Geld & Recht alle pijlers

Creditcard

05-12-2012 15:47 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een creditcard nodig, maar ik snap er allemaal niet zoveel van. Mijn vader vertelde me dat als je een creditcard gebruikt, het geld van de creditcard wordt afgeschreven en je dus een schuld op je kaart hebt staan bij wijze van spreke, en dat je dat later weer moet terugbetalen, dat je er dus achteraf een factuur van krijgt zeg maar. Mijn vriend zegt, dat je er geld moet opzetten, wat er dan word afgehaald door het betreffende bedrijf, als een soort chipknip maar dan voor grote bedragen. Beiden hebben echter geen creditcard, dus zoveel weten ze er nou ook weer niet van. Wie kan me uitleggen hoe het nou precies werkt?

En wat voor kaart moet ik hebben dan? Op internet zie ik allerlei opties, visa vs master, 'normale' visa vs anwb visa etc. Wat is het verschil, en welke kunnen jullie me aanraden?
Hou er svp rekening mee dat je met een american express credit card in Europa niet veel kunt: veel bedrijven accepteren hem niet. (Autoverhuur, sommige luchtvaartmaatschappijen, sommige hotels etc etc). Visa is wat dat betreft veel beter en praktischer.
Vind het ook heerlijk dat paypal in opkomst is. Heb er zelfs 'n vlucht met Singapore airlines mee betaald.

Maar met mastercard so far nog nergens 'n probleem gehad, ongeacht het continent of de internetaankoop/reservering.
quote:Melpomene schreef op 05 december 2012 @ 16:12:

[...]

Ik was er ook verbaasd over. Ik had de hypotheekverstrekker trots verteld geen schulden te hebben, en die belde mij: ik had een schuld van 7.500 EUR. Huh? Bleek dus de creditcardlimiet...

Ik betaal zelf zoveel mogelijk met mijn BijCard (is ook Mastercard), vanwege de punten, die gewoon cash waard zijn. Vandaag weer bij Kwantum. Ik geef er niet méér geld door uit, maar vang jaarlijks wel minimaal zo'n 500 euro aan punten die dan weer besteed in de uitverkoop. Je krijgt bij een BijCard ook elke maand bonnen, extra voordeelstickers etc. Lekker meegenomen: mijn man draagt graag Hugo Boss, dat zit hem perfect.Ik heb even gekeken bij die Bijenkorf card, maar om 500 euro tegoed op te bouwen, moet je voor 20.000 euro bij de Bijenkorf of 40.000 euro buiten de Bijenkorf besteden, ik denk niet dat ik dat red.
quote:Melpomene schreef op 05 december 2012 @ 15:57:

Kijk ook even naar de kosten per jaar (o.a. creditcardvergelijking.nl)

Ik heb zelf deze:

http://www.mastercard.com ... er/bijenkorf_bijcard.html

Met de punten die ik spaar koop ik kleding bij de Bijenkorf.

Ik heb zelf ook een American Express-kaart, maar die wordt minder vaak geaccepteerd, en bij betaling in het buitenland is de koersopslag hoger.

Mastercards is meestal het voordeligst, Visa en Amex zijn duurder. Je kunt er ook vaak eentje via je bank aanvragen binnen een betaalpakket.

Betaal altijd alles in één keer, de rentepercentage zijn heel hoog!Deze heb ik ook en vind hem ideaal. Ik betaal er heel veel mee (spaar ik lekker punten ) en voor (buitenlandse) bestellingen zijn mijn aankopen verzekerd, ook heel fijn. Ook wordt Mastercard bijna overal geaccepteerd in tegenstelling tot VISA en AmEx.
quote:layla1969 schreef op 06 december 2012 @ 08:06:

[...]

Ik heb even gekeken bij die Bijenkorf card, maar om 500 euro tegoed op te bouwen, moet je voor 20.000 euro bij de Bijenkorf of 40.000 euro buiten de Bijenkorf besteden, ik denk niet dat ik dat red.

Dat lijkt veel, maar als je over de jaren kijkt kan je mooi wat opbouwen. Ik heb in de loop der jaren al meerdere dingen gekocht van mijn BIJpunten. Het is als een cadeautje, iets waar ik eigenlijk (op dit moment) geen geld aan uit wil geven, maar dan toch koop als leuk 'extraatje'. Ben nu mijn punten aan het sparen voor een aantal kopjes van een servies dat ik leuk vind. Heel leuk, maar ik heb het niet echt nodig en voor kopjes ook gewoon duur, dus daar wil ik mijn 'echte geld' nu niet aan uitgeven.

Zo hebben wij meerdere dingen gekocht voor ons huis. Het is nogal een kinderlijk spelletje, maar het loopt echt wel op! En nee, dan heb je niet snel 500 euro aan punten bij elkaar, maar wel snel 30, 50 of 100 euro en ook dat is leuk, al is het maar eens in de zoveel tijd. Het bedrag kan je ook op je bankrekening laten overmaken, hoef je niet per se bij de Bijenkorf te besteden.

Ik heb zojuist een vakantie van 2000 euro met de BIJcard betaald, toch weer 1000 punten ( = 25 euro) :-)
je vriend bedoelt een debitcard.
quote:herfstblad schreef op 07 december 2012 @ 12:31:

[...]

Dat lijkt veel, maar als je over de jaren kijkt kan je mooi wat opbouwen. Ik heb in de loop der jaren al meerdere dingen gekocht van mijn BIJpunten. Het is als een cadeautje, iets waar ik eigenlijk (op dit moment) geen geld aan uit wil geven, maar dan toch koop als leuk 'extraatje'. Ben nu mijn punten aan het sparen voor een aantal kopjes van een servies dat ik leuk vind. Heel leuk, maar ik heb het niet echt nodig en voor kopjes ook gewoon duur, dus daar wil ik mijn 'echte geld' nu niet aan uitgeven.

Zo hebben wij meerdere dingen gekocht voor ons huis. Het is nogal een kinderlijk spelletje, maar het loopt echt wel op! En nee, dan heb je niet snel 500 euro aan punten bij elkaar, maar wel snel 30, 50 of 100 euro en ook dat is leuk, al is het maar eens in de zoveel tijd. Het bedrag kan je ook op je bankrekening laten overmaken, hoef je niet per se bij de Bijenkorf te besteden.

Ik heb zojuist een vakantie van 2000 euro met de BIJcard betaald, toch weer 1000 punten ( = 25 euro) :-)

Ik kreeg deze week een kaartje, waarop stond dat ze 400 punten op mijn rekening hadden bijgeschreven, te besteden voor 16.12. Toch weer leuk! En vergeet de speciale bonnen, koopavonden en kortingsacties niet! Kan behoorlijk schelen. Als ik op een paar dure schoenen 50% korting krijg, en ik kan daar nóg eens een sticker voor 30% opplakken, heb ik een paar prachtige stappers voor een prijs die ik anders bij de Schoenenreus voor een paar plastic gevallen zou betalen.

Tijdje geleden was een modeshow, en dan zit ik met een glas champagne vooraan. Vind ik ook leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven