Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler

maandag 19 oktober 2015 om 20:48
Hier een tweede jongen, dus weinig nieuws qua babyuitzet nodig. Babykamer is niets aan veranderd verder, behalve de indeling omgegooid. Oudste kreeg wel een nieuwe kamer: gratis peuterbed met matras en kledingkast via facebookgroep, trofast kastje met plank en bak voor 10.00, en een heel leuk klapbankje voor 5.00. De accesoires waren dan wel wat duurder, want ik vind het thema van lief met de racevlag erg leuk. Dit bleek echter uit de collectie te gaan dus overal afgeprijsd bij de leenbakker.
Enige wat ik voor baby (opnieuw) gekocht heb is een kolf. Vorige had ik verkocht na de zwangerschap. Had zoiets van stel dat het model veranderd oid, en hij niet meer verkoopt. Heb nu een ander merk, stuk goedkoper en liep er toevallig via facebookgroep tegenaan. Tot nu toe bevalt het ding zelfs beter dan de vorige dure kolf
. Enige investering was 2 nieuwe afkolfsetjes en ik was voor 50.00 klaar.
Enige wat ik voor baby (opnieuw) gekocht heb is een kolf. Vorige had ik verkocht na de zwangerschap. Had zoiets van stel dat het model veranderd oid, en hij niet meer verkoopt. Heb nu een ander merk, stuk goedkoper en liep er toevallig via facebookgroep tegenaan. Tot nu toe bevalt het ding zelfs beter dan de vorige dure kolf

dinsdag 20 oktober 2015 om 10:20
quote:Meisie90 schreef op 19 oktober 2015 @ 09:31:
Hier een baby'tje van net een maand en zo goed als het ging met de uitzet, zo duur was de eerste maand.
Gefeliciteerd! En niet druk maken om de kosten hoor. Gewoon niet bezuinigen op je eigen gezondheid en die van je kindje. Voor de voeding van mijn kinderen heb ik eerst ook een kolf gehuurd (dezelfde als in het ziekenhuis; ik had een kleinere kolf via een vriendin en die vond ik absoluut niet prettig dus weinig gebruikt). 17 euro per week huur... Na een aantal maanden ben ik overgestapt op hypoallergene kunstvoeding en dat kostte ongeveer 15 euro per week... Mensen zeggen op dit forum vaak: bv is gratis... nou... dat vind ik nogal tegenvallen.
Enne... als je (toch) overstapt op kv is er helemaal niks aan de hand; dus leg niet teveel druk op jezelf. Wat lukt dat lukt en wat niet: ook prima.
Hier een baby'tje van net een maand en zo goed als het ging met de uitzet, zo duur was de eerste maand.
Gefeliciteerd! En niet druk maken om de kosten hoor. Gewoon niet bezuinigen op je eigen gezondheid en die van je kindje. Voor de voeding van mijn kinderen heb ik eerst ook een kolf gehuurd (dezelfde als in het ziekenhuis; ik had een kleinere kolf via een vriendin en die vond ik absoluut niet prettig dus weinig gebruikt). 17 euro per week huur... Na een aantal maanden ben ik overgestapt op hypoallergene kunstvoeding en dat kostte ongeveer 15 euro per week... Mensen zeggen op dit forum vaak: bv is gratis... nou... dat vind ik nogal tegenvallen.
Enne... als je (toch) overstapt op kv is er helemaal niks aan de hand; dus leg niet teveel druk op jezelf. Wat lukt dat lukt en wat niet: ook prima.
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:21
[quote]milouda schreef op 19 oktober 2015 @ 10:02:
Gisteren het 4e verjaardagsfeestje voor dochter gehad bij zo'n indoor speelparadijs, kosten:¤300,-[/quote
Was het leuk? Klinkt als een flink bedrag, maar geef thuis maar eens een goed feestje: ben je vrijwel net zoveel kwijt met een goede taart en lekkere hapjes... Nu mag een ander de rommel opruimen
Gisteren het 4e verjaardagsfeestje voor dochter gehad bij zo'n indoor speelparadijs, kosten:¤300,-[/quote
Was het leuk? Klinkt als een flink bedrag, maar geef thuis maar eens een goed feestje: ben je vrijwel net zoveel kwijt met een goede taart en lekkere hapjes... Nu mag een ander de rommel opruimen
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:24
quote:Shenandoah schreef op 19 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
Gefeliciteerd!
Lastig is dat he, als de bv niet wil. Hier bij de oudste ook dat gedoe gehad.
Onze tweede zoon is afgelopen donderdag geboren en oh wat een opluchting, hij drinkt sinds eergisteren alle voedingen zelf uit de borst! Ik had al een kolf in huis gehaald voor het geval dat, maar al bijna 2 dagen niet nodig gehad!Gefeliciteerd met jullie zoon! Toch een keer kolven hoor Leuk voor je partner om ook een keer te voeden!
[...]
Gefeliciteerd!
Lastig is dat he, als de bv niet wil. Hier bij de oudste ook dat gedoe gehad.
Onze tweede zoon is afgelopen donderdag geboren en oh wat een opluchting, hij drinkt sinds eergisteren alle voedingen zelf uit de borst! Ik had al een kolf in huis gehaald voor het geval dat, maar al bijna 2 dagen niet nodig gehad!Gefeliciteerd met jullie zoon! Toch een keer kolven hoor Leuk voor je partner om ook een keer te voeden!

dinsdag 20 oktober 2015 om 10:29
En ik zit te lezen over al die baby's en aankopen en realiseer me dat ik nu toch echt, echt, echt een groot deel van onze baby-uitzet op marktplaats moet gaan zetten... Neemt alleen maar ruimte in en zal ook nog wel wat opleveren bij verkoop. Maar ik heb er zo geen zin in... Wij hadden alles nieuw gekocht (ik kon het echt niet, tweedehands bedjes enzo), maar we hebben ook wel slimme aankopen gedaan. Een ladenkast als commode die nog jaren mee kan, een 'gewone' kledingkast, etc. Dus alleen de babybedjes gaan eruit. Kleertjes en kleinere dingen gaan naar goede doelen. Verdien ik geen geld mee, maar geeft wel een goed gevoel.

dinsdag 20 oktober 2015 om 11:57
quote:lilaemme schreef op 20 oktober 2015 @ 10:24:
[...]
Gefeliciteerd met jullie zoon! Toch een keer kolven hoor Leuk voor je partner om ook een keer te voeden! :-)Heb 1x 1 borst gekolfd omdat meneer toen ff niet meer wilde drinken en hij nogal vol zat. Ligt dus mini voorraadje in de vriezer lol. Komt nog wel als ik straks als ik weer ga werken ga kolven.
[...]
Gefeliciteerd met jullie zoon! Toch een keer kolven hoor Leuk voor je partner om ook een keer te voeden! :-)Heb 1x 1 borst gekolfd omdat meneer toen ff niet meer wilde drinken en hij nogal vol zat. Ligt dus mini voorraadje in de vriezer lol. Komt nog wel als ik straks als ik weer ga werken ga kolven.
dinsdag 20 oktober 2015 om 12:13
Jeej, we hebben 100 euro teruggekregen voor de energie jaarrekening. Ik verwacht volgende maand nog een rekening (a 150,-) van de VVE over het jaar 2014, dus dan kunnen we dat mooi daarvoor gebruiken.
Volgens mij hebben we alle mogelijke besparingen nu wel doorgevoerd: Bewuster en goedkoper boodschappen doen (wat dus verrassend goed gaat), letten op energieverbruik, alle overige abonnementen eruit, geen tot weinig geld meer uitgeven aan onnodige prullen etc.
Ik ga deze maand (nouja, ik moet de papieren nog opsturen, dus waarschijnlijk heb ik volgende maand daadwerkelijk een rekening ) beginnen met beleggen, ik ben benieuwd!
Volgens mij hebben we alle mogelijke besparingen nu wel doorgevoerd: Bewuster en goedkoper boodschappen doen (wat dus verrassend goed gaat), letten op energieverbruik, alle overige abonnementen eruit, geen tot weinig geld meer uitgeven aan onnodige prullen etc.
Ik ga deze maand (nouja, ik moet de papieren nog opsturen, dus waarschijnlijk heb ik volgende maand daadwerkelijk een rekening ) beginnen met beleggen, ik ben benieuwd!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

dinsdag 20 oktober 2015 om 19:26
quote:Bumba1985 schreef op 20 oktober 2015 @ 19:21:
Spannend Roxy
Ik snap nooit zo goed hoe dat nou werkt, dat beleggen.... Wat is nou een goede bron om daar meer informatie over te vinden? Een soort beleggen voor dummies ofzo... http://www.bol.com/nl/p/v ... dummies/9200000000030884/
Hij bestaat en ik ga hem niet kopen, maar bij de bieb halen
Spannend Roxy
Ik snap nooit zo goed hoe dat nou werkt, dat beleggen.... Wat is nou een goede bron om daar meer informatie over te vinden? Een soort beleggen voor dummies ofzo... http://www.bol.com/nl/p/v ... dummies/9200000000030884/
Hij bestaat en ik ga hem niet kopen, maar bij de bieb halen

dinsdag 20 oktober 2015 om 20:17
Vandaag de eindafrekening van 2014 gekregen van ons oude huurhuis van de verwarming (werd ook wel eens tijd, het is al half oktober!) maar we krijgen gewoon 500 euro terug!
Auto moet helaas wel gemaakt worden maar dit gaat als het goed is max 300 euro kosten dus dan houden we nog 200 euro over van die 500. Erg fijn!
Auto moet helaas wel gemaakt worden maar dit gaat als het goed is max 300 euro kosten dus dan houden we nog 200 euro over van die 500. Erg fijn!
dinsdag 20 oktober 2015 om 20:43
Fijn Bieno!
Bumba, ik vond dit een goed artikel over verstandig beleggen: http://www.mrmoneymustach ... oney-in-the-stock-market/ die index fondsen hebben we ook in Nederland
Bumba, ik vond dit een goed artikel over verstandig beleggen: http://www.mrmoneymustach ... oney-in-the-stock-market/ die index fondsen hebben we ook in Nederland
dinsdag 20 oktober 2015 om 21:07
Op bepaalde dingen bezuinigen wij: thermostaat gaat niet hoog (lekkere warme trui aantrekken!), we hebben spaarlampen en verbruiken niet onnodig elektriciteit. Verder doe ik altijd veel research op internet voordat ik een artikel koop, zodat ik zo min mogelijk betaal. Ook uitgebreid onderzoek gedaan naar verzekeringen, energiemaatschappij, tv/internet: zo goedkoop mogelijk! Dit blijf ik tussendoor checken en kijk of het goedkoper kan.
Verder zijn we wel levensgenieters: we doen wat we willen (uit eten, uitgaan, shoppen, vakanties - maar ook hierbij kijk ik naar koopjes) omdat ik van mening ben dat je meer hebt aan mooie momenten in je leven dan aan een overdreven dikke bankrekening. Ik bespaar zoveel mogelijk geld om zoveel mogelijk leuke dingen te kunnen doen. Daarbij lukt het ook nog om maandelijks een mooi bedrag te sparen, dus..... Alles in 1!!
Verder zijn we wel levensgenieters: we doen wat we willen (uit eten, uitgaan, shoppen, vakanties - maar ook hierbij kijk ik naar koopjes) omdat ik van mening ben dat je meer hebt aan mooie momenten in je leven dan aan een overdreven dikke bankrekening. Ik bespaar zoveel mogelijk geld om zoveel mogelijk leuke dingen te kunnen doen. Daarbij lukt het ook nog om maandelijks een mooi bedrag te sparen, dus..... Alles in 1!!

dinsdag 20 oktober 2015 om 22:25
quote:EvenReagerenHoor schreef op 20 oktober 2015 @ 21:55:
[...]
Dat hoop ik wel, het was zo'n leuk topic, maar heb net een hele bladzijde baby- en kindermeuk doorgescrolld.... wilde al afhaken...
Ik net zo. Maar aan de andere kant is het ook tekenend voor de afwisseling in dit topic, en dat overal geld te besparen is.
Waar ik nog wel even op wil ingaan is dat ik las dat er een tweedehands bedje was gekocht. Met een tweedehands matras? Voor mezelf zou ik dat niet willen, ik vind dat echt een vies idee. En voor kleine kinderen eigenlijk ook niet (in bed plassen en zo). Vinden jullie dat alles tweedehands kan worden aangeschaft, of trek je voor jezelf ook ergens een grens? (ik heb sowieso wel moeite dingen kopen in een kringloopwinkel moet ik eerlijk zeggen, zelfs voor dingen die je goed kunt (af)wassen, zoals kleding en bestek moet ik over een flinke drempel).
[...]
Dat hoop ik wel, het was zo'n leuk topic, maar heb net een hele bladzijde baby- en kindermeuk doorgescrolld.... wilde al afhaken...
Ik net zo. Maar aan de andere kant is het ook tekenend voor de afwisseling in dit topic, en dat overal geld te besparen is.
Waar ik nog wel even op wil ingaan is dat ik las dat er een tweedehands bedje was gekocht. Met een tweedehands matras? Voor mezelf zou ik dat niet willen, ik vind dat echt een vies idee. En voor kleine kinderen eigenlijk ook niet (in bed plassen en zo). Vinden jullie dat alles tweedehands kan worden aangeschaft, of trek je voor jezelf ook ergens een grens? (ik heb sowieso wel moeite dingen kopen in een kringloopwinkel moet ik eerlijk zeggen, zelfs voor dingen die je goed kunt (af)wassen, zoals kleding en bestek moet ik over een flinke drempel).
dinsdag 20 oktober 2015 om 23:26
Marana, ik koop eigenlijk nooit tweedehands, geen fijn gevoel bij ofzo. Wel de meubels van de babykamer tweedehands maar die hebben we overgenomen van een nicht van mijn man dus dan weet ik waar het vandaan komt (wel een nieuw matrasje gekocht) en net een berg kleertjes uitgezocht die we hadden gekregen van mijn broer, mijn nichtje is anderhalf jaar ouder dan mijn dochter dus we kregen een bak vol kleding. Wel rigoreus doorheen gespit, alles wat niet leuk of twijfel was terug in de bak gedaan, wil ook wel dat mijn dochter haar 'eigen' kleertjes heeft ipv alles van een nichtje.
dinsdag 20 oktober 2015 om 23:35
quote:marana schreef op 20 oktober 2015 @ 22:25:
[...]
(ik heb sowieso wel moeite dingen kopen in een kringloopwinkel moet ik eerlijk zeggen, zelfs voor dingen die je goed kunt (af)wassen, zoals kleding en bestek moet ik over een flinke drempel).Marana: daar dacht ik pas ook nog over na, dat sommige mensen tweedehands vies of moeilijk vinden. Maar als je van bestek eet in een restaurant is dat in feite net zo tweedehands toch?
[...]
(ik heb sowieso wel moeite dingen kopen in een kringloopwinkel moet ik eerlijk zeggen, zelfs voor dingen die je goed kunt (af)wassen, zoals kleding en bestek moet ik over een flinke drempel).Marana: daar dacht ik pas ook nog over na, dat sommige mensen tweedehands vies of moeilijk vinden. Maar als je van bestek eet in een restaurant is dat in feite net zo tweedehands toch?
dinsdag 20 oktober 2015 om 23:38
Ik koop heel veel tweedehands en mijn kinderen weten al hoe het dan ruikt. Maar dan gaat het gewoon lekker de wasmachine in en dat doe ik bij nieuwe kleren ook. Ik vind het mooie aan tweedehands dat het een soort 'zen van de dingen' is en dat je dingen moet vinden/tegenkomen. En dan hoef je ook amper te kiezen; dit is het dan. Mijn laatste aankoop is een groot vintage vloerkleed- precies wat ik wilde. En er was er maar één

woensdag 21 oktober 2015 om 09:34
Matrassen (zoals in kinderbedjes ook) zou ik niet zo snel doen. Die kunnen niet in de wasmachine of afgesopt worden Maar als het om andere dingen gaat ... Met tweedehands kleding heb ik geen problemen ('nieuwe' kleding in de winkel is al door honderden handen geweest voor je het koopt, en kleding gaat bij mij sowieso altijd eerst de wasmachine in), met tweedehands meubels ook niet (ik poets wat vlekken weg, en klaar). Servies en bestek kan worden afgewassen. Daarna blijft er echt niet veel engs over volgens mij. Ik geef toe: met schoenen ligt het eraan of het echt hele mooie schoenen zijn, en daar gaat dan nog eerst een beetje van die anti-schimmelvoetjes-poeder in voor ik ze aantrek, als ik ze al tweedehands koop