Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik ben juist weer fan van de lidl aan t worden. Lijstje mee en gaan. Wij hebben er 2 hier op t dorp. Ene is nieuw, ruim en zeer vriendelijk personeel plus je grijpt nooit mis. Wel weinig nonfood. De ander is een rommeltje en niet fijn. Plus chagrijnig personeel. Maar juist wel veel nonfood aanbiedingen. Tja...

Al kan ik er niet al mn boodschappen halen. Rest naar de jumbo. Ah vind ik wel fijn, maar is vervelend parkeren.
quote:Goede-Fee schreef op 15 september 2015 @ 19:19:

Je koopt toch gewoon wat er op je lijstje staat?

Bij de Lidl bedoel je??

Sinds ik daar winkel heb ik niet echt een lijstje meer. Wel een globaal idee van wat ik wil gaan maken. Maar ze hebben zoveel van de dingen die ik wil hebben niet in het assortiment dat ik echt een vastomlijnd weekmenu maar even heb losgelaten

Verder heb ik ook erg last van mijn darmen. Ik weet natuurlijk niet of dat door de Lidl komt maar ik vraag het me wel heel erg af.
Wat is dat dan met die invites? Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik vul weleens enquettes in voor Opinion Bar. En ik heb weleens in een proefpanel gezeten voor een nieuw toetje. En ik houd helemaal niet van toetjes. j DE rest van het gezin was er wel heel blij mee. Vind het wel grappig om te doen.
quote:bubbelwijn schreef op 15 september 2015 @ 19:40:

Wat is dat dan met die invites? Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik vul weleens enquettes in voor Opinion Bar. En ik heb weleens in een proefpanel gezeten voor een nieuw toetje. En ik houd helemaal niet van toetjes. j DE rest van het gezin was er wel heel blij mee. Vind het wel grappig om te doen.

Je hebt een invite nodig om roamler te kunnen worden.

Dan kun je opdrachten uitvoeren en daarmee geld verdienen.

Wij hadden laatst bijv 7,50 als je een happy meal ging eten.

Nou prima dan wil ik best even een paar vragen voor beantwoorden.
In welk level zit jij nu bumba?

Ik zit al best een tijd in level 3.

Voor level 4 heb je echt veeel punten nodig.
Ik zit ook in level 3. Ik heb nu 1.900 punten. Voor level 4 heb je er 4.250 nodig, dus dat duurt wel even denk ik inderdaad.....
Ja, ik zit nu op 2600 punten.

Net maar even een aantal thuisopdrachten gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Wij proberen ook zoveel mogelijk op te letten op wat we uitgeven. 1,5 jaar geleden hebben we een klusboerderij gekocht, dus al ons geld gaat momenteel in het huis/verbouwing zitten. Veel klusspullen kopen we via internet, dat scheelt vaak ontzettend met de bouwmarkten. Daarnaast hebben we een heel fijne samenwerking met onze aannemer, die bouwmaterialen voor zijn inkoop met een kleine marge aan ons doorverkoopt (we doen bijna alles zelf). We moeten er wel wat voor over hebben, want we wonen nu al ruim een jaar in een caravan achter het huis, maar we weten waar we het voor doen.

Het huis wordt wel gelijk goed geisoleerd, met vloerverwarming, een zuinige ketel, hr++ glas, spouwmuurisolatie en straks wordt het dak nog geisoleerd. De vorige bewoner stookte nog op gas en betaalde 270 euro per maand. Wij zitten nu voor gas en electriciteit op 150 euro, dus al goed naar beneden gegaan, en dan hebben we afgelopen winter die tochtige caravan daar ook nog van warm gestookt Daar hebben we nu de verwarming trouwens nog niet aan. Overdag warmt hij lekker op in het zonnetje, en ook 's ochtends zodra de zon erdoor komt warmt hij vrij snel op. Alleen 's nachts koelt het nu af tot 10 graden, maar dan lig ik toch lekker warm onder een dekentje. Maar zal niet lang meer duren voor hij toch aan moet.

Boodschappen proberen we voor 50 euro per week te doen, voor 2 personen. Helaas zijn we voor ons werk allebei afhankelijk van een auto, waarbij vriend ook nog eens een grote auto moet hebben voor zijn werk.

Op het moment vliegt het geld er helaas een beetje te hard uit, 100 euro hier, 50 daar. Maar we hebben wel de paarden nu bij huis staan, waardoor we niet meer elke maand een paar honderd euro aan stalgeld hoeven uit te geven. Betaal dit liever aan de hypotheek :-)

Roamler ken ik niet. Wat houdt dat precies in?

Ik vul veel enquetes in via tns nipo en invotes en zo spaar ik voor bol.com bonnen. Toch al een leuk bedrag bij elkaar gespaard zo!
Ik heb de verwarming vanmiddag voor het eerst aangezet. Ik had het opeens zó koud :( Vind het altijd wel jammer, maarja....
Ik vind het ook koud maar doe het nog niet.
"1,5 jaar geleden hebben we een klusboerderij gekocht"

Ik vind de voor en na´s altijd leuk om te zien, maar zo lang klussen zou ik niet aan moeten denken.

Lijkt me wel veel voldoening geven als het eenmaal af is.
quote:Flashy schreef op 15 september 2015 @ 23:36:

Ik vind het ook koud maar doe het nog niet.Ik heb hier een verkouden dreumesje rondlopen. Dus ik vond het gister wel noodzakelijk, aangezien hij niet onder een dekentje blijft zitten
In het kader bekniepen probeer ik de auto minder te pakken dus vanmorgen regenjassen aan en 4 km naar school door de regen gefietst! En eigenlijk... was dat best lekker 😊
quote:Bumba1985 schreef op 15 september 2015 @ 19:37:

[...]

Bij de Lidl bedoel je??

Sinds ik daar winkel heb ik niet echt een lijstje meer. Wel een globaal idee van wat ik wil gaan maken. Maar ze hebben zoveel van de dingen die ik wil hebben niet in het assortiment dat ik echt een vastomlijnd weekmenu maar even heb losgelaten

Verder heb ik ook erg last van mijn darmen. Ik weet natuurlijk niet of dat door de Lidl komt maar ik vraag het me wel heel erg af.

Dat lijkt me sterk, of het moet komen omdat de lidl in veel van hun bewerkte voedsel minder suiker doen. Vlees, brood, crackers ect enzo blijkt daar minder bewerkt te zijn dan bij de andere winkels.

En waarom koop je niet gewoon alleen van je lijstje wat ze wel hebben en haal je de rest ergens anders?

Ik als zuinigerd haal overal en nergens mijn goedkope boodschappen vandaag. Misschien is dat te veel werk maar een andere winkel naast een Lidl en Aldi lijkt me toch wel haalbaar?

Toen ik minder tijd had, ging ik eerst rondje Lidl doen en de rest haalde ik bij de Jumbo of Deen die er vlak naast zat.
Ik heb verder geen idee waar jullie het verder over hebben Linkjes iemand?
quote:Goede-Fee schreef op 16 september 2015 @ 08:48:

Ik heb verder geen idee waar jullie het verder over hebben Linkjes iemand? Roamler

Ik vind een koud huis echt zo ongezellig, bij mij is de verwarming wel aan hoor.

Qua boodschappen bij de Lidl, ik doe het ook zo als Goede Fee. Maar ik denk dat Bumba dat voor haar blog deze maand even niet zo kan doen, ze wil alleen maar bij de Lidl boodschappen doen deze maand, als ik het goed begrepen heb. Om te kunnen vergelijken met AH.
Thanks!

Ik vind het geen vergelijking btw. appels met peren vergelijken, dat is een onbegonnen klus. Succes Bumba!
Wat een leuk idee dat Roamler!
Hier in huis gelukkig nog niet zo koud, 's avonds zit/ lig ik lekker onder een deken op de bank.

En bewust geen droger in huis, we hebben een ruime slaapkamer met 2 wasrekken erin.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:jac-79 schreef op 16 september 2015 @ 08:35:

In het kader bekniepen probeer ik de auto minder te pakken dus vanmorgen regenjassen aan en 4 km naar school door de regen gefietst! En eigenlijk... was dat best lekker 😊

Hier ook de auto alleen nog voor het woon-werk verkeer. Als ik naar de fysio of mondhygienist moet ga ik tegenwoordig ook op de fiets. Normaal moest ik 1x in de 1.5 week tanken en nu 1x in de 2 weken. Scheelt toch wel weer.

Wij hebben hier in een schaal van 4 km 6 verschillende supermarkten.

Ik ga op maandag naar de Deen/AH en soms op zondag (als er aanbiedingen zijn) naar de Dirk. Manlief haalt op woensdag de boodschappen bij Lidl / Jumbo.

Verwarming staat nog steeds uit hier. Doe als ik thuis kom het raam boven dicht en doe hem pas weer open als we naar bed gaan.

Hoop dit tot half oktober vol te houden.
quote:Goede-Fee schreef op 16 september 2015 @ 08:46:

[...]

Dat lijkt me sterk, of het moet komen omdat de lidl in veel van hun bewerkte voedsel minder suiker doen. Vlees, brood, crackers ect enzo blijkt daar minder bewerkt te zijn dan bij de andere winkels.

En waarom koop je niet gewoon alleen van je lijstje wat ze wel hebben en haal je de rest ergens anders?

Ik als zuinigerd haal overal en nergens mijn goedkope boodschappen vandaag. Misschien is dat te veel werk maar een andere winkel naast een Lidl en Aldi lijkt me toch wel haalbaar?

Toen ik minder tijd had, ging ik eerst rondje Lidl doen en de rest haalde ik bij de Jumbo of Deen die er vlak naast zat.

Omdat dat het experiment niet ten goede komt.... het enige dat ik nu ergens anders haal is rijstemelk, omdat ze dat echt niet hebben bij de Lidl. Maar verder wil ik graag ervaren hoe het is, echt alles bij de Lidl....

Ik mis vooral mijn volkoren producten. Ik haal altijd volkoren pasta enzo.... Bij onze Lidl nog niet kunnen vinden helaas.... Ik weet dat ze het bij sommige andere Lidls wel weer hebben...
Dan zou ik je experiment lekker afsluiten Bumba en jezelf niet verder kwellen. Het gaat om het besparen toch, het is geen wetenschappelijk onderzoek. Je kunt nu al je conclusies trekken: het is blijkbaar niet werkbaar en niet goedkoper voor jou om alles bij Lidl te halen. En dan begin je een nieuw experiment waarin je met een lijstje alles haalt bij Lidl wat daar is en de andere dingen elders en dan kijk je of dat beter uitpakt.
Het is hier nog 20/21 graden in huis, dus de verwarming hoeft hier nog niet aan voor de warmte. Met dit weer is het wel snel vochtig in huis, daarvoor zou ie eigenlijk heel even aan mogen elke dag. Maar dat vind ik dan ook weer zo overdreven, dus ik heb nu zes kaarsen aan vanwege de was die binnen droogt.

Bij onze cv moet je trouwens ook eerst iets aan de instellingen veranderen voor hij ook verwarmt. Hij staat nu op de zomerstand, dan geeft hij alleen warm water. Dus als ik 's avonds de neiging ga krijgen hem aan te doen kan het niet eens. Die instelling veranderen heb ik 's avonds toch geen zin meer in. Daarnaast moet eerst de monteur er nog naar kijken voor ik hem aan durf te doen. Nieuw huis en de vorige bewoners hebben de ketel nooit goed laten nakijken.
Boodschappen: budget gaat weer schoon op deze maand. Wel een paar goede aanbiedingen van dure producten waar ik lang mee toe kan.

De Lidl vind ik hier ook tegenvallen. Vooral qua groenten. Net of ze het te koud bewaren. Hele droge, harde groenten. Best jammer, de Lidl bij ons vorige huis was het wel goed.

Assortiment is inderdaad niet zo ruim. Ik heb ook nooit mijn boodschappen alleen maar bij de Lidl gedaan.

Ik overweeg om een winkelcentrum verderop naar de Aldi te gaan, maar weet niet of dat nou de extra inspanning waard is.
Wat ik dan wel weer apart vind is dat ze bij onze Lidl wel weer romanesco verkopen.... Dat zie je echt bijna nergens. Morgen maar eens een soepje mee maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven