Geld & Recht alle pijlers

contract bso veranderen?

14-10-2011 19:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

situatie is als volgt:

Mijn zoontje gaat 5 dagen naar de naschoolse opvang. Nu is hij binnen de organisatie, van de ene vestiging naar de andere vestiging overgeplaatst en wil de opvang dat ik een nieuw contract teken, per 1 november.

Ik wil zelf het contract van 5 dagen naar 4 dagen omzetten, en heb dit aangegeven. De bso-organisatie wil dit doen met in achtneming van de opzegtermijn, wat er op neer zou komen dat mijn zoontje per 16 december 4 dagen gaat.

Ik heb normaal geen problemen met die opzegtermijn, ik wist dat al van tevoren en vind dat ook logisch dat er een opzegtermijn is.

Mijn vraag is: als de bso-organisatie zelf wil dat ik een nieuw contract teken, mag ik daar dan niet wijzigingen in aanbrengen? Dus dat mijn zoontje per 1 november al van 5 naar 4 dagen gaat?

Het gaat me er niet om dat mijn zoontje per se zo snel mogelijk naar 4 dagen gaat. Ik vraag het me gewoon af omdat ik, door dat de bso-organisatie wil dat ik een nieuw contract teken, het gevoel krijg dat zij van hun kant het contract 'openbreken' en ik heb dan het idee dat ik ook een wijziging in mag brengen. Ik ben niet zo thuis in deze materie, en wil graag weten of ik appels met peren vergelijk: -een administratieve wijziging vs een wijziging in afname- of dat ik wel kan verwachten dat zij ook mijn wijziging per 1 november doorvoeren.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Nieuw contract is nieuw contract. Met alle wijzigingen van dien: niet alleen die van de organisatie , maar ook die van jou. Anders: niet tekenen.
ja, dat dacht ik dus ook, maar wist het niet zeker.

Ik ben er niet thuis in en wist niet echt waar ik op moest googelen, kreeg niet echt duidelijkheid. Bedankt voor je antwoord!
Overigens: het hangt er wel een beetje vanaf door wie hij is overgeplaatst. Door jou: dan heb al minder rechten. Door BSO: zie vorige antwoord.
Bij de oudercommissie van de organisatie kan je hierover informatie en advies vragen inzake deze vraag. Mocht de organisatie jouw voorstel niet kunnen inwilligen (om welke reden dan ook) kan je altijd met de OC contact opnemen.

De leden van de OC moeten vermeld staan op de site van de organisatie en hun namen (vaak met foto) moeten op het prikbord van de opvanglocatie hangen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@thunderassman: de bso-organisatie heeft een vestiging gesloten en alle kinderen ondergebracht in een andere vestiging, twee straten verderop. Dus het initiatief voor een nieuw contract ligt bij hun.
Dat lijkt me dan duidelijk. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven