Geld & Recht alle pijlers

Convenant aanpassen

13-11-2011 16:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een technische vraag ten aanzien van het convenant dat indertijd is afgesproken bij mijn scheiding.

Op zich ben ik tevreden met dat convenant, echter mijn ex wil er nu bepaalde zaken in gewijzigd zien.

Maarre, hij wil dat perse via de advocaat.

Mijn vraag: is dat noodzakelijk en draai ik dan ook op voor advocaatskosten of (andere) kosten om dat convenant te wijzigen?

Tweede vraag: sommige zaken aanpassen in dat convenant wil ik wel aan meewerken, maar mijn standpunt is: we (of ik) zetten de aanvullende afspraken op papier en we ondertekenen dat en klaar is kees. Of zie ik dat te simpel?

Groetern en alvast bedankt voor het meedenken.
Is het niet verstandiger om bij dit soort vragen het juridisch loket te raadplegen?
Geen idee of je het te simpel ziet. Ben niet zo thuis in hoe het werkt rond echtscheidingen.

Maar het lijkt mij dat je ex niet zo maar uit eigen beweging iets wil wijzigen wat nadelig is voor hem.

Ik zou er dus toch maar een eigen advocaat naar laten kijken. Voor je het weet verander je iets wat vergaande negatieve gevolgen kan hebben voor jou.
Hmm, nog niet. Binnenkort hebben we een gesprek (moeder, vader, stiefvader, stiefmoeder) onder begeleiding van jeugd en gezin.

Daar verkennen we als eerste stap wat beide partijen wel en niet willen. Althans wij bereiden ons daar op voor, door voor onszelf te inventariseren wat wij (moeder en stiefvader) wel en niet willen en / of wensen t.a.v. de kinderen.

Gr.
Je ex wil iets veranderen en je ex wil dat per se met een advocaat doen.

Hmm, daar zou ik dus geen advocaatskosten voor betalen. Hij mag allang blij zijn dat jij akkoord wilt gaan.
Wat wil hij veranderen? Wil hij het met behulp van een advocaat veranderen of het gewijzigde convenant ter bekrachtiging aan de rechter voorleggen?
Oudste kind is aan hem toegewezen, qua kosten, jongste aan ons. Nu moet de oudste naar speciaal onderwijs, komt daarmee 90% van de tijd bij ons wonen in aug. 2012 (i.p.v. 50/50 tot nu toe).

Hij wil nu de kinderen "omwisselen" qua kosten, dus de jongste bij hem, de oudste bij ons.

Dat is vanuit ons gezien niet direct een probleem (heeft natuurlijk wel aanvullende randvoorwaarden) maar wij denken dat we dat zelf prima kunnen vastleggen, zonder dat daarvoor een advocaat (of rechter) voor nodig is.

Gr.
Suzie, als de oudste voor 90 % bij jullie komt te wonen en de jongste blijft 50/50, dan lost het omruilen van de kinderen niets op. Sterker nog, dan ga jij er op achteruit denk ik. Dan ga ik er wel van uit dat de oudste eerst ook 50/50 was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven