Boodschappen worden al weer goedkoper gelukkig
Wow meissie90, wat zet je dan enorm door! Wij hebben bij zoon ook problemen gehad met het opstarten van de borstvoeding. Ik werd daar zo ontzettend moe van, was helemaal kapot na 2 weken (zoom 'dronk' een uur, maar kreeg niet genoeg binnen, dus moest elke voeding nakolven en bijvoeden. Elke voeding duurde 1,5 uur en 1,5 uur later kwam ie alweer). Besloten dat ik het nog 1 consult van de lactatiekundige zou geven en dan zou stoppen vanwege mijn eigen gemoedsrust. En gelukkig was die laatste poging de oplossing en heb ik 6 maanden kunnen voeden. Toen trok ik de combi met werk niet meer en vond ik het welletjes. Echt heel knap dat je de eerste maand zo bent doorgekomen en nog steeds van plan bent om 2 jaar te doen. Mocht het niet lukken, is het ook goed hè?! Niet jezelf voorbij lopen!

Fijne vakantie tinnifin! Hopelijk wordt het weer iets beter, dan kan je gelijk meer ondernemen.

Leuk dat soort 'stille' hints Moondancer... Het is inderdaad heel leuk om spullen voor dochter te kopen, maar ben het geld uitgeven inmiddels zat. Als het gratis was had ik er een stuk meer lol aan beleefd :-)

Hier was net de CV onderhoudsmonteur. Komt morgen terug, want er moeten twee grote onderdelen worden vervangen. Ben vergeten te vragen hoeveel het kost, maar het is noodzakelijk, dus kunnen er toch niets aan doen. Verder is hij nog ruim een uur aan het speuren geweest naar een elektra storing die niet bleek te bestaan. Oeps. Echt zonde, de aardlekschakelaar van onze tweede groepenkast stond gewoon de verkeerde kant op. Voelde me echt heel dom...

Maar vandaag ook mijn eerste ¤ 2 verdiend via Roamler, das dan wel weer mooi meegenomen
quote:Meisie90 schreef op 19 oktober 2015 @ 09:31:

Hier een baby'tje van net een maand en zo goed als het ging met de uitzet, zo duur was de eerste maand. Verlengde kraamzorg doordat m'n hart het zwaar had door de bevalling, 250 euro. Kind kon niet goed uit de borst drinken door te kort tongriempje en bijbehorend vervormd gehemelte:

Huurkolf 70 euro

Eigen kolf 200 euro

Lactatiekundige 80 euro

Speciale bh om handsfree te kolven 40 euro

Pffffff! Nou ja, hij heeft nog niks anders dan borstvoeding gehad dus het werkt wel en hoop de WHO norm van 2 jaar borstvoeding Te halen en dus ook geen kunstvoeding en opvolgmelk te hoeven kopen, dus dan kan het uit. Hopelijk volgende maand wat minder onverwachte kosten

Gefeliciteerd!

Lastig is dat he, als de bv niet wil. Hier bij de oudste ook dat gedoe gehad.

Onze tweede zoon is afgelopen donderdag geboren en oh wat een opluchting, hij drinkt sinds eergisteren alle voedingen zelf uit de borst! Ik had al een kolf in huis gehaald voor het geval dat, maar al bijna 2 dagen niet nodig gehad!
Van harte gefeliciteerd Shenandoah! En top dat de bv loopt. Hopelijk kan ik over twee tot vijf weken hetzelfde zeggen :-)
Gefeliciteerd shenandoah! En wat heerlijk dat de bv goed gaat. Geniet ervan

Sannenas, ik loop mezelf niet voorbij, gaat erg lekker nu. Ik heb zelf een melkallergie, dus heb het vermoeden dat de overstap naar kv niet gemakkelijker zou zijn maar andere problemen met zich mee zou nemen. Hoewel we daardoor wel hypoallergene kv door de verzekering betaald kunnen krijgen zouden we echte knieperds zijn hahaha
Onze baby is 8 maanden en wat vooral tegenviel zijn steeds flessen en spenen. Deze fles, toch andere fles.... speen 1,2,3,4 pff haha.

ik zou alles tweedehands kopen maar de dingen die ik wilde bleken lastig of nog heel duur. Ik denk ook maar zo, als het intrek is kan je het goed doorverkopen. Ik heb een nieuwe Bugaboo maar een show model, net als de box en het ledikantje. De buggy is een nieuwe Nuna Pepp en die heb ik online in een Duitse winkel besteld, veel goedkoper dan hier.
Dubbel.

Ik heb me als knieperd twee maanden voor de bevalling aanvullend verzekerd zodat ik alle vergoed zou krijgen. Ik had toevallig ook extra kraamzorg nodig dus dat was super. Ik betaal 104 euro per maand en heb vrije keuze
Trouwens als je lang bv geeft is het echt een diepte investering( applaus voor me zelf ...heb 6 jaar van mn leven ge borst voed)
--
Hier was de uitzet echt goedkoop. Vrienden en familie laten weten niet vies te zijn van krijgertjes. Combi kinderwagen met maxi cosi was een krijgertje, veel kleren e.d. Gekregen en vaak getagged in de lokale weggeefhoek daardoor. O.a. De commode via de weggeefhoek. Ledikant voor een tientje van marktplaats, box voor 5 euro. Leuke aanbieding voor een draagdoek voor 30 euro die echt een lifesaver is nu. Verder hadden we elke maand in de zwangerschap 50 euro begroot voor de uitzet, zoals kruiken en eerste kleertjes en zo. Badje op de rommelmarkt gehaald. Voor de kledingkast een vakkenkast die we al hadden
Zucht.. Lek in de dakgoot ligt bij de buren. Morgen wordt het gerepareerd. Hebben er zelf ook al wat geld aan 'verkwist' dus mooi dat het eindelijk is gevonden.

Vandaag weer boodschappen gedaan ( ¤11,- kwijt waarvan ¤3,- GTA). Nu alleen de zuivel en fruit nog en we zijn klaar tot volgende week. Nu ff flink inslaan met de Route 99 (groenten voornamelijk).
Onze baby-uitzet was niet extreem duur maar ook niet goedkoop, Maar we hadden ervoor gespaard, dus het was prima

Deze maand wordt denk ik best duur, want ik ben er inmiddels wel achter waarom mijn man zijn lunch zo vaak vergat..... Die broodjes op ons werk zijn echt bizar lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven